Nekromanti Rapport från Stockholms Spelkonvent.

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Organs observationer

Konventets största "vad-fan-sysslar-du-med"-händelse: Den blåtröja som helt ogenerat stegade fram och bryskt avbröt den pågående Dungeon of Doom-sessionen för att kontrollera så att alla spelande hade buttar. Kom igen liksom! Om han inte avikit innan jag hunnit hämta mig hade jag lagt grabbhalvan över knät och lärt honom lite grundläggande hyfs! :gremmad:

Konventets roligaste in game-händelse: Yassilus beryktade uttersprängning. Den diskuteras på annan plats i tråden men för att klargöra så gick det till så att när man blev anfallna av goblinbåten så paddlade flera spelare fram för bordning. Yassilus, som precis lyckats få sin båt sänkt av den första torped-/uttersalvan, simmade raskt fram till båten precis när salva nummer två ska avfyras och håller helt sonika för ena avfyrningstubens mynning med bladet på sin greataxe, vilket gör att den explosive rune-utrustade uttern exploderar innan den ens hamnat i vattnet. Ridå under skrattparoxysmer. :gremgrin:

Konventets roligaste out of game-händelse: Även den skedde vid Dungeon of Doom-bordet. Det sällskapet som för närvarande spelar blir ungefär var tredje minut avbrutet av två 11-åringar som kommer in och besviket utropar "Men är ni inte klara snaaaaaart!?!?!?!?!?!", varpå en av spelarna till slut (någon av killarna från Riotminds, minns tyvärr inga namn) tröttnar och halar fram en tjuga och säger att han ska bjuda dem på glass om de lovar att hålla sig borta i en timme. Erbjudandet godtas och vi får spela vidare i lugn och ro. Vem har sagt att mutor kring spelbordet endast kan riktas till spelledaren? :gremgrin:

Konventets sötaste: Utan någon som helst konkurrens Tomas Arferts dotter. När hon avbröt mig i mitt spelledande för att tala om att hennes pappa minsann hade massa tärningar han med så var jag nära att stoppa ner henne i min tärningspåse och ta med henne hem. :gremtongue:

Konventets livräddare: Konventsmugg of unlimited kaffepåfyllning.

Konventets effektivaste mytspräckare: Herr Nils smygförsök iklädd 30+ kilo skrot.

Konventets största miss (för egen del alltså): Att jag missade den omtalade wrnu-shootouten i Guld & bly. :gremfrown: Nåväl, jag får väl vara snabbare nästa gång.

/Anders
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fler bilder

Den här länken ska förhoppningsvis leda till de konventsbilder som jag (och de som vid ett flertal tillfällen snodde min kamera) tog. Och ja, det finns bilder på Organ också. :gremsmile:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Herr Nils i fullt kök …

Bilderna av Herr Nils blev … lite mörka.

Jag har fipplat lite med nivåerna i en av dem så att folk får se lite mer än reflektionerna från din blixt.



Till vänster i bild står Faehrengaust.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Organs observationer

Konventets sötaste: Utan någon som helst konkurrens Tomas Arferts dotter. När hon avbröt mig i mitt spelledande för att tala om att hennes pappa minsann hade massa tärningar han med så var jag nära att stoppa ner henne i min tärningspåse och ta med henne hem.
Lyra är ju så liten att hon nästan får plats i en tärningspåse.

Hoppas hon inte störde ditt spelande för mycket bara. Men jag vill ju fostra en ny generation spelare... tidigt. ;-)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Fler bilder (OT)

Den här länken ska förhoppningsvis leda till de konventsbilder som jag (och de som vid ett flertal tillfällen snodde min kamera) tog. Och ja, det finns bilder på Organ också.
Appropå snodda kameror och organ så var det "såhär" nära (håller upp pekfingret och tummen och visar på en milimeterbred springa) att jag kunnat slänga upp en bild på Chrulls organ. Han tog min kamera och, i enlighet med den spjuver han är, tog en bild av sitt skrev. Jag sade då "du vågar ALDRIG ta en bild INNANFÖR dina brallor". För en kort sekund såg jag i hans ögon att han faktiskt övervägde det hela och jämförde för och nackdelarna med att dels få visa mig att han minsann inte var någon fegis och dels att få sin balle publicerad på internet. Efter det sekundsnabba övervägande så lämnade han tillbaka kameran med ett kort "nej". :gremgrin:

/Anders
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Re: Organs observationer

Hoppas hon inte störde ditt spelande för mycket bara.
Absolut inte! Hon kan få vara min bisittare vid nästa Dungeon of Doom också. :gremgrin:

Men jag vill ju fostra en ny generation spelare... tidigt. ;-)
Bra att du tar ditt ansvar. Då antar jag att vi kan se henne som spelledare på nästa SSKs SAGA-turnering. :gremtongue:

/Anders
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,507
Location
Helsingborg
Re: Typiskt

För er som inte orkar byta ut siffra efter siffra kan använda denna länk istället:
http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/pic_cng_SSK06.htm

Tryck ner mellanslag eller enter när ni vill byta bild eller klicka på knappen.

Sedan är det en liten tävling. Jag har bifogat en textfil här. Det är en fil som jag kan implementera senare och som ger bildkommentarer till varje bild. Den som skriver roligast kommentarer vinner. Ladda textfilen, fyll i kommentarer och ladda upp kommentarerna i ett svarsinlägg.

/Han som förbehåller rätten att redigera och blanda olika bidrag
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Fler bilder

Även dessa bilder var helt kart najs !!
Kul att se lite nytt folk åxå.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,559
Location
Fallen Umber
Caligula?

Så, hur var det egentligen? Var Caligula på SSK? Några säkra observationer?


/Dimfrost
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Caligula?

...såg honom ganska tidigt på fredagen.. vid Dungeon of Doom-bordet. Han hade en M-badge på kragen.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Kort från ssk och test om det funkar

Kunde ju varit praktiskt att lägga upp dem "publikt" så att man slipper rodda med att regga sig bara för att glo på lite foton... :gremgrin:
 
Top