Nekromanti Rekrytering till Mage: Seers of the throne

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
Recca said:
Ibland tyckte jag att brytningen försvann helt. Prova gör den aningens mer tydlig.
Tyckte du att den tillförde något?
Jag älskar inlevelse. Sen är jag inte helt bra på det själv när det kommer till att uttrycka saker såsom sinnesstämningar med rösten (fast jag försöker). Det blir ju extra viktigt och extra inlevelsefullt när man bara har röst att gå på som i skypespelet. Ju fler som gör det, desto bättre. Min karaktär skulle kunna göra sig med en fransk brytning till exempel iom att hon är från Frankrike ursprungligen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jättekul igår!

Tyvärr missade jag ju början, vilket gjorde mig förvirrad lite i början men jag kom in i det.
Nästa vecka har jag inga morgontider att passa, så då kan jag köra längre om det blir så.

Tycker du jag och God45 låter lika? Själv tycker jag Cassius och God45 låter lika, men det är nog bara en dialektgrej.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Anchorman said:
Tycker du jag och God45 låter lika? Själv tycker jag Cassius och God45 låter lika, men det är nog bara en dialektgrej.
Nej, jag tycker du och Cassius låter lika!

Eller, inte egentligen. Men det är svårare utan ansikten. Recca, Zorbeltuss och Ubereil har jag träffat, så de kan jag bättre. Och God45 är skånsk, så där har jag något att hänga upp det på. Men ja, du har nog rätt, Cassius är väl också lite skånsk? Det är ju bra. :gremsmile:

Jag räknar med att kunna skilja på er i sömnen efter nästa möte! (Som är när då?)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Recca said:
Min karaktär skulle kunna göra sig med en fransk brytning till exempel iom att hon är från Frankrike ursprungligen.
Fransk brytning är lätt!

Eller så har hon tzimiscat sina stämband.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,468
...and keep the success
Ja :gremsmile:


Ska det vara en skillnad eller inte?
Skillnaden är att vid subtil magi kan man max få 1 paradox oavsett hur många 1:or man rullar. Med vulgär magi kan man få 1 paradox per 1:a.




Citat:

You then get 2 dice to place however you want. These points can also be used to buy new spheres.


Oh... det här har jag inte gjort, ska jag göra det?
Nej vi kör utan det nu så gör inte det. Det här var till för att det var svårare att få xp när jag körde med gamla mage världen och de olika grupperna hade olika sätt att få xp på. Nu får ni alla xp på samma sätt :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,468
Jag räknar med att kunna skilja på er i sömnen efter nästa möte! (Som är när då?)
Nästa möte är torsdag nästa vecka kl.19 :gremsmile:
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Recca said:
Arvidos MC said:
Recca said:
Ibland tyckte jag att brytningen försvann helt. Prova gör den aningens mer tydlig.
Tyckte du att den tillförde något?
Jag älskar inlevelse. Sen är jag inte helt bra på det själv när det kommer till att uttrycka saker såsom sinnesstämningar med rösten (fast jag försöker). Det blir ju extra viktigt och extra inlevelsefullt när man bara har röst att gå på som i skypespelet. Ju fler som gör det, desto bättre. Min karaktär skulle kunna göra sig med en fransk brytning till exempel iom att hon är från Frankrike ursprungligen.
Inlevelse är grymt bra verktyg, den dialekten jag är bäst på vill ni nog inte höra dock och skulle vara väldigt off, förövrigt för min karaktär, hur gör man detroit-dialekt på svenska utan att göra en clown av sig?

Hade jag vetat att du var av franskt ursprung hade nog min karaktärs missriktade och oupplysta antipati mot fransoser tagit en annan riktining, men nu vet jag :gremsmile:.


För allihop kan jag påpeka att jag tenderar att vara ganska tyst de första mötena i rollspel, det är jag för att mer analysera gruppdynamiken och se var jag bäst passar in, sedan krånglade ju min uppkoppling av någon anledning också så jag missade en del sammanhang som jag annars kanske kunnat spela på.

Det var väldigt trevligt att spela med er och jag ser fram emot nästa gång.

/Dzerzinskij som för övrigt håller på att fippla lite på en bild för att illustrera sin karaktärs utseende lite grann.
 
Top