Nekromanti [Red X-mas] - 1 - Tipp tipp tapp

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
5/10

Brynolf said:
Ok, jag outar. Jag är en konventionell Tomtenisse. Min åsikt är att kvinnliga tomtar inte hör hemma i verkstan, utan bör hålla sig till grötkokning och liknande.
Så varför fiskar du efter vilka spelare som är kvinnliga tomtar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Arvidos said:
Basse: Du hugger snabbare än någon annan på det här med kön och arbetsplats-åsikt. Nu vill jag att du outar vad du vet!
Jag är en traditionell tomte som tycker om tomten. Han har basat för verkstan länge och vet vad som ska göras. Jag gillar tomtefar och ser det som självklart att en tomtefar styr arbetet i tomteverkstaden.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Efter Brynolf tar jag gärna Basse och sen Mukwa.
Nog för att jag tycker att du är väl aggressiv i din ton för att vara vanlige KK, men jag har inte mycket annat än så på ett annars bra spel så jag går ut med följande:

Arbetsmiljön är kass. Verkstan har inte städats på tiotals år och utrustningen är farlig. Tomtefar verkar inte bry sig om sina anställdas hälsa.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
6/10

Basenanji said:
Arvidos said:
Basse: Du hugger snabbare än någon annan på det här med kön och arbetsplats-åsikt. Nu vill jag att du outar vad du vet!
Jag är en traditionell tomte som tycker om tomten. Han har basat för verkstan länge och vet vad som ska göras. Jag gillar tomtefar och ser det som självklart att en tomtefar styr arbetet i tomteverkstaden.
Finns det något mer du kan säga om arbetet här i tomteverkstan?

Varför plockade du upp och höll kvar i det här med kvinnliga tomtar?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 10 av 10

Jag har brist på tid resten av dagen så jag offrar mitt sista inlägg nu. Trasapa och Brynolf är mina starkaste kandidater till hängning. Jag kommer att rösta in mot slutet men kan inte tillföra nått mer den här rundan.

Men! Äre inte julafton så säg! Nu har det kommit igång sig lite smått med outningar av åsikter här.

Nästa tomte upp till rakning? Jag röstar för Trasapa.

I mitt inre kan jag just i detta nu se Trasan och Brynolf sitta och götta sig att det finns lite mer att gå på för Trasans del vilket är synd. Jag kanske var lite väl hetsig på att få ut nått ur Mukwa men det ligger latent kvar lite små misstankar från starten mot Mukwa. Hur som så klarar sig Mukwa R1 ut.

Trasan said:
Summa summarum, jag gillar inte velande och dubbla budskap. I min bok är det ulvtaktik att ställa sig mitt emellan två sidor och gömma sig i en gråzon tills dess en lucka uppenbarar sig.
Summan här är alltså att K.K och Arvidos är två velputtar som sitter med skorna i ett gäng olika båtar för att kunna välja och vraka när det kommer öppningar. Jag har själv gått igenom mitt spel och förtydligat mitt ställningstagande så jag kan inte svikta en tum. Jag kan inte byta båt utan att klassas som en ulv som vänder kappan efter viden.

Jag har till och med visat Trasapa detta men jag vill fortfarande att han gräver fram vart jag kör med dubbla budskap.

Trasapa said:
Det jag reagerat på är helt enkelt att du gett indikationer på att du håller i två åsikter så att säga..
Jag vill egentligen inte grotta något mer förrns brynte/basse har uttalat sig för risken är att vi genom att rota ger ulvar fler pallar att stå på.
Klart du inte vill grotta i det eftersom du vet att jag inte sitter på dubbla budskap, utan det är ju nått du bollar för så att det kan byggas upp ett case mot den annars så solida Konrad Konvalj. Nu har dessutom både Brynte och Basse talat ut så det är din tur Trasan.

Och nog är det lite dubbla budskap att påpeka att jag ulvar mig för att sedan försiktigt tassa tillbaka och ta ett beslut att inte grotta något mer i det. Lixom, en bybo är väl ändå inte rädd för att skita ner sig i sökandet efter en ulvapläd?

Trasan said:
Jag vet min åsikt och jag tror jag fattat andras. Nu vill jag helst se att vi inte ger de misstänkta fler platser att gömma sig på utan de får komma med sina ståndpunkter så får vi gå efter det.
Vad vinner du på att fatta andras åsikter? Alltså, om någon har smulat en åsikt eller liknande. Varför söker du efter sånt? Kan det hjälpa byn att veta andra åsikter eller är det för egen vinning? Kan du förklara lite hur du tänker för just nu så ser det mest ut som att du fiskar efter en bra åsikt som kan passa dig väl.

Att de misstänkta skall ut med sina åsikter så snabbt som möjligt är ett bra vapen för byn så visa din välvilja och byboighet genom att skrika ut din åsikt Trasan.

--><--

Brynolf, Basse och Mukwa har alla lämnat sina åsikter så nästa på tur är rimligen Trasapa.

Jag själv får ju slut på inlägg nu och det suger ju lite, men jag känner att jag kan hålla på min åsikt till nästa runda. Vad min åsikt handlar om är för övrigt rätt tydlig och det finns ingen möjlighet för mig att släpa runt på dubbla budskap så som Trasapan vill vinkla det till.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 9 (shit asså)

Arvidos said:
Så varför fiskar du efter vilka spelare som är kvinnliga tomtar?
Jag ville så klart få lite kött på benen angående om Åsikterna har något med spelet att göra eller ej. Om det fanns tomtinnor kanske min Åsikt skulle betyda något. Som sagt, det var det enda jag hade att gå på.

Sen fick jag lite vittring på att Konrad hade en liknande Åsikt som jag när han pratade om att skänka snas till tomtefar. Typ att hbt-nissar inte är lämpliga i en leksaksfabrik. Nu verkar det som att jag hade fel där. Men vissa grejer hajar jag inte med den här historien.

brynolf: "jag o kk har nog liknande åsikter"
KK: "nej, det har vi inte"
Hur kunde du vara så säker på det? Jag hade ju inte direkt varit jättetydlig.

Och:
KK: "jag vill inte ligga med Tomtefar, det får andra nissar göra"
KK: "jag har en teori som ger grönska beroende huruvida man gillar Tomtefar eller ej."
KK: "jag har inte sagt nåt om min inställning till Tomtefar"
Alltså, om det där "jag vill inte böga med Tomten" inte hade med homosex att göra, utan var en eufemism för det som kk:s Åsikt faktiskt verkar handla om, kan jag inte tolka det på annat sätt än att KK inte är 100% välvilligt inställd till tomtefar. Men samyidigt påstår han sig inte ha uttryckt något bu eller bä i frågan.

Det är en motsägelse i mina ögon. Tills vi fått din Åsikt svart på vitt iaf. Om du nu har en teori, låt oss få fram alla Åsikter denna runda så du kan se om den leder nånvart. Istället för att vänta till nästa runda, när du kanske ligger i isvaken och är späckhuggarmat. Vilket du också själv är inne på.

Så lets speed it up! Trasapa kan börja, sen vill jag ha Arvid.

Röst: Trasapa

Basse said:
Jag är en traditionell tomte som tycker om tomten. Han har basat för verkstan länge och vet vad som ska göras. Jag gillar tomtefar och ser det som självklart att en tomtefar styr arbetet i tomteverkstaden.
Basse: Så det där med antikommersialism var inget du utläste ur ditt PM alltså? Varför drog du i så fall så höga växlar på Pantene Pro-V? Bara utifrån startinlägget finns ju ingen anledning att tro att infiltratörerna skulle vara några kapitalister.

KK said:
Trasapa och Brynolf är mina starkaste kandidater till hängning.
Jaså, vad hände med misstankarna mot Basse?

Paxen och Xyas måste komma igång! Hupp hupp!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
Inlägg 10/10

Arvidos said:
Finns det något mer du kan säga om arbetet här i tomteverkstan?
Nej, inte mer än att vårt traditionella arbete har fungerat förut och förstås kommer fungera i framtiden också. Jag fattar inte vad Mukwa snackar om.

Arvidos said:
Varför plockade du upp och höll kvar i det här med kvinnliga tomtar?
Därför att det stack ut. Jo, Arvid, håll med om det – att i sitt första inlägg fråga efter strumpeband och sjunga vulvans lov är konstigt i ett spel med tema "Tomteland". Brynolf lyckades heller inte förklara sig på ett okej sätt (tycker jag) förrän alldeles nyss.

Inte minst om vi betänker att Brynolf numera påstår att hans fluff innehåller nån sorts anti-kvinnlig position. Jag blir inte klok på det här:

Brynolf said:
Se på himlens vulva!

...

Har du skägg eller strumpeband, KK?
tillsammans med

Brynolf said:
Ok, jag outar. Jag är en konventionell Tomtenisse. Min åsikt är att kvinnliga tomtar inte hör hemma i verkstan, utan bör hålla sig till grötkokning och liknande.
Den är formulerad på ett sätt som inte direkt bidrar till att jag tror det är npnting annat än fluff. Men återigen, det är det enda snöre jag hade att dra i vid spelets början.
De där två posterna hänger inte ihop. Den första tolkar jag som vagt positiv till kvinnor (sjunger vulvans lov) medan den andra är manschauvinistisk. Och så återstår frågan varför det skulle vara givande att pressa KK. Finns det någon särskild anledning att säkra just KKs kön? KK är ju en stark spelare, kanske är det bar att så tidigt ta reda på om KK är nisse eller nissa?

Jag tolkar det som att Brynolf vill hitta de kvinnliga tomtarna bland spelets deltagare. Det kunde vara en tänkbar strategi om det nu är så att tex de kvinnliga tomtarna är infiltratörer, men är det inte lite olikt Brynolf att så huvudstupa dyka in i den grejen? Så det känns som att det här med kön handlar om något annat – oklart vad.

Slutsats: Brynolfs jakt på kjoltyg sticker ut.

Mina favoritkandidater hittills är således Brynolf följt av Mukwa.

---

Nu Arvid får du gärna utveckla din roll, dina åsikter med mera.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
7/10

Jag har en analys på nissarnas åsikter, men innan jag släpper loss den vill jag höra Trasapa outa sin åsikt, och !Paxen måste skriva iallafall en hint vad hans åsikt handlar om!

Röst: Trasapa

Röstsammanställning:
!Paxen: 0
Arvidos MC: 1 (Hastfer, Basenanji, Basenanji)
Basenanji: 1 (Brynolf, Arvidos MC, Mukwa)
Brynolf: 4 (Basenanji, KK, Basenanji, xyas, KK, !Paxen, Hastfer, Arvidos MC, Trasapa)
KK: 0 (Mukwa, Brynolf, Brynolf, Hastfer)
Mukwa: 0 (Brynolf, KK, Hastfer, !Paxen, Trasapa, Brynolf,)
Trasapa: 3 (Hastfer, KK, Brynolf, Arvidos MC)
xyas: 0
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
8/10

Obs, obs! Jag vill också få veta exakt varför du skrev det här om Mukwa i ditt första inlägg Trasapa:

Härligt att se så mycket aggressioner såhär tidigt i rundan!
Själv tyckte jag inte att Mukwa's uttalande var speciellt underligt, mer så är era reaktioner. Som Mukwa säger så antog jag också att några säkert sitter inne med andra "roller" än just tomtenisse. Vi kanske har nissegummor, alver eller annat oknytt. Dessutom stämmer hans åsikt med min också så det ger han bättre sken.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
8/10

Basse said:
Jag tolkar det som att Brynolf vill hitta de kvinnliga tomtarna bland spelets deltagare.
Jag reagerade också på det här. Att prisa vulvan och sedan komma ut som hustrumisshandlare är liksom två motsägelser. Den där vulvasmulningen är ytterst besynnerlig.

Röst: Brynolf

Så, inte mycket tid kvar nu. Trasapa, Arvidos och Xyas måste komma in i matchen.

Jag vill se åsiktsoutning i följande ordning
Trasapa
Arvidos
Xyas
!Paxen
Hastfer
KK (först i nästa runda, fett ulvigt att bränna sitt sista inlägg utan att outa tycker jag. Vad är du rädd för?)
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag ser att trycket ligger på mig att outa. Precis kommit hem från jobb och barnasim så drar bara en snabb outning nu så bemöter jag resten efter jag rastat hunna.

Jag delar mukwas och hastfers(?) åsikter angående arbetsförhållanden i tomteverkstan. För psosialismen!

Kommer mer. Kk är ulv eller sjukt förvirrad, that is all.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 10. Blir lite lösryckta tankar såhär sista inlägget. Jag inser väl att jag stuckit ut mest av alla den här rundan, men jag tycker samtidigt jag försvarat mig bra. Här kommer mer av den varan:

"Se på himlens vulva" var ingen smula, det var en referens till Onkel Kånkels julskiva (googla ni som behöver) och hade ingenting med nånting att göra annat än att förhöja julstämningen.

Att jag gick på KK var bara för att det var ditåt drevet tycktes gå just då. Det var mitt första inlägg och därmed hade jag näppeligen någon direkt åsikt om någon deltagare specifikt.

Jakten på kjoltyg var ett trevande för att försöka få rätsida på om Åsikterna kunde ha någon spelteknisk relevans eller ej. Att jaga ulvar var inte det primära syftet med det.

......

Ok, vad har vi för pingar att rota vidare i nästa runda?

-Mukwa tycker att vi ska outa Roll.
-KK är inte med på noterna när Mukwa/Hastfer/Brynolf snackar "vi vill rösta ut infiltratörerna" ur bybo-pm.
-Hastfer och Brynolf klantar till det med parenteser.
-KK menar sig inte ha uttryckt åsikt om Tomtefar, men har ju tagit avstånd från gay-eskapader, vilket jag tolkar som en (måhända omvänd) eufemism.
-Brynolf och Basse slösar inlägg och klappar axel.
-Arvidos ignorerar att även KK slösat inlägg.
-Trasapa beskyller KK och Arvidos för att hålla dörrar öppna.
-Basse jagar kapitalister när hans roll inte säger nåt om dylika.
-Paxen & Xyas håller sig undan.
-Konrad har en teori men tycker inte det är nån brådska att gå ut med den i R1.

I R2 behöver Konrad grillas över ett och annat. Xyas o Paxen behöver vevas igång och vi behöver få ordning på folks Åsikter.

.............

Mukwas outningslista ovan låter bra. Kör på den. Chop chop!

Såå... Jag ser ut att ryka, och har egentligen inga bra kandidater själv. Men för the record tycker jag Hastfer känns grönast och KK minst grönast. Men alla är såklart mindre grönast än jag själv, så jag kommer rösta så jag klarar mig om det ges möjlighet. Tycker jag besvarat alla anklagelser på adekvat sätt, så rikta era slangbellor åt nåt annat håll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Mukwa said:
Jag vill se åsiktsoutning i följande ordning
Trasapa
Arvidos
Xyas
!Paxen
Hastfer
KK (först i nästa runda, fett ulvigt att bränna sitt sista inlägg utan att outa tycker jag. Vad är du rädd för?)
Trasapa har outat. Men vi börjar få dåligt med tid så jag hoppar före arvidos.

Jag älskar tomtefar. Han har uppfostrat mig som sin egen son.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Arvidos MC said:
Röst: Basenanji
När första ljuset brinner… ska röstningen vara all over the place.

Men jag är väl inte bättre. Det finns lixom ingen riktigt bra kandidat att rösta ut :/
 
Top