Nu har jag sett avsnittet, det var också mitt första hela Rick och Morty. Så nu är jag inte oskuld längre.
Det var ju inte så mycket mer info än i synopsisen som jag redan skummat dock. Väldigt få säkra icke-parasiter, så om vi inte har en massa ulvar (parasiter) eller DTF så går antalet inte ihop. Det är också jäkligt skumt med siffran 7 i startposten istället för 6 som i serien. Den borde ju vara antalet bybor eller närapå men det kan ju inte stämma. Jag tror inte på rekryteringsmekanik för det har vi väl alla varit rätt tydliga med att vi inte gillar (se t ex Sidds misslyckade rekrytering av Basse i Carmilla vs Dracula). Så betyder det att vi har DTF då? Men det verkar otroligt icke-kanon i ett spel som verkar väldigt kanon mot fluffet.
Mer funderingar: jag antar röstningen ersätter blasters i serien rakt av, så skulle förvåna mig om byn kan avrätta parasiter. Ulvarna däremot har ju vanligt nattmord vad det verkar i startposten, antagligen ingen flavor annat än parasiternas försök av avrätta Rick.
Jag tycker i alla fall att positiva/negativa-grejen från avsnittet verkar mest trolig som fluffmekanik, men i avsnittet verkade parasiterna oförmögna att ljuga om sina minnen, våra ulvar lär inte ha samma problem om de inte fått någon superskum begränsning i vad de får skriva av SL vilket är föga troligt, alltså kan vi inte lita på att de avslöjar sig lika lätt som i avsnittet.
Jag tycker det börjar luta VJVS om vi inte ska namnouta. VJVS i det här fallet skulle innebära att spela siaren / väktaren ungefär som vanligt (outa siaren efter röd-träff eller på väg ut, väktaren väktar i tysthet).