Nekromanti Rising avliden

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
krank said:
Jag hittade just Risings rollperson som han skapade och levde vilt med i speltestet av Null State. Den känns väldigt Rising, trots allt. Jag menar... Kolla på bilden. Kolla på den. Oslagbar.
=)
 

ana

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
3
Hej Allihopa
Jag heter Anna Rising och ar Johan Risings aldre syster. Jag skulle bara vilja tacka er alla for era underbara inlagg om min bror. Som ni forstar har dom senaste dagarna varit oerhort jobbiga for mig och mina foraldrar. Jag har bott dom senaste aren 13 aren i London, och har just kommit hem efter ha spenderat dom sensate dagarna i Stockholm for att vara nan slags stod for mina foraldrar och for att forsoka forsta vad som egentligen har hant.
Jag och min bror holl kanske inte kontakten sa ofta som man nu skulle vilja onska att man hade gjort, och kanske kande jag inte honom sa bra som jag hade velat.

Genom manga av era inlagg sa har jag sett en ny sida av min bror och att lasa vad som har skrivits om honom har varit ett stod for mig och min familj.
Hur respekterad och alskad han har var har pa forumet. Han var redan som ett barn en otroligt speciell manniska, uppfinningsrik, kreativ och full av fantasi.
Jag ar sa oerhort ledsen att det skulle ta ett slut sahar.
Jag hoppas att ni inte tycker att jag har "klampat" in pa hans territorium, jag ville bara att ni skulle veta hur mycket jag och mina foraldrar har uppskattat era inlagg och historier om Johan.
Anna Rising
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Hej Anna!

Mina djupaste kondoleanser till dig och din familj! Kan bara föreställa mig sorgen för er som är de närmaste. Jag, och många andra, som du märker, är otroligt glad att jag fått lära känna din bror på det sätt jag gjort. Han har gjort en del av mitt liv rikare under många år, och jag kommer fortsätta glädjas åt hans minne.

Jag är också glad att du valde att höra av dig såhär. Du är den första kontakt jag haft med Johans familj, och det ger mig möjligheten att uttrycka mitt deltagande till dig direkt.

Återigen, mitt djupaste deltagande i er svåra stund!

Med varmaste hälsning,
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Först och främst: Mina allra djupaste kondoleanser. Om jag känner såhär, som bara träffat honom någon enstaka gång och i övrigt mest via nätet, hur ska då inte ni lida?


ana said:
Jag hoppas att ni inte tycker att jag har "klampat" in pa hans territorium, jag ville bara att ni skulle veta hur mycket jag och mina foraldrar har uppskattat era inlagg och historier om Johan.
Här klampas ingenting. Det känns bara bra om vi kunnat hjälpa en smula.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Simon said:
Han har gjort en del av mitt liv rikare under många år, och jag kommer fortsätta glädjas åt hans minne.
Det här skriver jag såklart under på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag skulle vilja skriva mycket nu, men kan inte riktigt samla mig. Jag saknar honom otroligt mycket och vill inte förstå vad som har hänt.

Han var så otroligt rolig, fin, humoristisk och fruktansvärt klok.

Och unik – som så många andra sagt.

Det är oerhört tragiskt.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,618
Location
Umeå, Västerbotten
Mina djupaste kondoleanser.

Jag tänker att skulle jag dö så tror jag mina anhöriga skulle vilja läsa all möjligt om mina tankar och kreativa ambitioner jag skrivit under mitt liv.

Därför vill jag er tipset hur ni går till väga om ni vill läsa vad Johan har skrivit under årens lopp här. Den här länken till en samling av Johans samlade inlägg:

https://www.rollspel.nu/members/1561/#recent-content.html

Och vill i söka i hans inlägg klicka http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/search.html och skriv in Rising under användare och vilken tidsperiod eller nyckelord ni vill söka efter. Eller sortera efter forum att söka efter. Tex Kultur forumet och Off Topic forumet för saker som inte har med rollspel att göra.

Jag tänker på er.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Simon och krank - och antagligen alla de andra som svarat medan jag skriver detta - sammanfattar det som jag också skulle vilja säga. Jag önskar dock uttrycka det med egna ord jag med.

Jag önskar dig och och din familj min allra hjärtligaste beklagan och hälsning. Att du hör av dig är vi mycket tacksamma för. Det känns bra att våra ord kan vara till något stöd och man önskar så klart att det fanns mer man kunde göra. Det finns inte ord för vad ni måste känna och kämpa med just nu men jag önskar er all förtröstan. Självklart stör du inte, tvärtom.

Johan Rising gjorde ett starkt intryck på världen och han hade en speciell betydelse för var och en av oss. Det här forumet och alla som ingår i dess gemenskap är stolta över den tid vi fick med honom och hans hjärtliga personlighet - tänk om vi hade fått ge detta tillbaka till honom. Johan spred glädje, han var liksom alltid glad och skojig, samtidigt som han var otroligt begåvad - en unik kille av en egen sort. Tack.

Åter en gång, jag beklagar sorgen.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jag beklagar verkligen sorgen Anna. Det gör jag verkligen. Jag hör till bland dom nyare medlemmarna, så även om jag bara känt honom något år. Trots denna kortvariga bekantskap har Johan redan tvingat sig till en plats i mitt hjärta genom att vara en sån otrolig förebild.

Dessutom håller jag med Krank, här är inget klampande. Om någon klampar är det väl snarare vi nyare medlemmar som knappt kände honom.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag började aktivt delta i detta forum för cirka ett år sedan. Som ny i en grupp försöker man pejla in stämningen: vad som gäller, vem som är god, vem som är smart, vem som är vad.

Ganska snart framträder en bild av vilka det är som bär upp gemenskapen. Givetvis var Rising en av dessa individer, kanske den främsta. Oerhört skärpt. Vansinnigt intressant. Alltid relevant och bidragande. Aldrig ovänlig eller dryg.

Jag kände inte Rising. Men jag känner mig ändå djupt berörd, och jag känner saknad. Äkta.

Dessutom, för mig har dels saknaden, och de dels de inlägg alla ni andra gjort här, visat att detta är På Riktigt, sorg som vänskap.

Vila i frid.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hej Anna!
Mina djupaste kondoleanser till dig och din familj!

MvH Johan K
 

ana

Veteran
Joined
12 Dec 2010
Messages
3
Tack igen...Jag sitter har och laser hans inlagg i manga olika amnen och det fyller mig med en annan bild av Johan an den som har funnits i mitt huvud dom senaste dagarna. Det ar mycket skont att fa tillbaka bilden av en levande och asiktsfylld Johan.
Ni var uppenbarligen oerhort vikitga i Johans liv, som ocksa framgar av avskedsbrevet, och det ar nagot som vi i familjen repekterar, vill bara att ni skall veta det...Det har varit lite av en kanslomassig bergochdalbana och sitta har och lasa vad han har skrivit..sa nu orkar jag nog inte mer ikvall, men tack igen jag uppskattar verkligen att kunna "prata" med er om honom, det hjalper, annars kanner jag mig just nu valdigt ensam. Han var oerhort speciell och saknaden ar enorm.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,476
Location
En mälarö
Hakanlo said:
Aldrig ovänlig eller dryg.
Say what!?!?! :gremshocked:

Killen var ju en mästare på just det. Det finns det många exempel på. Han var dock aldrig det först och heller aldrig det mot någon som inte förtjänade det. Själv fick jag några slängar av den sleven jag med under åren. Och ja, jag förtjänade alltid det.

/Anders
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag kände inte Rising IRL, men har ändå en väldigt levande blid av honom. Han var en av forumets giganter, hade de galnaste inläggen och unika infallsvinklar på många saker. Känns konstigt att han inte lever...känns konstigt att reagera med sorg över någon man inte träffat face-to-face. Men det är ändå det man gör...

Rising var en cool snubbe, vila i frid!
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Hej Ana

Jag känner ingen i er familj men jag och min tjej har verkligen tänkt på er och tänkt ljus för er och Johan. Jag lider med er. Jag har gått igenom liknande. Frid vare med er.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Nej du har inte klampat. Vi vill ha dig här. Rising var fantastisk. Intelligent. Slogs för de svaga här på forumet, för de som ville men inte riktigt visste hur. Du är mer än välkommen. Hos oss kan du alltid prata. Välkommen! Och jag beklagar detta ur djupet av mitt hjärta.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Fan det är jobbigt att läsa inlägg hans krev för bara 1,5 månader sen... Fan... ja kände honom inte ens men ändå... FAN! Johan...
 
Top