Varulv [R3] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nä. Gör du?
Japp. Senast Basse arrade blev ulvlaget stympade av spelupplägget, på ett sätt som var omöjligt att vinna och bara för något spel sen (revolouption va?) körde vi med förmågor som slumpade runt bland båda fraktioner, så det känns inte som en särskilt märklig grej att slumpa ut saker? Och som jag sa i början så drar vi gärna allt för stora växlar på att SL är ett geni inom speldesign och täcker all form av spelbalans, när verkligheten oftare är att det mestadels höftas. Jag tror att Basse tänkte att han hade en rolig idé (vilket det också är!), men att den inte nödvändigtvis är särskilt balanserad egentligen.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Du tror inte att Basse bara slumpat ut förmågorna?
Det vill säga samma teori som @Octagonal antydde? Att Basse lämnade det till slumpen om någon fraktion skulle vara gynnade med både siare och nattmord utan hänsyn till balans? Sammanfattade i #75

Låter debilt. Jag har ju tidigare lyft att nattmordet R1 kan ha uteblivit just på grund av att ni två ulvar delade plats den natten.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det vill säga samma teori som @Octagonal antydde? Att Basse lämnade det till slumpen om någon fraktion skulle vara gynnade med både siare och nattmord utan hänsyn till balans? Sammanfattade i #75

Låter debilt. Jag har ju tidigare lyft att nattmordet R1 kan ha uteblivit just på grund av att ni två ulvar delade plats den natten.
Du din lismande ödla i mitt paradis, jag vill inte ha några äpplen från dig.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Förslag då:
Andersson och BB7 går och ställer sig i Smedjan
Octa ställer sig ensam på Marknadsplatsen
Vi andra sprider ut oss på Tempelklippan/Värdshuset (Finns det något värde i att styra våra placeringar? Tror inte det va?)
Vi nackar Häger nu för att han är 100 % röd, får färg på BB7 i nästa runda och nackar Octa då så vi får färg på Andersson.
Itererar den här:
Kan @Andersson bekräfta att stå i fripax i Smedjan och sia BB7?
Kan @BiobunkerVII bekräfta att stå i Anderssons fripax i Smedjan och bli siad?
Kan @Octagonal bekräfta att stå ENSAM på marknadsplatsen och uppföra sig som en duktig hund?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Det är nästan så att vi borde låta Häger leva idag bara för att komma snabbare åt Octa. Häger ÄR ond, det vet vi liksom. Han går ingenstans. Om vi istället hänger Octa och han är ond, då vet vi att vi kan lita på Andersson till 99% plus att vi nog kan stryka BB7 från några större misstankar också.

Skulle Octa däremot vara grön, så hänger vi både BB7 och Andersson härnäst.
Slår ett slag för den här tanken innan klockan blir för mycket. Häger är in the bag, så att säga. Att hänga Octa KAN leda oss vidare till fler fulingar.

Något bu eller bä? Eller hur giraffer nu låter?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Slår ett slag för den här tanken innan klockan blir för mycket. Häger är in the bag, så att säga. Att hänga Octa KAN leda oss vidare till fler fulingar.

Något bu eller bä? Eller hur giraffer nu låter?
Du har fortfarande inte förklarat hur BB7 grönas av att vi hänger Octa?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Itererar den här:
Kan @Andersson bekräfta att stå i fripax i Smedjan och sia BB7?
Kan @BiobunkerVII bekräfta att stå i Anderssons fripax i Smedjan och bli siad?
Kan @Octagonal bekräfta att stå ENSAM på marknadsplatsen och uppföra sig som en duktig hund?
Klartecken. Går till Smedjan och siar på @BiobunkerVII, så länge han också ger klartecken.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Slår ett slag för den här tanken innan klockan blir för mycket. Häger är in the bag, så att säga. Att hänga Octa KAN leda oss vidare till fler fulingar.

Något bu eller bä? Eller hur giraffer nu låter?
Att hänga Octa ger väl tillräckligt med info om BB7 för att vi ska slippa slösa ett si på honom?

Det är nästan så att vi borde låta Häger leva idag bara för att komma snabbare åt Octa. Häger ÄR ond, det vet vi liksom. Han går ingenstans. Om vi istället hänger Octa och han är ond, då vet vi att vi kan lita på Andersson till 99% plus att vi nog kan stryka BB7 från några större misstankar också.

Skulle Octa däremot vara grön, så hänger vi både BB7 och Andersson härnäst.
Detta är också spännande. Jag vet ju att demonnattmordet är först nästa runda, men har som sagt inga sätt att bevisa det.

Tänker @Brynolf att han ska spara mig eftersom:
1) det gör inget om jag ljuger om nattmordet och får använda det i natt? (Inte troligt om han är bybo)
2) han helt glömt bort att nattmord är en grej? (Nä va?)
3) han vet att jag talar sanning om nattmordet? (Omöjligt som bybo, faktum som ulv)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
På tal om klartecken från @BiobunkerVII

Jag är på jobbuppdrag mellan 18.30 - 21.00 och kommer ha svårt att hänga med runt deadline. Så sena ändringar i planer kommer jag troligen att missa.
Jag tänker att alla former av att försöka undvika att bli siad här är samma sak som att bli siad rött, så om BB7 försöker lågflyga eller undvika att stå på samma plats så är han demon som mördar i natten.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Detta är också spännande. Jag vet ju att demonnattmordet är först nästa runda, men har som sagt inga sätt att bevisa det.

Tänker @Brynolf att han ska spara mig eftersom:
1) det gör inget om jag ljuger om nattmordet och får använda det i natt? (Inte troligt om han är bybo)
2) han helt glömt bort att nattmord är en grej? (Nä va?)
3) han vet att jag talar sanning om nattmordet? (Omöjligt som bybo, faktum som ulv)
Vad du sitter och bjäbbar om där i gimp-gropen är inte så relevant.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag har ju redan sagt att jag ställer upp på planen men peka inte finger på mig när Andersson mördas i natt och Octa står i Smedjan och säger att han läste planen fel.
Hur ni kan fortsätta att lita på vad han säger efter att han ulvat i 14 spel med samma sol & vårar spel är ju ett smärre mysterium. Hoppas ni har förmyndare som sköter er ekonomi…
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Vad du sitter och bjäbbar om där i gimp-gropen är inte så relevant.
Nä, men du kan ju svara för övrigas skull?

Tror du på min förklaring om hur demonmord fungerar eller tycker du att det är värt det om jag kan nattmörda ikväll för att du hellre vill riva i andra?
 
Top