Varulv [R3] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Men ok, @Hägerstrand , jag spelar med lite. Du är alltså demon och har nattmördat Sidd, är det korrekt? Hur funkar nattmordet rent praktiskt? Valde du Sidd specifikt? Walk me through it!
Nej, jag valde honom inte specifikt. Man väljer att slumpa sitt nattmord, och då dödas någon ur en annan fraktion än ens egen som går till samma plats som en själv. Det bidde Sidd.

Med rödandet av mig själv kan jag ju nu såklart erkänna att jag tror att @Andersson är helgrön. Att han ulvstämplar @Octagonal , kombinerat med att Octa tycker att varannan runda-morden är helt orimlig lögn och det är troligare att 75% av nattmorden bara missat, borde ni verkligen inte släppa.

Tänk på vad du själv sagt om att scum vill jaga scum. Jag hade såklart inte gjort såhär om jag var ensam demon kvar, men att förlänga spelet är bra för mitt lag och jag har all anledning att vara hjälpsam med att klippa ulv.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Kolla också firma @Brynolf och @BiobunkerVII som lyser illröda. T ex när de som en man försökte få mig att inte sia Octagonal i R2.

Tror vi har ringat in åtminstone två ulvar i Octa-Bio-Brynolf. Kanske t o m tre.

Nu sovdags.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Tänk på vad du själv sagt om att scum vill jaga scum. Jag hade såklart inte gjort såhär om jag var ensam demon kvar, men att förlänga spelet är bra för mitt lag och jag har all anledning att vara hjälpsam med att klippa ulv.
Att fraktionssiaren ligger hos ulvlaget tycker jag förresten känns orimligt, eftersom det vore obalanserat.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Med rödandet av mig själv kan jag ju nu såklart erkänna att jag tror att @Andersson är helgrön. Att han ulvstämplar @Octagonal , kombinerat med att Octa tycker att varannan runda-morden är helt orimlig lögn och det är troligare att 75% av nattmorden bara missat, borde ni verkligen inte släppa.
Som sagt, vi har fått info om hur nattmorden fungerar via samtalsämnena och i R1 trodde många att de dödas lik skulle ligga kvar som spår så att ingen mördades då är ju inte särskilt konstigt. Menar du att du har fått reda på av SL att det är så det ligger till?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Som sagt, vi har fått info om hur nattmorden fungerar via samtalsämnena och i R1 trodde många att de dödas lik skulle ligga kvar som spår så att ingen mördades då är ju inte särskilt konstigt. Menar du att du har fått reda på av SL att det är så det ligger till?
Jag har fått reda på av SL hur demonernas nattmord går till, eftersom jag är demon. Hur ulvarnas nattmord går till härledde jag ur det.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag har fått reda på av SL hur demonernas nattmord går till, eftersom jag är demon. Hur ulvarnas nattmord går till härledde jag ur det.
Så vi har fått reda på hur allt fungerar, vad det gäller ALLA förmågor inklusive nattmord från samtalsämnena men du har fått ett eget PM med massa extra info. Tjena mittbena.

Jag kan ju säga att den infon jag har om förmågesiande är exakt samma som ni har och jag gissar att alla andra med förmågor kan instämma så jag tycker det är dags att du slutar brusa tråden med ditt ljugande!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ja, det vore obalanserat till ulvarnas fördel.
Eftersom att det står enligt samtalsämnet att förmågan kan tillhöra vilken fraktion som helst så spelar det ingen roll min käre demon!

Och jag nekar bestämt till att vara ulv ✌
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Kolla också firma @Brynolf och @BiobunkerVII som lyser illröda. T ex när de som en man försökte få mig att inte sia Octagonal i R2.

Tror vi har ringat in åtminstone två ulvar i Octa-Bio-Brynolf. Kanske t o m tre.

Nu sovdags.
Vad sägs om att ställa dig i det där fripaxet tillsammans med dem och sia lite?

Jag tänker ju att Hägers outning medför att du är grönast på banan nu va? Är du demon fattar jag inte playet att sälja ut Häger och är du ulv fattar jag inte playet att sälja ut Octa (om nu inte Octa mot all förmodan är grön, men då fattar jag ännu mindre att du som ulv skulle rädda livet på honom med en snajpröst). Så fram tills att en väktare känner sig nödgad att outa håller jag dig som byns ledljus.
Vi tar ut Häger eller Octa denna rundan, samordnar platser för alla så du kan sia i lugn och ro.
Nästa runda kan vi ta ut den överblivna och gör samma sak.
Då har vi färg på BB7 och Brynolf med, som vi kan ta oss vidare med.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Så vi har fått reda på hur allt fungerar, vad det gäller ALLA förmågor inklusive nattmord från samtalsämnena men du har fått ett eget PM med massa extra info. Tjena mittbena.
Nej det har ni inte? Är det verkligen så orimligt att Basse valde att den informationen inte skulle bli tillgänglig för byn vid start av R2? Mer rimligt att han byggde ett spel på potentiella dubbla nattmord varje runda, som av en händelse missar 75% av gångerna?


Eftersom att det står enligt samtalsämnet att förmågan kan tillhöra vilken fraktion som helst så spelar det ingen roll min käre demon!

Och jag nekar bestämt till att vara ulv ✌
Tolkar jag dig rätt att du menar att ”vilken fraktion som helst” ska läsas ”Basse slumpade ut förmågorna så att vissa fraktioner fick siarroller trots att de redan har nattmord och vissa blev helt utan” snarare än ”Basse ville inte bekräfta vilka roller som tillhörde vilka fraktioner i det läget”?

nåja. Jag ska sova, och det är ju inte dig jag försöker övertyga i vilket fall som helst.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Kolla också firma @Brynolf och @BiobunkerVII som lyser illröda. T ex när de som en man försökte få mig att inte sia Octagonal i R2.

Tror vi har ringat in åtminstone två ulvar i Octa-Bio-Brynolf. Kanske t o m tre.

Nu sovdags.
Haha, ok. Du tycker själv det var en bra plan att sia nån som du förknippats med? Och inte ens bestämma plats med honom? Men hoppsan det gick visst vägen ändå.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Nå, hur som helst. Nu hänger vi Hägern i lugn och ro. Så får du fortsätta sia lite bäst du vill.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Haha, ok. Du tycker själv det var en bra plan att sia nån som du förknippats med? Och inte ens bestämma plats med honom? Men hoppsan det gick visst vägen ändå.
Vad säger du om att stå i fripax med Andersson denna rundan, så han kan sia dig? Vi behöver ju få honom att sia någon grön med, så vi kan få färg på lite bybor.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Så här tänker jag just nu:
Att Andersson skulle vara demon känns mest orimligt. Det förklarar på inget sätt att han outade Häger, och att Häger outade nu som röd, förutom i 4D-schack-territorie (och jag försöker verkligen vara duktig och hålla mig borta från sånt nu!).

Då återstår att han är bybo och Octa ulv, eller tvärtom. Om Octa är grön så är ju dock Andersson röd och då är det ett supermärkligt drag att rädda livet på Octa och sätta sig själv i skarpt fokus, förutom för att sätta upp en sån här situation. Och då är vi tillbaka i 4D schack. Eller att både Andersson och Octa är ulvar och Andersson kastar Octa under bussen för att inte båda ska ryka när någon av deras färger visas.

Jag har blivit rejält tiltad av att det inte utfördes några nattmord första rundan för jag får inte ihop en förklaringsmodell för varför det hände längre. Det Häger säger förklarar varför. Men det är å andra sidan ord från en demon, med information som i så fall exkluderats från samtalsämnena. Med Octas outning om förmågesiarna så kan det ju peka mot att BB7 är väktaren och i så fall är ju Andersson ulv, försökte nattmörda BB7 (som väktade sig själv) och nu försöker pinna allt på Octa. Eller så ljuger Octa om att BB7 har en förmåga.

Jag tror att det bästa vi kan göra är att sia BB7, plocka Häger denna rundan och när vi får färg på BB7 så vet vi vem vi ska ta i nästa runda. Om BB7 är väktaren och väktade sig själv i första rundan kan han väkta sig själv i denna, så väktaren är safe denna rundan för att stå på en upplyst plats.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Det finns inte nog med kaffe i världen nu på morgonen för att förstå sig på vad ni håller på med mitt i natten...
 
Top