Varulv Rickard och Mårten: Total Mårtenkallelse - R1

Tror nog att Impe har koll på fluffet. Men vi kanske blev fler spelare än han tänkt, och fick slänga in lite andra karaktärer?
Skrev inte Impetigo i anmälningstråden något om 6-14 deltagare?

Ja, i avsnittet finns inte tillräckligt med riktiga familjemedlemmar så han fick nog ta några ej parasiter från andra avsnitt.
This stämmer icke:

Major Characters
Rick Sanchez
Morty Smith
Jerry Smith
Beth Smith
Mr. Poopybutthole
Summer Smith

Minor Characters
Mr. Sneezy
Snowball (Non-Speaking Cameo)

Mentioned
Grace

Enligt wikin så är dessa karaktärer de ickeparasiter som figurerar i avsnittet som går att använda. Det är 9. På 13 spelare skulle det ge 9–4 i ratio, fullt möjligt spelupplägg.
Så att ha med karaktären rymd-bettan börjar i mitt tycke kännas mer och mer sus.

Aha, ska vi kanindimma ner i anmälningstråden också nu alltså. Ja, det brukar ju alltid sluta lyckligt.

Däremot står det ju uttryckligen att:

Rymd-Bettan är med i spel.

Kamerasaurus är INTE med av copyright-skäl.
Nej förlåt...

Rymd-Bettan och Bajsbyxan är med.

Kamerasaurus ersätter Fotosaurus-Voldemort pga copyrightskäl.

This stämmer icke:

Major Characters
Rick Sanchez
Morty Smith
Jerry Smith
Beth Smith
Mr. Poopybutthole
Summer Smith

Minor Characters
Mr. Sneezy
Snowball (Non-Speaking Cameo)

Mentioned
Grace

Enligt wikin så är dessa karaktärer de ickeparasiter som figurerar i avsnittet som går att använda. Det är 9. På 13 spelare skulle det ge 9–4 i ratio, fullt möjligt spelupplägg.
Så att ha med karaktären rymd-bettan börjar i mitt tycke kännas mer och mer sus.
Ja faktiskt. Eftersom den vanliga mamma Bettan - Beth Smith - borde vara med så finns ingen anledning att ha med hennes twistade roll Rymdbettan. Om någon annan har fått rollen Bettan Andersson så är det i strid med Strattens karaktär som han säger sig ha fått, enligt vad jag kn se.

Nej förlåt...

Rymd-Bettan och Bajsbyxan är med.

Kamerasaurus ersätter Fotosaurus-Voldemort pga copyrightskäl.
*** BBQ-SAMURAJ, Snurriga Kissekatten och Spöket-i-burken talar INTE svenska.

Antyder väl då att de är med i spel. Samurajen och spöket är ju parasiter i avsnittet, men jag hittar inget om någon snurrig kissekatt?

Ja faktiskt. Eftersom den vanliga mamma Bettan - Beth Smith - borde vara med så finns ingen anledning att ha med hennes twistade roll Rymdbettan. Om någon annan har fått rollen Bettan Andersson så är det i strid med Strattens karaktär som han säger sig ha fått, enligt vad jag kn se.
Intressant. Har vi någon mamma Bettan i spel?

Har det inte varit okaraktäristiskt tyst från @Vimes under kvällen? Du försöker väl inte lågflyga medan vi andra tjafsar i vår kanindimma?

Nu har jag sett avsnittet, det var också mitt första hela Rick och Morty. Så nu är jag inte oskuld längre. 😊

Det var ju inte så mycket mer info än i synopsisen som jag redan skummat dock. Väldigt få säkra icke-parasiter, så om vi inte har en massa ulvar (parasiter) eller DTF så går antalet inte ihop. Det är också jäkligt skumt med siffran 7 i startposten istället för 6 som i serien. Den borde ju vara antalet bybor eller närapå men det kan ju inte stämma. Jag tror inte på rekryteringsmekanik för det har vi väl alla varit rätt tydliga med att vi inte gillar (se t ex Sidds misslyckade rekrytering av Basse i Carmilla vs Dracula). Så betyder det att vi har DTF då? Men det verkar otroligt icke-kanon i ett spel som verkar väldigt kanon mot fluffet.

Mer funderingar: jag antar röstningen ersätter blasters i serien rakt av, så skulle förvåna mig om byn kan avrätta parasiter. Ulvarna däremot har ju vanligt nattmord vad det verkar i startposten, antagligen ingen flavor annat än parasiternas försök av avrätta Rick.

Jag tycker i alla fall att positiva/negativa-grejen från avsnittet verkar mest trolig som fluffmekanik, men i avsnittet verkade parasiterna oförmögna att ljuga om sina minnen, våra ulvar lär inte ha samma problem om de inte fått någon superskum begränsning i vad de får skriva av SL vilket är föga troligt, alltså kan vi inte lita på att de avslöjar sig lika lätt som i avsnittet.

Jag tycker det börjar luta VJVS om vi inte ska namnouta. VJVS i det här fallet skulle innebära att spela siaren / väktaren ungefär som vanligt (outa siaren efter röd-träff eller på väg ut, väktaren väktar i tysthet).

@Mr. J jag lovar! Jag är en vanlig Andersson. Det faktum att jag befinner mig på/i Ullared bevisar väl detta mer än något.

Utöver min roll så är det hela dock grumligt. Mycket snack om wabadaba som jag inte förstår 🤔

Back