Nekromanti Rapport från Stockholms Spelkonvent.

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Wrnu-representant #127 är just nu på väg hem från första dagen av Stockholms Spelkonvent. Det var god stämning och glada miner från första start (speciellt eftersom jag hade föranmält mig och slapp stå i kö=).

Dungeon of Doom avverkade hjältar. Figur- och kort-spelare skymtade i varje hörn och det var en allmänt soft stämning. Vad som mer är positivt är att Magnus Seter nu kom ihåg mitt namn. Nu måste jag bara sätta igång och mail-, telefon- och pm-bomba honom med mitt namn så lär han ju komma ihåg det nästa gång också. Nej så illa är det faktiskt inte. Han var iaf glad att han kom ihåg ett namn till ett ansikte (om än skäggigare än senast).

För att återgå till själva konventet så är platsen ohyggligt mycket bättre än förra året. Tunnelbana (Karlaplan) ligger ett tiondels norrländskt stenkast från konventet. Inte illa.

Nu till det viktigaste. Konventskaffet. I år har konventet himmelsblå (eller lite mörkare kanske) muggar som man kan fylla konventskaffe i. Kaffet är helt ok.Inte coffee cup-stil men klart godkänt. Muggen är på gränsen till för liten, men sånt får man överleva.

Jag har hunnit med att idla, pilla mig i naveln, snacka skit och spela lite minis. Spöade ett abberrationsband styrt av Rakhamon med ett slaad/firebelcher-band och höll sedan som bäst att få tokspö av Nico när han lirade Kord-Bodyguard-Couatl-DolArrah och jag körde Rakshasa+LE-beaters (han lämnade dock walk over när han drog och körde rollspel så tekniskt sett så vann jag - muahahhaha).

Nu har tåget hunnit till ulriksdal och jag har tröttnat på att sitta och försöka skriva på en skakande laptop (tåget skumpar ju runt). Hungrig är jag minsann. Konventshunger!

Rapporteringen fortsätter under morgondagen.

Lambi out.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen, låter ju som ni har det skitskoj där uppe i Tokholmen juh !
Man får kasnek masa sig dit nästa år..

/ Joha K, som är nyvaken !
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Dungeon of Doom avverkade hjältar.
Fegisar, antihjältar, vanliga äventyrare och sådana som bara ville överleva en minut till också. Ingen diskrimineras i DofD.

Då DofD-bordet står inom ett par meter från både Riotminds, Neogames och Rävspels diton, har jag haft nöjet att brutalt och sadistiskt få ta gräddan av sveriges rollspelstillverkare av daga. Spel där RP förväntas överleva till nästa session är fjolligt, Hoppas ni lärt er något av detta grabbar. :gremelak:

Annars stod nog Yassilus för den hittils mest minnesvärda manövern när han lyckades med att spränga sig själv, Mask, en handfull goblins, en båt och en utter i små, små stycken. :gremgrin:

Nu till det viktigaste. Konventskaffet. I år har konventet himmelsblå (eller lite mörkare kanske) muggar som man kan fylla konventskaffe i. Kaffet är helt ok.Inte coffee cup-stil men klart godkänt. Muggen är på gränsen till för liten, men sånt får man överleva.
Håller med om att muggen är klart underdimensionerad. Dessutom tycker jag kaffet väl ofta är mest pissljummet. :gremmad: Fast visst, det är koffeinet man är ute efter, inte värmen.

/Anders
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vafan gjorde uttern där?
Är det inte uppenbart? Den sprängdes av Yassilus!

Jag var också på SSK idag på lördagen, och träffade på en massa, och mer än en person jag mötte han fortsätta fem meter innan de insåg att det var jag. Det var nog nästan värre än förra SSK, då jag klippt mig första gången. Nu hade jag dock ännu kortare hår och inte ens nåt skägg. Så det var nog nån annan egentligen.

Den stunden jag var på plats var dock trevligt och det var kul att träffa alla igen, även om ni inte kände igen mig. ;]
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
En enkel rapport, eftersom konventet för mig är slut (nej jag blev inte portad, jag ska bort i morgon och kan inte närvara under konventets sista dag):

Antal forumiter skådade: En hord. Fler än jag kan rabbla upp i alla fall, eftersom den jag glömmer bort kommer förklara jihad på mig.
Antal husbilar guidade: 1.
Antal Caligulas skådade: ½. Folk säger att det var han, men han presenterade sig inte för mig som Caligula så jag vet inte säkert.
Antal Kullerbyttor utförda av folk i helrustning: 1.
Antal folk i helrustning: 1.
Antal folk jag pluggade med på LHS som jag såg på konventet: 2.
Antal folk jag pluggade med på LHS som jag lånat böcker av och som lånat böcker av mig för tre år sedan och jag sedan springer in i på konventet: 1.
Antal grupper dödade i DofD: Öh, noll. Vafan, jag kom til konventet som arrangör för Dungeon of Doom och satt och slog i böckerna en gång bara. Resten av tiden snackade jag skit med forumiter, typ. :gremblush:
Antal Magnus Seter krossade på förudmjukande och överlägsna vis i Star Wars Miniatures: 1.
Antal klagomål på Rävsvans heteronormativa konventsscenario: 1.
Antal WWII-mechaspel spelade: 0. Fann inga spelare utom Krille, tyvärr. :gremfrown:
Antal fjortisar som får Yassilus att skratta genom att kalla varandra för "n00b": 1.
Antal Coreolispresentationer bevittnade: 1. Och jag är nöjd. BLir nog ett inköp när det kommer.
Antal uniformsdetaljer diskuterade med uniformspetnissen Organ: Jag tappade räkningen.
Antal gånger dissad av chrull: 1. :gremfrown:
Antal scener orsakade av Vulf då han inte gillade seminarierna: 0. Tyvärr.

På rak arm: kul konvent. Visst, jag gjorde ju inget av det jag skulle göra där, så ur den synpunkten var det en fetmiss. Men jag snackade om nördiga saker med nördar, träffade forumiter och drack kaffe. Med andra ord, jag hade kul. En klar höjdpunkt var Herr Nils seminatium. Men ja: kul konvent. Jag kommer alltid minnas min förkrossande seger över Magnus Seter i SWMinis. Totalkross. Fan vad vacker jag är också.


Storuggla, det är Stottlemeyer fast med mindre mustasch!
 

Bergting

Warrior
Joined
11 Aug 2000
Messages
307
Själv hade jag superkul! Kul att träffa en massa forumfolk och andra kompisar. Proffsigt arrangerat också! Kändes som på det gamla goda 80 talet igen (haha, vad jag är gammal). Spelade såklart inget men blängde på DofD från mitt bord vilket var lika kul som att vara med.

Peter
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Om Coriolispresentationen

Antal Coreolispresentationer bevittnade: 1. Och jag är nöjd. BLir nog ett inköp när det kommer.
Jag kräver detaljer -- massor av detaljer! Om inte här så på science fiction-rollspelsforumet. (Eller så väntar jag och våndas tills de lägger upp dem på sin egen hemsida.)

/tobias
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
Lördagsrapporten(TM)

Ännu en gång ska det rapporteras. Denne forumit har just flyttat möbler och sitter hemma och dricker te i väntan på ett lämpligt tåg (som lämpligen går efter att jag druckit upp mitt te, skrivit klart här och duschat).

Gårdagen flöt på fort. För fort. Lirade Götterdamerung med Anders Åstrand , Andreas, Micke och Peter tillsammans med spelledare Malin. Det var riktigt roligt. Götterdamerung verkar egentligen som Chock, som också är roligt. Vi använde inte reglerna så flitigt så jag fick tyvärr ingen jätteinblick i regelsystemet. På gott (mys/skräckfaktorn hade nog lidit då) och ont (hade ju varit kul att se det nu när man nu testar). Jag spelade en fruktansvärt intelligent och vacker vetenskapsman (som irl då, fast då är det en galen vetenskapsman det handlar om :gremgrin:).

Missade tyvärr Herr Nils framförande om våld men hann med förhandskiken på Coreolis. Det verkar helt klart intressant. Det blir nog åtminstone första boken att spana närmare på och se om det ska köras igång någe.

Det sista var nog det roligaste ändå. Snacka skit. Han, Walium, Eksem, Krille, Storuggla, Anders Åstrand och massa fler (som säkert slår mig här för att dom vill bli name-droppade=) snackade skit. En del var rollspelsrelaterat. Annat var det inte. Det var hur som helst väldigt roligt.

Spelade 0 minuter minis. Så kan det gå.

Nu är det dags att bege sig mot duschen. Te't är bara halvuppdrucket, men det är smällar en hjälte får ta...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Uttern var briljant!

Vi rodde ut i våra små båtar, mötte en större roddbåt bemannad av goblins, som skickade ut arga uttrar med Rune of Exploding (eller?) i pannan, likt torpeder. Väldigt bra upplägg med strid mellan båtar! (Och så kunde man ju stå kvar på stranden och fyra av spells) Väldigt annorlunda! Väldigt smart, och väldigt kul!


/Arvidos, jag spelade Krilles alvsyster. Druiden Emubla med sin varg Fenurisu!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: För er som var där förra året...

"...kändes konventet större i år? Eller var det ungefär lika stort?"

Kaffekopparna var mindre. Konventet i sig var större, både ymässigt och deltagarmässigt. Jag har förvisso inga siffror, men det kändes större helt klart. Och att ha en aula underlättar när Herr Nils ska veva runt med svärd och hillebarder.


Storuggla, dopar en häst
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Av en slump råkar siffran "1" ...

Antal Magnus Seter krossade på förudmjukande och överlägsna vis i Star Wars Miniatures: 1.
... var det antal poäng MER än Storuggla som jag fick ihop i SW Minis. Siffran "1" är också den siffra jag slog TRE gånger i RAD när jag hade avgörandet i min hand!

Vilket gjorde att han lyckades att mosa min padawan och alltså avgå med segern eftersom han bara behövde döda 1 av mina gubbar, enär jag var tvungen att döda alla hans!

:gremmad: :gremlaugh:

/M
 

Lambi

Swordsman
Joined
5 May 2001
Messages
597
Location
Stockholm
..och söndagsrapporten.

Happ. Då var konventet slut. Det gick alldeles för fort.

Hann med att lira två matcher dnd minis idag iaf. Vann båda :gremgrin:

Star Wars miniatures hade dom lagt ner tydligen så det missade jag. Jefla skiet också.

Blev lite skitsnack också, men inte så mycket. Var en riktigt kort dag iom att jag pallrade mig dit så sent och att det slutade rätt tidigt (bra, för jag måste hem och läsa dykboken så jag inte blir utkastad från kursen nästa vecka :gremsmirk:).

Until next time...

ta'da...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Kom inte dragandes med fakta nu!

"var det antal poäng MER än Storuggla som jag fick ihop i SW Minis. Siffran "1" är också den siffra jag slog TRE gånger i RAD när jag hade avgörandet i min hand!"

Bah! Jag avgick otvivelaktigt med segern! Förvisso kan vissa odemokratiska typer påpeka att Magnus i slutet av scenariot hade mer poäng än mig, men jag vann eftersom jag uppfyllde mitt mål medan Magnus satt och drömde om maginotlinjen som han skulle velat lägga sin padawan bakom. Och att Magnus förlorade enbart för att han slog en massa låga slag mot slutet är falskt, jag började med att bli totalmosad i tärningsslagen för att sedan slå bättre. Så vi slog lika uselt båda två, fast vid olika tillfällen. Han förlorade för att han är ful också.


Storuggla, storsint vinnare
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
SSK i siffror:

Nästan missade tåg: 2
Pizzor uppätna: 0,5
Korvar uppätna: 6
Huvudvärkstabletter knaprade: 8 (+2 som Kim Vässmar fick)
Nätter sovna: 2,5 (jag tog ett par extra timmar på lördagen för att bota migrän)
Rollspel och moduler sålda: 27, varav ett inte var mitt
Rollspel och moduler köpta: 2 (d6 Space, d6 Adventure)
Rollspel och moduler fådda: 1 (en modul till Alternity)
Tentakelmonster studerade: 3
Teckningar tecknade: 3
Skriftsystem uppfunna: 0,5
Brädspel spelade: 1,5 (ett parti Greed Quest och ett halvt parti Carcassonne)
Cola uppdruckna: 0
Bullar uppätna: oräkneliga
Forumiter träffade: oräkneliga
Duschquests utförda: 2
Rakningar: 1
Innebandyspelare krockade med: 18
Flickor spelade: 1
Själar förtappade: 5
Ekonomisk tillfredsställelsefaktor: 1,18

Det var med andra ord ett rätt bra konvent.
 
Top