Varulv [R3] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
peka inte finger på mig när Andersson mördas i natt och Octa står i Smedjan och säger att han läste planen fel.
Det här är sant. Nu när vi har flera onda jävlar i sikte så förlorar de inget på att skicka in en av våra redan rödade på ett självmordsuppdrag. Det hade varit en sak att Andersson mördas av att Vimes eller nån kommer inhoppande genom smedjefönstret med giftkanyler och grejer. Då hade vi fått en onding i gengäld. Men nu får vi ju ingenting om siaren mördas. Jag tycker Andersson gömmer sig i mängden igen tills vi har hängt både Häger och Octa. Sen kan vi snacka schemalagda siarmöten igen.

Lustigt nog verkar inte Andersson själv så orolig.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nä, men du kan ju svara för övrigas skull?

Tror du på min förklaring om hur demonmord fungerar eller tycker du att det är värt det om jag kan nattmörda ikväll för att du hellre vill riva i andra?
Jag räknar med att både du (eller din polare) och Octagonal (eller hans polare) kan mörda varje runda. Det behöver inte alls vara du som har mordförmågan i ditt team.

Men visst, Octagonal sägs ju vara siare så risken kan vara större att du kan mörda än att han kan det.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det här är sant. Nu när vi har flera onda jävlar i sikte så förlorar de inget på att skicka in en av våra redan rödade på ett självmordsuppdrag. Det hade varit en sak att Andersson mördas av att Vimes eller nån kommer inhoppande genom smedjefönstret med giftkanyler och grejer. Då hade vi fått en onding i gengäld. Men nu får vi ju ingenting om siaren mördas. Jag tycker Andersson gömmer sig i mängden igen tills vi har hängt både Häger och Octa. Sen kan vi snacka schemalagda siarmöten igen.

Lustigt nog verkar inte Andersson själv så orolig.
Ulvarna vill ju att BB7 sias, ifall han är demonen med nattmordet, så de lär ju inte gå in och stoppa det. Så om Andersson mördas är det ju av demonerna, och där är ju BB7 vår prime suspect för att vara mördaren. Om det är Octa som har ulvarnas nattmord och sen mördar Andersson så vet vi ju att BB7 är grön. Om det är någon annan som har ulvarnas nattmord och hen mördar Andersson så får vi en extra ulv på köpet.

Jag tycker det ser ut som att Andersson är rätt safe oavsett.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ulvarna vill ju att BB7 sias, ifall han är demonen med nattmordet, så de lär ju inte gå in och stoppa det. Så om Andersson mördas är det ju av demonerna, och där är ju BB7 vår prime suspect för att vara mördaren. Om det är Octa som har ulvarnas nattmord och sen mördar Andersson så vet vi ju att BB7 är grön. Om det är någon annan som har ulvarnas nattmord och hen mördar Andersson så får vi en extra ulv på köpet.

Jag tycker det ser ut som att Andersson är rätt safe oavsett.
Bra där. Ok, kör på.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag räknar med att både du (eller din polare) och Octagonal (eller hans polare) kan mörda varje runda. Det behöver inte alls vara du som har mordförmågan i ditt team.
ah, du väljer teorin där 75% av nattmorden bommar av oklar anledning. Den faller ju på sin egen orimlighet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej allihopa, nu är det deadline om mindre än 3h, PM:a mig vart ni går!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
hahaha jag är så paranoid så jag läste att Fjodde skrev jag går till smedjan så jag inte stör.
Cirkulera inget att se
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
ah, du väljer teorin där 75% av nattmorden bommar av oklar anledning. Den faller ju på sin egen orimlighet.
Ni kanske har begränsat med såna där slump-mord och måste leta runt efter era offer till största delen, exempelvis. Vad jag menar är att vi inte ska slappna av bara för att den lille demonen i buren säger att det är lugnt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Noterar nu under tillbakaläsning att jag omgående snappade upp att BB7 skrev om nattmord på ett sätt som tydde på att han visste hur de fungerade redan från start. Detta alltså långt innan vi visste att nattmorden var lokala, personliga och kunde slumpas.

Ponera att Vimes hävdar att han gick till Värdshuset när han egentligen gick till smedjan och nattmördade Impe.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Ni kanske har begränsat med såna där slump-mord och måste leta runt efter era offer till största delen, exempelvis. Vad jag menar är att vi inte ska slappna av bara för att den lille demonen i buren säger att det är lugnt.
Har du sett @Octagonal ? @Brynolf påstår OCKSÅ att det finns mekanismer som inte avslöjas i samtalsämnen eller regler. Sjukt va?

(Slumpade nattmord är inte begränsade)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Hägerstrand ! Du kommer ju röstas ut strax. Vill du ge oss ditt demontestamente? Jag fattar att det inte ligger i ditt intresse att outa din fellow demon, men vilka tror du är ulvarna? Octagonal och vem mer?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag håller på att göra ett gräv inför nästa runda kring vem som kan tänkas vara Octas ulvkumpan, om någon har några tankar eller funderingar kring det så hojta till, så postar jag allt jag funnit sen när jag är klar.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det är ju rätt läbbigt att vi har förlorat tre bybor. Vilket lär betyda att vi är ungefär fyra bybor mot fyra blandade fulingar nu. Man får hoppas att de tuggar ihjäl varandra åtminstone litegrann kommande nätter.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Inser först nu att det inte var Impe som dödade drevet på Andersson, utan det bara var han som drev på att få igång ett nytt drev på Brynolf. Det var Vimes som låg med röst på Andersson och sen valde att hoppa den för att byta till Brynolf. Det satte ju sen igång röstkaoset i slutet av R1. Behöver kanske inte betyda något, men jag läser det som att Vimes kanske ville få igång ett alternativt drev för att få bort röster från Octa.
Det blir dock lite paradoxalt eftersom Vimes var en av WH:s starkaste försvarare. Men det kanske var därför som han ville få bort uppmärksamhet från de andra dreven.

Både Fjodde och Vimes var också sen väldigt sena med att till slut landa i sin röst på Octa, kanske för att de fattade att skeppet har seglat och de ville gröna sig själva.
 
Top