Varulv [REVOLOUPTION] - R1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Bra gräv Anthrox. Tror vi får svårt att hitta något mer fast men alla de här små grejerna skulle potentiellt kunna vara nånting. Sen får Biobunker tycka att jag är en tråkig mes men blir ju som sagt nojjig 😅
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Har varit på fotboll och sett bajen vinna mot Kalmar! Tjoho!! Nu ska vi dricka äl men tittar in strax!
Det här är ju helt klart en smulning. Ingen vid sina sinnens fulla bruk kollar väl på sportboll?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Efter århundraden av tyranni, oförnuft, svält, vidskepelse och orättvisor har äntligen förnuftet och folket rest sig! En ny tidsålder randas! Men revolutionen och nationen hotas både av yttre och inre fiender. Konspiratörer, brittiska lakejer, påvens agenter och kontrarevolutionärer gömmer sig i varje hörn. Till giljotinen med dem!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
BRITTISKA LAKEJER….så om planen luktar cheddar och engelsk öl är det alltså samma som att saker i Rasmus spel luktade smörrebröd, för då var ulvarna danska överlöpare.

Men jag kan ju ha smulat den kände kontrarevolutionären Robespierre och den brittiske agenten Brune Cheddarn, inte lika känd som den Röda Nejlikan iofs (åhnej tänk om det var en smulning till!!)
Basse har fått alla förmågor och jag fick alla roller.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Kan vara en smulning för någon kopplad till stormningen av bastiljen?

Stormningen av Bastiljen en av de mer kända kontrarevolutionära dragen under hela revolutionen.
Det här är så löjligt att det måste fan vara ulvigt, vid nått spel tillskrev jag @Basenanji ett Lamotte i skottsäker väst i TV-studion för ett gräv..det här skulle till och med Lamotte tycka var för pinsamt att skriva. (och för de svagbegåvade så är alltså Lamotte inte heller någon smulning)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
En spaning:
Om en kollar upp sin roll på wikipedia, så ser en ju om ens karaktär var revolutionär eller kontra. Jag har ju hela tiden utgått från att dessa karaktärer kan ha hamnat på olika sidor i historien, medan andra har tänkt tvärtom.
Jag har alltså tänkt: Våra karaktärer kan vara revolutionärer, även om de på riktigt var kontra.
Och inte: Jag är bybo, alltså har jag en karaktär som var revolutionär.

Skulle vi kunna genomföra en koll för att se hur det ligger till? Alltså inte avslöja namn, eller fraktionstillhörighet eller någon information som ens gränsfall kan leda till ens namn/roll, utan bara ett enkelt "Ja, jag är historiskt korrekt"/"Nej, jag är inte historiskt korrekt".

Då borde vi få 8 svar, där minst 5 är historiskt korrekta om rollerna är det.
Samt att det ger analysdata för framtiden, eftersom det tvingar ulvarna att ljuga ifall rollerna verkligen är historiskt korrekta (vilket incidently gör att namnsiaren blir positiv för byn).
Är de inte historiskt korrekta så säger det inte så mycket mer än att vem som helst kan ha vilken roll som helst, men det kostar heller ingenting väl?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Stormningen av Bastiljen en av de mer kända kontrarevolutionära dragen under hela revolutionen.
Det här är så löjligt att det måste fan vara ulvigt, vid nått spel tillskrev jag @Basenanji ett Lamotte i skottsäker väst i TV-studion för ett gräv..det här skulle till och med Lamotte tycka var för pinsamt att skriva. (och för de svagbegåvade så är alltså Lamotte inte heller någon smulning)
Jag kan ju ingenting om franska revolutionen säger jag ju :cry:
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Jag är historiskt korrekt revolutionär - det var alltså de som INTE motarbetade revolutionen (de som gör det är KONTRA-revolutionärer)

Om Octa och Anthrox är bybor måste ni fan vara byfånar….
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Stormningen av Bastiljen en av de mer kända kontrarevolutionära dragen under hela revolutionen.
(min inre besserwisser har fetstilat)
Om vi nu ska vara petnoga med historien @BiobunkerVII var väl stormningen av Bastiljen knappast ett kontrarevolutionärt drag, utan just startskottet för revolutionen?!

#nobodysperfect
#90hphistoria
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Suck, nu fattar jag, du ville åt Anthrox son var OP där?

Ok ok, håna mig med bara!

🤣
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och du menar att vi andra INTE skulle tolka det som att du smular roll till dina ulvkompisar?
Läst tillbaka lite så här på slutet.

Detta skriver alltså Anthrox till bb7 efter att bb7 postat länk till Robespierre.

Anthrox som själv ÄR Robespierre och därmed VET att bb7 inte smular till sina ulvkompisar.

Anthrox ljuger rätt upp och ner här.

Självklart fattar han att han kommer hängas när han sen går ut med sitt namn, han gör det bara för att undvika katastrof för ulvlaget iom att han blir rädd att ulvkompisarna dka tro att bb7 smulat.

Nu skiter jag i om jag har byn med mig, jag har aldrig varit så säker på en ulv i hela min varulvskarriär. Den här revolutionen startar här och nu! Brottslingarnas blod ska vattna frihetens mylla!

Röst: @Anthrox

Ni kommer tacka mig i r2 när den pälsklädda kroppen hängs upp på torget till allmän beskådan.
 
Top