Nekromanti Rekrytering till Mage: Seers of the throne

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Tack för spelet idag allihop, det var jättekul :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Dags att boka in nästa tid för spel :gremsmile:

Jag föreslår tisdagen den 25 kl.18.00. Då bör alla kunna vara med också. Vad säger ni? :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Om det är ok om jag ramlar in runt 19.30 så kan jag vara med.

Jag har hoppat på lite mma-sommarträning och kommer typ vara upptagen deb fram till den tiden måndag till torsdag :/
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag kan inte spela på tisdag, måndag skulle passa mycket bättre för mig. Alla andra dagar skulle också passa mycket bättre än tisdag.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Måndag funkar inte för mig... Men vad sägs om onsdag?

Anchorman: vi kan börja vid 19.00 och så kan du komma in 19.30 om det funkar för dig :gremsmile:
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Jag får nog ta och hoppa av denna kampanj redan innan jag ens startat, då det inte finns någon energi.

Kanske finns det någon som kan ta min plats?
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Ja, om jag får plats hoppar jag gärna in. Kan på onsdag 19:00 som ni pratat om. Jag har inte spelat Mage men spelat Scion och kan World of Darkness regelsystem.

Om det går.

Kan kontakta mig på Skype: Gulaskor@gmail.com
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Måns Bredelius said:
Ja, om jag får plats hoppar jag gärna in. Kan på onsdag 19:00 som ni pratat om. Jag har inte spelat Mage men spelat Scion och kan World of Darkness regelsystem.

Om det går.

Kan kontakta mig på Skype: Gulaskor@gmail.com
Hej, platsen har tyvärr redan blivit fylld. Skype klarar inte fler än 6 spelare så du kan tyvärr inte vara med. Jag kan sätta upp dig på reservlistan ifall det blir en plats ledig framöver.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
God45 said:
Måns Bredelius said:
Ja, om jag får plats hoppar jag gärna in. Kan på onsdag 19:00 som ni pratat om. Jag har inte spelat Mage men spelat Scion och kan World of Darkness regelsystem.

Om det går.

Kan kontakta mig på Skype: Gulaskor@gmail.com
Hej, platsen har tyvärr redan blivit fylld. Skype klarar inte fler än 6 spelare så du kan tyvärr inte vara med. Jag kan sätta upp dig på reservlistan ifall det blir en plats ledig framöver.
Var vi sju med Burnmoe?

Übereil, som bara dubbelkollar
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Nej, vi var 6 med honom. Jag hade en reservlista ifall det blev en ledig plats och personen högst upp på den hoppade in. Så nu är vi 6 stycken igen.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
God45 said:
Nej, vi var 6 med honom. Jag hade en reservlista ifall det blev en ledig plats och personen högst upp på den hoppade in. Så nu är vi 6 stycken igen.
Då förstår jag.

Übereil, som förstår
 

Måns Bredelius

Veteran
Joined
9 Jan 2013
Messages
121
Location
Stockholm
Då förstår jag också.

Spam som förstår. Mmmm sätt upp mig. Blir det plats kan du kontakta mig på skype när min tur dyker upp eller något.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
God45 said:
Här är reglerna :gremsmile:
Nice!

You always re-roll 6s.
...and keep the success

To create a magical spell you first decide what you want to do and if it is possibel with the sphere levels you have. You then talk with your gm and decides if the effect is vulgar or not. If not you roll a number of dice equal to the relevant sphere raiting. All dice that comes up 4, 5 or 6 is a succes, dice that comes up 2 or 3 have no effect and if you get any dice that comes up 1 you gain one point of paradox.

If the effect is vulgar you roll your relevant sphere dice + your relevant atribute dice dice. The difference now is that for every dice that comes up 1 you gain one point of paradox. Vulgar magic is therefore more powerfull but also more dangerous.
Ska det vara en skillnad eller inte?

You then get 2 dice to place however you want. These points can also be used to buy new spheres.
Oh... det här har jag inte gjort, ska jag göra det?
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Så vi tar mellansnack i den här tråden, då?

Kul att spela, kul att du bejakar våra initiativ Goddy, det gillar jag mest. Det svåraste är att jag inte kan läsa av era ansiktsuttryck och kroppspråk när jag spelar (framförallt när jag snackar skit om era rollpersoner!), så det är svårt att göra de där subtila anpassningarna för att jivea med er.

Och att skilja på Cassius och Antemannens röster. :gremsmile: (Recca, Zorbeltuss och Übereil har jag träffat in person)

Jag försöker göra en ungersk brytning på Nyckel. Min positiva sida tycker att det är kul att pröva att gestalta mer med rösten. Min kritiska sida tycker att jag låter som ett finskt tard som inte kan hålla brytningen konsekvent. Vad är era intryck?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
Så vi tar mellansnack i den här tråden, då?

Kul att spela, kul att du bejakar våra initiativ Goddy, det gillar jag mest. Det svåraste är att jag inte kan läsa av era ansiktsuttryck och kroppspråk när jag spelar (framförallt när jag snackar skit om era rollpersoner!), så det är svårt att göra de där subtila anpassningarna för att jivea med er.

Och att skilja på Cassius och Antemannens röster. :gremsmile: (Recca, Zorbeltuss och Übereil har jag träffat in person)

Jag försöker göra en ungersk brytning på Nyckel. Min positiva sida tycker att det är kul att pröva att gestalta mer med rösten. Min kritiska sida tycker att jag låter som ett finskt tard som inte kan hålla brytningen konsekvent. Vad är era intryck?
Ibland tyckte jag att brytningen försvann helt. Prova gör den aningens mer tydlig.

Mellanspelet var coolt på schrödingerplanet, men jag fick inga frågor knappt.

Hade gärna fått aningens mer speltid också under spelomgången generellt. Men det blev lite ogörligt när Anchorman försvann på slutet iom att Peremitre Null och Tremor var i samma team.
 
Top