Varulv [R1] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
OK hjälp mig här. WH är också på min lista iom bråket med Anth och jag behöver lite ammunition för att byta (och inte bli hängd i R2 p g a bytet ifall det är fel). Vad är din tolkning av like-diskussionen med WH i morse?
Tycker du snarare är på väg att bli hängd för att du har postat 17 poster, varav majoriteten har varit andrahands-åsikter och ballast. Sa tidigare att jag ville se dig visa framfötterna idag, men det har jag inte sett att du gjort. Så jag överväger att byta röst till dig för att få ut en inaktiv spelare över en aktiv.
Prove me wrong.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@fjodorsenuba

jag började också en ny genomläsning men orkade inte genom hela.

Jag håller med dig om att Sidd kommit billigt undan. Det är också i takt med att Octa, du och Andersson blivit mer aktiva som Sidd tydligare står ut som en av de sämre arbetande byborna (eller lågflygande scum då alltså).
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Okej att det var något som meddelades på förhand, men jag blir lite nervös av att @Sidd och @Hägerstrand lägger röst på samma spelare och sen försvinner för resten av dagen. Är ni tillräckligt närvarande för att kunna ta ställning här och nu till spelet som råder?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag är inte så pepp på att byta röst och ge initiativet till den spelare som jag byter röst till, men om skeppet börjar svänga mer åt Anderssons håll och han inte gör något åt det nu så kommer jag byta dit.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Okej att det var något som meddelades på förhand, men jag blir lite nervös av att @Sidd och @Hägerstrand lägger röst på samma spelare och sen försvinner för resten av dagen. Är ni tillräckligt närvarande för att kunna ta ställning här och nu till spelet som råder?
Det är noterbart att gänget som ligger på WH i nuläget består av ganska många mindre aktiva spelare.

Jag oroade mig i går för att WH-drevet skulle bli en bekväm plats för scum att ligga. Om WH är bybo har han gjort ett dåligt jobb med att gröna sig och det är svårt att klandra de som ligger med röster där om WH skulle röstas ut som bybo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Jag fattar inte hur Brynolf inte kan vara ett alternativ. Sedan jag gjorde min genomgång av honom där jag kom fram till att han i princip inte gjort något alls i spel har han presterat ett inlägg:

Ja, eller sjuk men fick åka till jobbet ändå. Läser ikapp mellan föreställningar och ansluter om ett par timmar. Blir det några drev eller, @Vimes?
Känns som att vi var hyfsat överens efter förra spelet om att byn inte får acceptera inaktivitet i R1.

Röst: @Brynolf
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Och @Waterhouse , du var ju inte aspepp på mitt Andersson-drev. Tycker du även Brynolf varit en av de mer konstruktiva och vettiga?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
min genomgång av honom
Om ni inte vill ta mitt ord på Brynolfs episka lågflygeri kan ni kolla själva. Han har skrivit väldigt få och väldigt korta inlägg. Det går fort att bilda sig en uppfattning.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Är fortfarande kvar på rolspelskonventet.
@Anthrox Vi har 25 sidor R1 så det finns mer än vanligt att läsa av om du vill.
Jag har med flit varit mer chill pga senaste spelets dikeskörning men du kan inte påstå att jag inte försöker lyfta saker.
Dessutom har ju ni diskuterat Sidd själva i absurdum tex om jag kan försvara mig själv osv.
Har inte känt att jag har så mkt mer att komma med nu här i R1.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har egentligen ingen uppfattning om Brynolf, inte deltagit så mycket och inte varit i några heta diskussioner.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
OK hjälp mig här. WH är också på min lista iom bråket med Anth och jag behöver lite ammunition för att byta (och inte bli hängd i R2 p g a bytet ifall det är fel). Vad är din tolkning av like-diskussionen med WH i morse?
Min tolkning är att Waterhouse lyfte fluff för att se ut att vara en snäll och samarbetsvillig bybo. Likes och emojis har ju lyfts tidigare spel där jag tror vi är överens att det inte har tillfört byn nånting utan bara tjänat team ulv.
Jag säger detta varpå Waterhouse tycker jag är ondast av alla.
Sen spårade det ju ur lite och alla möjliga saker togs upp men det är min take på likesen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,697
Location
Stockholm
Jaha, jag hade helst velat rösta ut nån lågflygare i R1. Oh the irony. Men nu törs man väl inte flytta sin röst.

For the record så är WH troligen den rödaste på min lista. Rollfiske, överreaktioner, karaktäristiskt(?) spel, skum parhästrelation med Vimes.

Men SÅ röd att han måste nackas i detta nu är han ju inte. Så en lågflygare vore nog bättre.
 
Top