Nekromanti Rekrytering till Mage: Seers of the throne

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386


Mina spelgrupper kommer ta pauser över sommaren så jag har gott om tid att köra en Skype kampanj. Så är ni sugna på lite sommar Mage så är det här spelet ni vill vara med i. Vi bör börja mellan den 10 och 17 juni om tillräckligt många är intresserade.



Välkomnande från Aeneas

Hej, jag är Aeneas. Nej, shit berätta inte ditt riktiga namn. Hitta på ett annat namn som folk kan kalla dig, om någon kan ditt riktiga namn har de makt över dig. Se till att det är ett klassigt namn, om jag ser en jävel till som heter någonting darkness eller raven kommer jag rakt upp och ner mörda dem.

Så du har "vaknat upp" lärt dig att magi inte bara finns men att det är din födslorätt. Du har lärt dig att världen är konstgjord och kontrollerad av Exarcherna, gudlika magiker som tog över himmelen och som kontrollerar världen.

Så vad tänker du göra med det? Hmmm? Tänker du skrika mot himmelen och svinga alla vapen inom räckvid mot den falska verkligheten tills någon som jag tvingas komma och skjuta dig i huvudet. Vill du verkligen arbeta mot Gudarna som styr allt i verkligheten?

Nej, du vill vinna! Visst du måste knäböja inför Exarcherna, verklighetens mästare. Men är det nytt? Har du inte böjt dig för Gud, staten och samhället? Varför inte böja dig för de som jagade ner Gud, hackade av hans ben, mördade honom och gjorde sig av med liket.

Vill du veta vad du får i utbyte? Makt, hämnd, sex, pengar och allt annat du vill ha. Vad vill du börja med?

Så du måste bevara "lögnen" big deal! Är det verkligen bättre om ett gäng galningar med verklighets förändrande krafter tar över världen och störtar den i kaos?

Så ät en god köttbit, mörda alla som retade dig i skolan och knulla några porrstjärnor. Natten är ung, men imorgon så börjar vi arbetet som Exarchernas händer på Jorden. Imorgon börjar vi njuta av äkta makt.




Bly inte guld

Så vad är detta? Det här är en Mage: the awakening mini kampanj där man spelar Seers of the throne. Mer specifikt spelar man en grupp superkompetenta, omoraliska badasses som kastas in i en världsomspännande konspiration som kan förändra verkligheten för alltid.

Det här är inte egentligen en kampanj som kommer fokusera på navelskådande och karaktärsutveckling. Fokuset är mer på att förvandla fiende magiker till aska, radera ut hela familjer från verkligheten så att de aldrig funnits och att fucka upp sociala bettenden hos hela stadsdelar. Och allt detta är medlen för att nå era mål, att hålla mänskligheten kedjad och upphöja er själva till gudar genom trogen tjänst till Exarcherna.

Vi kommer spela över Skype, ni kommer rulla era egna tärningar och berätta resultaten och om ni vill PVP:a varandra till döds så kommer jag inte lägga fingrarna emellan. Ärligt talat kommer jag nog heja på er.

Oh, och om ni vill vara med behöver ni skriva en karaktärsbakgrund på minst 50 och max 300 ord och berätta vilken sorts magi din karaktär utöver. Ja, detta innan ni får se systemet. Man kan göra nästan allt i det så bara hitta på något coolt så ser vi till att det fungerar.

Vad som är och vad som aldrig kan vara

Det här spelet kommer använda ett förenklat spelsystem istället för det officiella Mage systemet. Detta för att underlätta spelandet över skype. Systemet kommer presenteras längre fram om folk visar intresse för spelet.

Jag kommer inte ha med Paths i det här spelet. Delvis har jag aldrig gillat dem, delvis blir spelet friare utan dem.



Sfärernas musik

http://www.youtube.com/watch?v=0bed5iMyJrw&list=PL7DBD588C662A8A56


 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Coolt! Jag har till och med en gammal karaktär liggandes som jag aldrig fick spela. :gremsmile:

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Übereil said:
Coolt! Jag har till och med en gammal karaktär liggandes som jag aldrig fick spela. :gremsmile:

Übereil
Nice, då har du den första platsen :gremsmile: Jag blir direkt nyfiken på din karaktär :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Anchorman said:
Hur ofta och hur många gånger kör vi? Jag är intresserad
Tanken är att vi kör 3 till 5 gånger ungefär en gång i veckan med första sessionen veckan mellan 10 och 17 Juni.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Jag tänker helt fräckt länka till White wolf wikins inlägg om Seers of the throne ifall ni vill läsa mer :gremsmile: Ignorera ministerierna bara, ni kommer vara ganska fristående i kampanjen så ni behöver inte bry er om det.

EDIT: Glömde länken :gremtongue: http://whitewolf.wikia.com/wiki/Seers_of_the_Throne


Det här är absolut inte obligatorisk läsning heller :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Om vi kör vardagskväll eller söndagkväll(helst söndag för mig) så är jag på!

Har aldrig spelat mage, men ska läsa på mig
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Anchorman said:
Om vi kör vardagskväll eller söndagkväll(helst söndag för mig) så är jag på!

Har aldrig spelat mage, men ska läsa på mig
Det blir antingen en vardagskväll eller söndag kväll så det ska inte vara några problem. Plats tre är din :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Jag har meddelande kommunikation med de personer som kanske kommer ta de sista platserna i spelet så rekryteringen har nu upphört åtminstone tillfälligt :gremsmile:
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Bara video. Kommunikation sker genom att man skriver lappar och visar upp.

Jag har ingen kamera, och jag vill minnas att det gällde de flesta spelarna förra gången vi spelade ihop också.

Übereil
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Ja det blir bara audio, det har fungera ganska bra hittills :gremsmile:

Jag kommer ha sätt att hantera att vi är många spelare men det tar vi vid den första sessionen.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Jag såg precis att vi har exakt tillräckligt många spelare för att fylla en mystisk kabal (eller en Pylon som siarna kallar dem):

The Augur -- Leader of the pylon.

The Acolyte -- A member of the pylon chosen by the Augur as their second-in-command.

Dominus -- Keeper of an artifact important to the pylon.

Oligarch -- The one in charge of the pylon's resources.

Hoplite -- Seer focused on the security of the pylon and its territory.

Voice -- Ambassador and spokesperson for the pylon.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,810
Känner spontant att Dominus eller Voice är något som känns kul för mig, men jag är öppen för det mesta.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,386
Anchorman said:
Känner spontant att Dominus eller Voice är något som känns kul för mig, men jag är öppen för det mesta.
Om du vill spela Dominus får du gärna komma med förslag på vilken sorts artefakt du vill ha tillgång till. Det brukar alltid vara en nervös roll, föremålet är mäktigt men du håller bokstavligt talat ditt liv i dina händer. Händer något dåligt föremålet händer något dåligt dig :gremcool:
 
Top