Fjodor Pollett
Swordsman
Jag antog, kanske lite naivt, att Rogue One är en callsign i Rogue Squadron på samma sätt som Red Five är en callsign i Red Squadron.Rhodryn;n173060 said:... en film med Grand Admiral Thrawn, eller Rogue Squadron...
Jag antog, kanske lite naivt, att Rogue One är en callsign i Rogue Squadron på samma sätt som Red Five är en callsign i Red Squadron.Rhodryn;n173060 said:... en film med Grand Admiral Thrawn, eller Rogue Squadron...
När jag dubbelkollar inser jag att du har rätt. Till yttermera visso är Mon Mothma inte ens med förrän i den tredje filmen, där fallerade min minnesbild.Krille;n172967 said:De bothaner som vi vet dör dör (off camera) när de talar om var den andra dödsstjärnan byggs, att den inte ännu funkar, och att kejsaren är på plats. Det sägs inte så hejjans mycket om ritningar.
Du är inte den enda. När namnet på denna filmen först kom ut, förra året tror jag, så var det många som antog att det handlade om Rogue Squadron. Kommer inte ihåg vad jag trodde, men rent så så låter det logiskt att det skulle vara något sådant.Fjodor Pollett;n173067 said:Jag antog, kanske lite naivt, att Rogue One är en callsign i Rogue Squadron på samma sätt som Red Five är en callsign i Red Squadron.
Väldigt tveksam att vi fått ep 8 tidigare om de inte gjort Rogue One. Två år är ganska kort mellan filmer i en serie. De måste i princip vara filmade samtidigt (som LOTR) för att de ska komma varje år. Det lär ju vara separata team för filmerna i vilket fall.Minimoni;n173137 said:Jag är glad för er skull som gillar trailern och jag ber till Kraften att ni till slut har rätt och jag har ärkefel, men jag får Xena och Hercules vibbar av trailern. Allt ser betydligt billigare ut än vad jag hade hoppats på och så är jag bitter att jag får vänta så jävla länge på Episode 8.
Harry Potter hade en omständighet som inte Star Wars har: barnskådespelare i en lång filmföljetång. Barn och tonåringar har den lilla egenheten att de inte är färdigvuxna, och om de åldrats 20 år i stället för sju under inspelningarna skulle det bli rätt konstigt.Lukas;n173393 said:Tittar vi på Harry Potter filmerna kan vi se att de fick ut åtta filmer på 10år.
Så omöjligt är det inte. Dock så tror jag det är bättre för en filmskvalite om man inte stressar mer än nödvändigt.
Det är ju dock olika grupper som gör det (antar jag i alla fall). T.ex... säg att de har 2 grupper. Grupp A arbetar med huvudfilmerna... medan Grupp B arbetar med sido filmerna.Minimoni;n173467 said:Fast disney trycker ju ut en Star Wars film per år nu, bara det att de inte är en serie utan en serie och tre filmer som står på egna ben, typ. Som sagt bara en åsikt.
A billion bothan solar systems died to get us these plans.Bolongo;n172879 said:Spoiler: de hittar ritningarna.
Spoiler: många bothaner dör.