Varulv [R3] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
836
Nej, ni ska ju verkligen inte rösta ut mig nu. Det vore superdumt, eftersom jag är demon och demoner bara nattmördar jämna rundor (fräsch och härlig ny info va? I alla fall för byborna). Ni har en hel runda på er där det enda jag kan göra är att gå runt och muttra om Sothmog, medans ni fokuserar på att få ut en ulv istället, så att ni har en bättre chans att undvika ulvarnas udda rundor-mord. Så ni är safe från mig ända till slutet av R4, och då kan ni klippa mig.

En klok spelare förstår såklart att jag här försöker köpa tid till demonerna. Så är det, men både bybor och demoner gynnas av att vi klipper ulvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Den som tror att Andersson hade sån flax att pricka två onda i olika lag samtidigt som siarförmågan inte betyder att du är god är otroligt naiva.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
836
@Andersson har ett överraskande bra resultat som siare med sina dåliga förutsättningar, men han har ju haft rätt förr. Väldigt konstigt att han inte röstar på mig dock?

Sothmog sothmog

röst: @Octagonal
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,308
Nej, ni ska ju verkligen inte rösta ut mig nu. Det vore superdumt, eftersom jag är demon och demoner bara nattmördar jämna rundor (fräsch och härlig ny info va? I alla fall för byborna). Ni har en hel runda på er där det enda jag kan göra är att gå runt och muttra om Sothmog, medans ni fokuserar på att få ut en ulv istället, så att ni har en bättre chans att undvika ulvarnas udda rundor-mord. Så ni är safe från mig ända till slutet av R4, och då kan ni klippa mig.

En klok spelare förstår såklart att jag här försöker köpa tid till demonerna. Så är det, men både bybor och demoner gynnas av att vi klipper ulvar.
Är det här ett erkännande att du är demon?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jasså nu outar Hägern. Så ni är på lag alltså.

Borde vara det enklaste valet på länge om det finns några bybor kvar att skicka bekräftad DTF.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,589
ok ok nu byn nu lugnar vi ner oss. eller kanske bättre med röstkaoz i början än slutet av en runda.

Det rimliga måste väl ända vara att kapa Hägern nu och om han är grön är ju Andersson grön och då hänger vi Octa nästa runda?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,434
Haha! Alltså vilken fantastisk soppa det här spelet är. @Andersson jag tror det hänger mycket på dig hur spelet ska tolkas. Att ulvarna och demonerna har nattmordet varannan vecka låter som rimlig design, men Hägerstrands claim att demonerna mördar på jämna och ulvarna på ojämna kan ju vara världens påhitt förstås.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,308
Nej, ni ska ju verkligen inte rösta ut mig nu. Det vore superdumt, eftersom jag är demon och demoner bara nattmördar jämna rundor (fräsch och härlig ny info va? I alla fall för byborna). Ni har en hel runda på er där det enda jag kan göra är att gå runt och muttra om Sothmog, medans ni fokuserar på att få ut en ulv istället, så att ni har en bättre chans att undvika ulvarnas udda rundor-mord. Så ni är safe från mig ända till slutet av R4, och då kan ni klippa mig.

En klok spelare förstår såklart att jag här försöker köpa tid till demonerna. Så är det, men både bybor och demoner gynnas av att vi klipper ulvar.
Så det var en demon som mördade Sidd då?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Svagt försök att få alla att rösta på undertecknad med att ni demoner inte har nattmord nästa runda.

Bättre lögn än så får ni allt slänga fram. Vi har fått reda på upplägget via samtalsämnena så det där är bara ren och skär lögn vilket alla borde kunna se.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,308
Korrekt, det var ett slumpat mord.
Om det skulle stämma så väktade antagligen väktaren ulvarnas nattmord förra rundan, vilket skulle förklara varför inga nattmord skedde.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,589
@Andersson är riktig MVP här! Lyckas alltså pricka in 2 scum på 2 försök med nerfad förmåga! Synd bara att du snajpräddade en ulv i R1.
 
Top