Nekromanti [Red X-mas] - 1 - Tipp tipp tapp

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Brynolf said:
Angående min jakt på kjoltyg så är det som sagt relaterat till stuff i mitt PM. Det leder väl knappast nånstans, men alltid måste man börja nysta någonstans. Konrad tycks fär övrigt ha liknande text som jag.
Vet inte riktigt hur jag ska känna inför det här. Du är ganska het på risgrynsgröten med att få den här infon, men bara specifikt från KK. Sen säger du att det förmodligen inte är viktigt. What gives?

Röst: Brynolf med röda mulen
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Strong choice! said:
Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?
Det här missade jag fullkomligt, men jag utgick från att det gällde för alla tomtenissar att vi diggar vår ledare. Nu läser jag också att du KK verkar lite skeptiskt inställd till Tomtefar?

Är det rätt uppfattat?

Skumt spel. Utropstecknena hittills är att Brynolf out of the blue pressar KK att avslöja kön, utan att det verkar finnas någon som helst indikation på att kön är The Pryl med stort P. Och så nu KKs fråga.

Arvid är med, skönt. Men du siktar in dig på fel snubbe här, jag är en tomtenisse med rent mjöl i påsen. Våra roller verkar likna varandra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 7 av 10

Finns det några luckor att öppna månne?

Mmmkay. Jag röstar på Brynolf och kan väl gå in på varför.

Alltså, allt startar ju med att Hastfer gör en Hastfer och troligen råkas Brynolf lockas in i fällan.

Lixom, jag är en rätt stor motståndare till det här med parentesen och allt i samband med Mukwas rätt taffliga inlägg där i starten. Hastfer glider in på sin stolta sprigare och grönar Mukwa och kastar lite bajs på K.K som tydligen inte har den där parentesen.

Nu finns det inte ens en parentes i Hastfers rollpm och det gör det inte i mitt heller och har aldrig gjort. Däremot så har gubben i lådan Brynolf passat på att sticka ut hakan för att grilla K.K lite hårdare.

Brynolf said:
Ok, hade väl hoppats att fler dratts in i parenteshärvan, men nu är det som det är... Ja, jag släpper Mukwa pga att hans PM tycks vara rätt identiskt med mitt. Och misstänker KK pga att hans inte tycks vara det.
Brynolf lallar vidare lite och är lite velig gällande parentesfrågan och tycker inte vi skall dra allt för stora växlar om det hela och han passar på att täcka upp lite för Mukwas outa-roll-beef från starten.

Jag tycker Brynolfs runda så här långt är rätt skakig. Brynte är ju kung av R2 och framåt och allt som oftast rätt lågmäld och soft i R1. Så här långt har Brynolf varit inne och tallat på det mesta och spridit rätt mycket brunt ikring sig.

Lixom vad är det här-->
Brynolf said:
Jag har inte heller nån parentes, ser jag nu.
Brynolf said:
Angående min jakt på kjoltyg så är det som sagt relaterat till stuff i mitt PM. Det leder väl knappast nånstans, men alltid måste man börja nysta någonstans. Konrad tycks fär övrigt ha liknande text som jag.
Nej det har jag förövrigt inte. Däremot så tycker jag du skall laxa upp allt du har för att visa vägen och påvisa din byboighet.

---><---

Mukwa har kommit ut med någon form av förklaring till sin start på spelet och stryker K.K medhårs. Det gillar jag ju så klart och Mukwa vet ju att jag tycker om att smickras. Det behövs mer innan jag släpper Mukwa dock.

---><---

Arvidos said:
Vi har en ganska hård inläggsgräns på 10 inlägg, och Basse skriver det här skojinlägget. Alright, visst. Men sen lägger Brynolf också ett inlägg av 10 på att säga "Alright, snyggt Basse!"
Har en fråga på det. Varför drar du in Basse/Brynolf i den här inläggsslöserihärvan och utelämnar K.K? Det känns ogenomtänkt av dig Arvidos. Vill du inte hänga ut mig? Vill du va min kompis? Har du någon annan bra förklaring?

Arvidos said:
*räcker upp handen*
Du är först på tåget att smeka tomten medhårs. Noterat. Rotera.

xyas said:
Jag och tomtefarsan är tajtare än glögg och pepparkakor. Varför vill du veta det?
Noterat. Du är nummer två på listan.

Basse said:
Det här missade jag fullkomligt, men jag utgick från att det gällde för alla tomtenissar att vi diggar vår ledare. Nu läser jag också att du KK verkar lite skeptiskt inställd till Tomtefar?

Är det rätt uppfattat?
Jag är inte alls skeptiskt inställd gentemot tomtefar. Du diggar honom men det var inte riktigt min fråga så jag hoppar över att notera dig. Jag har två namn just nu så vi får se om det landar några till i grötskålen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Okej, du är alltså inte skeptiskt inställd till Tomtefar, men skrev å andra sidan det här:

Starka Grejer said:
Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.
Och det här var väl mitt nionde inlägg. I morgon är det dags för tågresa till Malmö. Jag kommer alltså inte kunna delta på ett normalt sätt när det närmar sig deadline.

Suck. Jag trodde inte att jag skulle göra av med mina inlägg.

Men jag vill ffa ha utrett:

1) Brynolf-case. Varför jagar han kjoltyg?

2) KK-case. Varför vill du veta om vi gillar tomten?

Spännande!
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
7/10

Ni som vart med i gamet ett tag, hur ofta torskar byn på att outa rubbet i R1?

Kan det va så att vi har 3 åsiktsgrupper och "någon" vill infiltrera varje grupp? vad skulle 3 ulvar innebära? Nattmord må väl vara uteslutet då? kanske någon annan nerf också, typ att alla inte för rösta på samma snubbe, vad vet jag...ingenting.

Om vi massoutar åsikt denna runda tycker jag Arvid och xyas bör vara bland de första då de kom sist in i liret. Paxen har väl outat att han diggar tomtefar tror jag?

Min åsikt har inget med tomtefar att göra och jag har en smula att hänvisa till när det är dags för mig att outa.

....

KK har en poäng när Brynolf tar rygg på Hastfer.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
6/10

Basse said:
"För att infiltratörsulvjävlarna ska kunna kamma hem segern så fort som möjligt,

måste de usla tomtenissarna ha fel tre gånger:

I runda ett

I runda två

I runda tre"

Vi hederliga nissar måste alltså klanta oss tre ggr i rad för att McUlven ska kunna vinna.
Du skriver utifrån ett ulvperspektiv och försöker låta som en bybo. Jag tycker att det låter ulvigt på riktigt.
"infiltratörsulvjävlarna" är, med elaka läsglasögon, en överdrift att låta mer byboig. Framförallt när du, ur ett ulvperspektiv borde ta ställning för ulvarna. En ulv som hade ett omedvetet ulvperspektiv först, som sedan försöker bortförklara det med att vara bybo med ett ulvperspektiv, som sedan misslyckas med sitt ulvperspektiv.

Röst: Basse
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Inlägg 7

Ok, jag har tydligen inte skött mig så bra. Tanken var att det var nödvändigt att vara så aktiv som möjligt med tanke på de korta rundorna. Och för att ha nåt att nysta i, drog jag igång den där kjoltygsjakten eftersom det fanns kvinnliga nissar i mitt pm. Om det är relevant för spelet eller bara fluff kan jag inte säga, det känns mest som fluff men oavsett behöver man ju nåt att snacka om. Som jag tolkade KKs svar, fick jag för mig att han hade en liknande Åsikt som jag, fast för gay-nissar. Men jag kan ha tolkat det galet.

Vill ni att jag ska gå ut med min Åsikt i klarspråk så säg till.

Det där med parenteserna var en tabbe såklart. Jag dubbelkollade inte mitt PM och drogs väl med när Hastfer nämnde parentes. Anledningen till att jag var velig kring vikten av "parentes-gate" var som jag sagt att Vimes knappast skulle ha missat en sån grej.

Ok? Ok.
..................

Jag tycker fortfarande att Mukwas "låt oss outa Roll" är skumt. I mina ögon är det rätt tydligt att Roll = Faktion. Visst kan vi ha alver, renar och nissor också, men i sådana fall tror jag det skulle framgå på ett annat sätt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 8 av 10

Det är dags att knyta ihop säcken nissar. Vi bör stå rätt enade mot slutet och ha max två kandidater för hängning.

Arvidos
1. Varför utelämnade du mig i snacket om att Basse & Brynolf sprider ovarsamma inlägg runt sig nu när vi har en så tajt limit på 10 inlägg.
2. Du är först på tåget gällande: "Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?". Har du några tankar om varför jag undrar? Har du något som förstärker ditt påstående? Kan du fördjupa dig?

xyas
1. Du är nummer två bland nissarna som smörar och smeker tomtefar lite extra. Kan du precis som Arvidos ge mig nått mer? Bäst lämpat att du gör det efter Arvidos skulle jag tro.

Basse said:
2) KK-case. Varför vill du veta om vi gillar tomten?
Jag tycker du känns lite fiskig i dina inlägg Basse så jag tror jag drar ut på det hela lite. Sen handlar det fortfarande inte om att ogilla eller gilla tomten. Alla nissar älskar väl tomten får jag väl anta.

---><---

Några har räknat på det här med hur många gånger vi får hänga våra egna och minns jag inte fel så är det 2 gånger. Den tredje leder till ulva seger. Jag känner ingen oro över det? Är det bra eller anus?

Alltså, så här långt in i spelet så känns det som att ulvarna har det svettigare än oss bybor. Kolla på Brynolfs spel bara. Det är rätt mycket svajjande och velande och det tycks vara som så att Brynolf söker med ljus och lykta över vad som gäller. Har vi två ulvar ibland oss så måste de lyckas undvika att hängas också och vi vet att byn är skitvass överlag och ännu lite vassare i R1.

9 spelare. Av dessa funkar det ju bra att räkna bort sig själv och då återstår 8. Jag har genom högst personliga analyser valt att grönmarkera ytterligare 4 spelare så kvar blir 4 som är lite bruna. Så borde alla kunna göra och det bör ge nått form av resultat.

(Alternativet nu är att Vimes upplägg är skruvat och svårt och K.K är helt fel ute men det lär ju visa sig)

Brynolf said:
Har du skägg eller strumpeband, KK?
Jag tror Brynte vill fräsa till det lite här. Ungefär så som Trasapan brukar göra när han är en hurtig ulv.

Brynolf said:
Haha! Fan vad gött att du är med, Basse! (ful grön gubbe)

Det var en fråga relaterad till en förmodligen oviktig del av min roll. Oviktig eller ej så tycker jag fortfarande Konrad kan svara på den.
Här är vi åter i strumpebands branschen men det är förmodligen oviktigt. Brynolf har då någon form av fluff som jag helt saknar.

Och varför är det gött att Basse är med? Det är ju ingen överraskning direkt. Fattar inte riktigt det hela där.

Brynolf said:
Ok, hade väl hoppats att fler dratts in i parenteshärvan, men nu är det som det är... Ja, jag släpper Mukwa pga att hans PM tycks vara rätt identiskt med mitt. Och misstänker KK pga att hans inte tycks vara det.
Det här är väl det mest tydliga som pekar ut Brynolf. Han försöker brunmåla mig för att jag saknar parentes och täcker upp för Mukwa.

Brynolf said:
Jag har inte heller nån parentes, ser jag nu. Alla nissar tycks alltså ha mer eller identiska roller.
Och en liten vändning. Klantig goofning? Äh, tror inte det va. Brynolf tog rygg på Hastfer och försökte sprida brunt kring sig och nu skall han ta sig ur det hela.

Brynolf said:
Angående min jakt på kjoltyg så är det som sagt relaterat till stuff i mitt PM. Det leder väl knappast nånstans, men alltid måste man börja nysta någonstans. Konrad tycks fär övrigt ha liknande text som jag.
Men fram med det då. Vad har du för stuff.

Brynolf said:
Och för att ha nåt att nysta i, drog jag igång den där kjoltygsjakten eftersom det fanns kvinnliga nissar i mitt pm. Om det är relevant för spelet eller bara fluff kan jag inte säga, det känns mest som fluff men oavsett behöver man ju nåt att snacka om.
Sluta hala på det Brynolf. Känns ju väldigt relevant med tanke på att Mukwa är din huvudkandidat pågrund av att han vill outa roller och snackar om annat än TOMTENISSAR. Du sitter ju på fluff gällande tomtenissor så fram med det nu.

Brynolf said:
Vill ni att jag ska gå ut med min Åsikt i klarspråk så säg till.
Ja det skall du göra på direkten.

Brynolf said:
Det där med parenteserna var en tabbe såklart. Jag dubbelkollade inte mitt PM och drogs väl med när Hastfer nämnde parentes. Anledningen till att jag var velig kring vikten av "parentes-gate" var som jag sagt att Vimes knappast skulle ha missat en sån grej.
Du drogs med i parenteshärvan av Hastfer och passade på att slinka undan dina misstankar mot Mukwa för att skifta drev mot K.K. När det visade sig att K.K inte snackar skit och har koll på läget växlar du tillbaka till Mukwa som du släppte ungefär så här lätt villigt: "Ok, vi släpper Mukwa."

Brynolf spill bönor.

--><--

Hastfer said:
Om vi massoutar åsikt denna runda tycker jag Arvid och xyas bör vara bland de första då de kom sist in i liret. Paxen har väl outat att han diggar tomtefar tror jag?
De som är misstänkta för ulveri skall outa sin åsikt och Brynolf skall börja säger jag.

Basse said:
Arvid är med, skönt. Men du siktar in dig på fel snubbe här, jag är en tomtenisse med rent mjöl i påsen. Våra roller verkar likna varandra.
Fördjupa dig gärna.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Kan vi försöka komma överens om vilka vi ska lägga press på? Jag är vilig att just nu lägga rösta på Brynolf för just detta.

Sen vill jag tillägga att, såvitt jag vet, så har jag aldrig skrivit "jag diggar tomtefar". Det är inte vad som står i min roll. Jag vet inte vem som har skrivit det.

Min röst: Brynolf
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
!Paxen said:
Kan vi försöka komma överens om vilka vi ska lägga press på? Jag är vilig att just nu lägga rösta på Brynolf för just detta.

Sen vill jag tillägga att, såvitt jag vet, så har jag aldrig skrivit "jag diggar tomtefar". Det är inte vad som står i min roll. Jag vet inte vem som har skrivit det.

Min röst: Brynolf
Ah, mixade ihop dig med xyas.

röst: brynolf
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
3/10

Strong choice, du har två frågor till mig:

Strong choice! said:
1. Varför utelämnade du mig i snacket om att Basse & Brynolf sprider ovarsamma inlägg runt sig nu när vi har en så tajt limit på 10 inlägg.
Du gödslar också med inläggen, men dina är spekulerande och offensiva, inte undvikande. Dock, nu när jag tittar närmare på Basses och Brynolfs inlägg jag citerade så ser jag att det är inte bara luft, det finns ett innehåll också: Brynolf skriver rätt skumt -> Basse ber om förtydling -> Brynolf förtydligar. Men det är lite för mycket luft och positionering för att jag ska släppa det.


Strong choice! said:
Du är först på tåget gällande: "Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?". Har du några tankar om varför jag undrar? Har du något som förstärker ditt påstående? Kan du fördjupa dig?
Så här skriver du själv i ditt fjärde inlägg:
Utifrån min roll så gör jag ett antagande att andra nissar kanske kan gröna mig tack vare min inställning till kollegor och arbetsplats. Jag kan gröna andra nissar om vi börjar snacka om sånt vi gillar/ogillar på arbetsplatsen, eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv.
Så du vill veta mer om våra åsikter för att gröna oss. Jag får några spontana tankar om hur det skulle gå till, men vore det inte destruktivt för byn att lufta dem?

---

Basse: Du hugger snabbare än någon annan på det här med kön och arbetsplats-åsikt. Nu vill jag att du outar vad du vet!

Brynolf: Så Hastfer gör ett parantes-case, men har egentligen inte en parantes i sitt PM, och Brynolf gör en större grej av det utan att kolla sitt eget PM. Va fan är det, liksom? Brynolf! Outa allt!

----

Lite reflektioner på läget precis nu:

Jag har en bra känsla för KK (som spelar bra), Trasapa (som inte verkar vara sitt paranoida ulvjag) och Hastfer (brödsmula). Xyas och !Paxen vet jag ingenting om än, men Xyas brukar alltid flyga lågt och det är lögn i helvete att försöka tvinga honom till aktivitet. Mukwa känns osäker. Brynolf och Basse är mina pepparkaksgubbar (=bruna kandidater)

Röst: Brynolf

Röstsammanställning:
!Paxen: 0
Arvidos MC: 0 (Hastfer, Basenanji)
Basenanji: 1 (Brynolf, Arvidos MC, Mukwa)
Brynolf: 6 (Basenanji, KK, Basenanji, xyas, KK, !Paxen, Hastfer, Arvidos MC)
KK: 0 (Mukwa, Brynolf, Brynolf, Hastfer)
Mukwa: 1( Brynolf, KK, Hastfer, !Paxen, Trasapa, Brynolf, )
Trasapa: 0 (Hastfer)
xyas: 0
(Förhoppningsvis fick jag till räkningen rätt där)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Strong choice! said:
2. Du är först på tåget gällande: "Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?". Har du några tankar om varför jag undrar? Har du något som förstärker ditt påstående? Kan du fördjupa dig?

xyas
1. Du är nummer två bland nissarna som smörar och smeker tomtefar lite extra. Kan du precis som Arvidos ge mig nått mer? Bäst lämpat att du gör det efter Arvidos skulle jag tro.
Mitt påstående kan inte stärkas eller fördjupas i nuläget.

Jag har faktiskt inga bra bud på varför du undrar. Jag har en liten fundering, men jag tror inte den stämmer, och skulle den göra det så håller jag den bäst för mig själv (så då stämmer den ju inte, för varför skulle du då fråga efter den?).
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag tycker ju att arvidos kommer in bra och är sansad, dessutom bygger han bra mot basse och brynte vilket jag gillar.

Men det dök upp en liten fråga nu med ditt sista inlägg som jag hoppas du kan reda ut.

Du sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?

Sen vill jag gärna höra mer av Basse och Brynte i åsiktsfrågan, jag tar gärna rygg på Hastfer och tycker att vi ska börja pressa med hur vi står i klassfrågorna. Enligt min magkänsla så har vi tre grupperingar(3*3=9).

Är du inne på samma sak K.K därav din fråga angående tomtesmekningar? Du får även gärna förtydliga vart du står i den frågan för du har sänt dubbla budskap tycker jag, vilket är ulvigt eftersom man lämnar spelrum åt båda hållen i väntan på att se var det finns en lucka. Detta gäller även Arvidos.

Summa summarum, jag gillar inte velande och dubbla budskap. I min bok är det ulvtaktik att ställa sig mitt emellan två sidor och gömma sig i en gråzon tills dess en lucka uppenbarar sig. Ni kan ju båda ganska lätt komma senare och sätta er i gruppen som saknar en medlem och bara peka på rätt inlägg för alibi.

Men Basse och Brynte kan för all del börja.

Röst:Brynolf
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
4/10

Trasapa said:
Jag tycker ju att arvidos kommer in bra och är sansad, dessutom bygger han bra mot basse och brynte vilket jag gillar.

Men det dök upp en liten fråga nu med ditt sista inlägg som jag hoppas du kan reda ut.

Du sätter Hastfer i det gröna facket pga smulning, det kan jag köpa för jag kan relatera till hastfers kampvilja. Men du hänger på K.K's fråga snabbt att du smeker tomten medhårs extra hårt. Så vart står du egentligen i tomtefrågan?

Sen vill jag gärna höra mer av Basse och Brynte i åsiktsfrågan, jag tar gärna rygg på Hastfer och tycker att vi ska börja pressa med hur vi står i klassfrågorna. Enligt min magkänsla så har vi tre grupperingar(3*3=9).
Absolut, jag kan bli mer specifik, men jag vill att B & B outar först!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 9 av 10

Näst sista inlägget. Tror banne mig jag spar det sista utifall det dyker upp nått spektakulärt!

Trasan! Gött att du är på hugget men kan du hjälpa mig?

Trasapa said:
Är du inne på samma sak K.K därav din fråga angående tomtesmekningar? Du får även gärna förtydliga vart du står i den frågan för du har sänt dubbla budskap tycker jag, vilket är ulvigt eftersom man lämnar spelrum åt båda hållen i väntan på att se var det finns en lucka.
Vart håller jag dörren öppen åt båda hållen? Du har helt rätt i att ulvar gärna lämnar bakdörren öppen för att ha möjligheten att smita ut där om en lucka öppnar sig.

I min vilda fantasi har jag spelat öppet och ärligt så visa gärna mina felaktigheter. Jag kollar mig själv för sakens skull.

Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.

Utifrån min roll så gör jag ett antagande att andra nissar kanske kan gröna mig tack vare min inställning till kollegor och arbetsplats. Jag kan gröna andra nissar om vi börjar snacka om sånt vi gillar/ogillar på arbetsplatsen, eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv.

har våra åsikter någon betydelse kan det hjälpa oss att gröna/röda någon spelare. Det är läge att gå ut rätt hårt med det för att bygga upp en bas av gröna spelare. Jag kan ju bara utgå från min egen roll och jag vet ju att jag är grön så jag kommer spela utifrån den rollen och försöka hjälpa byn till seger genom att försöka gröna andra spelare och på så vis få ner antalet misstänkta så snabbt som möjligt.

Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?

Så det vi får jobba med är Åsikter och sedan se vad som händer i R2.

Jag är inte alls skeptiskt inställd gentemot tomtefar.

Summan av K.K:

Jag har en ÅSIKT om hur vissa tomtenissar förhåller sig till tomtefar.

Jag är av inställningen att vi kan använda oss av våra åsikter för att bygga upp ett grönt skimmer kring någon/några spelare. Det kan även fungera för att hitta ulvar.

Jag tycker absolut att vi skall använda oss av våra åsikter och jobba hårt med dessa. De som skall gå ut med sina åsikter först är de som är MEST misstänkta för ulveri. Alltså-->Brunolf

Efter Brynolf tar jag gärna Basse och sen Mukwa.

Jag är inte skeptisk till tomtefar. Jag har aldrig nämnt min inställning till tomtefar alls. Jag tror, vill och hoppas att någon kan gröna mig i likhet med att jag kanske kan gröna någon annan genom att släppa på min åsikt (som då inte alls rör tomtefar vilket jag varit rätt tydlig med).

Arvidos said:
Du gödslar också med inläggen, men dina är spekulerande och offensiva, inte undvikande. Dock, nu när jag tittar närmare på Basses och Brynolfs inlägg jag citerade så ser jag att det är inte bara luft, det finns ett innehåll också: Brynolf skriver rätt skumt -> Basse ber om förtydling -> Brynolf förtydligar. Men det är lite för mycket luft och positionering för att jag ska släppa det.
Tack!

Arvidos said:
Så du vill veta mer om våra åsikter för att gröna oss. Jag får några spontana tankar om hur det skulle gå till, men vore det inte destruktivt för byn att lufta dem?
Min tanke är att vi vinner lättare om vi får fram lite gröna namn men det går absolut att låta de mest misstänkta vädra sina åsikter först. Det jag var ute efter från din sida var nog mest ett tecken på att vi förstår varandra på ett byboigt plan. Jag hade aldrig för avsikt att tvinga dig till någon outning men gärna lite mer att ta på än en handuppräckning.

Jag är ju av inställningen att min åsikt kan hjälpa byn och jag är rätt skraj för att bli nackad ikväll.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Det jag reagerat på är helt enkelt att du gett indikationer på att du håller i två åsikter så att säga..
Jag vill egentligen inte grotta något mer förrns brynte/basse har uttalat sig för risken är att vi genom att rota ger ulvar fler pallar att stå på.

Jag vet min åsikt och jag tror jag fattat andras. Nu vill jag helst se att vi inte ger de misstänkta fler platser att gömma sig på utan de får komma med sina ståndpunkter så får vi gå efter det.

Så Arvidos och K.K behöver inte, i mitt tycke, snacka något mer om sina ställningstaganden.

Brynte och Basse, komigen nu och ge oss fluff så att vi hinner reda ut fler frågor den här rundan!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Inlägg 8

Ok, jag outar. Jag är en konventionell Tomtenisse. Min åsikt är att kvinnliga tomtar inte hör hemma i verkstan, utan bör hålla sig till grötkokning och liknande.

Den är formulerad på ett sätt som inte direkt bidrar till att jag tror det är npnting annat än fluff. Men återigen, det är det enda snöre jag hade att dra i vid spelets början.

Angående parentes-grjen, har jag spelat typ hela denna runda i mobilen, vilket inte uppmuntrar till att hoppa rund och dubbelchecka pm. Hela grejwn från början var ju att Hastfer och Mukwa och jag hade likadana roller, därför grönade jag dem. Parentes eller bindestreck kändes inte viktigt att dubbelkolla. Den stora grejen blev att KK inte alls verkade hänga med i varför vi hoppade av Mukwa så enkelt. Sen var det KK som började lira med semantics "Jag har då ingen parentes" när det viktiga ju så klart var att mukwa bevisat att han visste hur ett bybo-pm ser ut. Det borde KK ha greppat från början.

Var det nåt mer ni ville ha av mig? Det vore nämligen ypperligt kass att hänga mig.
 
Top