Remake av gamla rollspel

Trehundra procent ja. Jag vill extremt gärna ha den typen va "jag vet inte vad som pågår med världen, jag vet inte vad som pågår med mig"-skräcken som man får av riktigt bra HtR. Body Horror, fast ändå inte. Paranoia fast ändå inte. Känslan av att steg för steg ge mer av sig själv åt en kamp som man aldrig känner man förstår fullt ut, men ändå måste fortsätta med. En unik känsla av skräck.

Är allt OK med dig, @Khan?

Vi är nu tre sidor in och du har inte nämnt Chronopia

Orolig :(

Är allt OK med dig, @Khan?

Vi är nu tre sidor in och du har inte nämnt Chronopia

Orolig :(
Haha! :D

Självklart tycker jag att Chronopia behöver en rejäl omstövling, men det är lite för knepigt för att jag ska ta tag i det själv är jag rädd. Det publicerade materialet kan ses som en grov skiss, ungefär i alfastadiet. Gör om, gör rätt, strömlinjeforma och nerfa, bygg ut och bygg om.

Jag vill ha, men också göra. Så det så.

Trehundra procent ja. Jag vill extremt gärna ha den typen va "jag vet inte vad som pågår med världen, jag vet inte vad som pågår med mig"-skräcken som man får av riktigt bra HtR. Body Horror, fast ändå inte. Paranoia fast ändå inte. Känslan av att steg för steg ge mer av sig själv åt en kamp som man aldrig känner man förstår fullt ut, men ändå måste fortsätta med. En unik känsla av skräck.
Jag har varken läst eller spelat Hunter, men i min fantasi tänker jag att det skulle kunna vara Pizzagate the RPG. Er lilla grupp av beväpnade konspirationsteoretiker är nästan 100% säkra på att ni är en vampyr/trollkarl/mumie/utomjording på spåren. Nästan 100%. Eller är det ni som är monstren?

Jag hade velat gjort något med Gondica men att den faktiskt motsvarar vad baksidan och framsidan visar på.

Wastelands och Götterdämmerung hade varit intressant.

Last edited:
Back