Varulv [R1] Utkante - en liten by bland drakar och demoner

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sitter på bussen på väg hem nu. Återkommer om nån timme, svårt att läsa ikapp på luren👍

Tills vidare,

Röst: @Waterhouse

Jag vet att jag är bybo medans jag håller dig som misstänkt ulv. Du har skrivit brus om likes och blev väldigt sur när jag nämnde det. Låtsas bråk med oproportionerligt starka känslor mot Anthrox och vill enligt mig inte spela konstruktivt vilket tydligt framkom i morse när vi grälade. Har inte läst mer sedan dess men gör det när jag kommer hem.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
@Brynolf
Din röst ligger på mig, har du bundit dig vid masten/stoppat ost i öronen eller kan man på något vis få dig att överväga att ändra dig? Octagonals röst kommer säkerligen hamna på mig, Hägern och Sidd hänger på Anthrox så du känns som min bästa chans att inte bli utröstad.
Något du vill ha svar på?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Brynolf
Din röst ligger på mig, har du bundit dig vid masten/stoppat ost i öronen eller kan man på något vis få dig att överväga att ändra dig? Octagonals röst kommer säkerligen hamna på mig, Hägern och Sidd hänger på Anthrox så du känns som min bästa chans att inte bli utröstad.
Något du vill ha svar på?
Inte ett starkt inlägg från dig vilket känns både desperat och okarakteristiskt. Möjligtvis en rädd ulv eller DTF som är rädd att ens lag ska förlora? Du förutsätter en rad saker och klagar istället för att vara konstruktiv. Bevisa varför nån annan är en mer trolig ulv istället och visa vad som grönar dig själv. Istället blir det bara pajkastning🥧
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sen önskar jag verkligen att ni tittar på Octagonal. Vill man rösta ut en lågflygare är han det självklara valet i min bok. Se mitt drev mot honom i morse och kolla vad han skrev första dagarna, det är inte så många poster.
Sammanfatta gärna. Jag sågar din statistik gällande likes och du surnar till. Sen tyckte du att jag var ulv för att jag inte likt dig förutsätter att vi får en plats på den som nattmördas. Hur den tanken gör mig röd förstår jag inte.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ser att fler har nappat på att gå till samma ställe och gärna något med byboklang som värdshuset vilket jag inte motsäger mig (y)

En organiserad by är en farligare by för ulvar och demoner att möta och som sagt. Ifall demoner kan döda ulvar sätter det även dessa i en jobbig situation.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om du tycker Hägerns röst på mig är opportun, vad är då Octagonals röst på Anthrox? Har han skrivit något utan att trassla in sig i missförstånd och rena falsarier?
Mitt case mot Octa är väl till viss del dåligt spel utan ulvrationalitets-teori att backa upp det med, vilket påminner om drevet mot mig iofs. Men han är den jag skulle bli minst ledsen av att har röstat ut om han är grön.
Inte byboigt sagt detta heller. Tycker inte alls jag har varit särskilt hård eller så.

Rent logiskt borde du även bli mest ledsen av att rösta ut mig som grön då det sätter dig i skiten nästa runda. Om du nu är grön förstås vilket jag håller som ytterst tveksamt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
När du läste ikapp läste du alltså gamla regler, det här skulle @Basenanji beskriva som ett läge där en smart spelare försöker spela blond, det är lite gulligt. Kan du förklara igen, kortfattat, vad det är som gör att du landar i att WH och Anthrox bråk är regisserat för jag ser det helt tvärtom och det naturliga är ju att Biobonkers paranojjaglajjor börjar se päls.
Jag läste reglerna redan på kvällen som sagt dagen innan rundan började. När jag hoppade in hade reglerna ändrats vilket jag gissar skapade förvirringen. Sen läste jag reglerna igen och trodde jag hade läst fel från första början, sedan såg jag att Basse tydligen hade ändrat reglerna. Dålig koll hade jag iallafall.

Angående deras tjafs blev det starka ord och känslor väldigt snabbt vilket jag tycker är extremt märkligt och tillgjort. Dels eftersom att det var en riktig struntsak som det tjafsades om. Sedan är det även konstigt med förra spelet i bejaktande där just sådant var med och sänkte byn.
Att då börja med samma visa igen typ direkt i R1 är bara väldigt konstigt och jag köper det helt enkelt inte. Waterhouse har tidigare också spelat väldigt balanserat och ordentligt, lite som en Vimes 2.0 och det var inte en sådan spelare som drog igång Anthrox.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Andersson du röstade på mig när jag hade 0 inlägg i tråden och just därför. Finns det någon vidare motivering eller ligger rösten bara kvar?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,159
Location
Uppsala (Umeå)
@Andersson du röstade på mig när jag hade 0 inlägg i tråden och just därför. Finns det någon vidare motivering eller ligger rösten bara kvar?
Jag tycker att du spelar passivt och undvikande. Okaraktäristiskt för din del vilket väckte misstankar och faller dessutom under kategorin att det är bättre att ta ut någon som är passiv i R1 när vi inte har så mycket att gå på.

Men jag är beredd att lyssna på motargument.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,402
Sammanfatta gärna. Jag sågar din statistik gällande likes och du surnar till. Sen tyckte du att jag var ulv för att jag inte likt dig förutsätter att vi får en plats på den som nattmördas. Hur den tanken gör mig röd förstår jag inte.
Jag tycker vårt "bråk" i morse är rätt tydligt om vad jag tycker. Du låg redan högt på min lista dagen innan. Ditt inlägg om like-matrisen tyckte jag var otroligt ulvigt. Typexempel på blajinlägg som inte är konstruktivt alls, känner så väl igen stilen från förra spelet när du var MU.

Dina inlägg tidigare om hur vi ska gå etc är illa underbyggda och du verkar inte ha koll riktigt på grunderna. Det enda vettiga caset för samordnad förflyttning jag sett är Anderssons.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Well Waterhouse jag lyfte en tanke och började diskutera. Har inte påstått att jag sitter på nån master plan och gillar som sagt Anderssons tilläg.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tycker att du spelar passivt och undvikande. Okaraktäristiskt för din del vilket väckte misstankar och faller dessutom under kategorin att det är bättre att ta ut någon som är passiv i R1 när vi inte har så mycket att gå på.

Men jag är beredd att lyssna på motargument.
Hur spelar jag passivt och undvikande? Svarar på alla frågor och bollar gärna ideér. Du är ju också en av få som till viss del hållit med mig gällande att samarbeta i byn, dvs planera var vi ska gå så förstår inte riktigt vad du menar.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Mindre än fem timmar till deadline.

Vimesdrevet kommer inte ta fart så jag flyttar till Andersson, det ser ju ut att bli @Octagonal och @Waterhouse som ställs mot varandra i slutänden men jag tänker att det i ett par timmar till kan vara värt att försöka få till ett alternativt drev.

Röst: @Andersson
Måste kolla igenom igen på dessa 3. Ska försöka gräva lite.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,159
Location
Uppsala (Umeå)
Hur spelar jag passivt och undvikande? Svarar på alla frågor och bollar gärna ideér. Du är ju också en av få som till viss del hållit med mig gällande att samarbeta i byn, dvs planera var vi ska gå så förstår inte riktigt vad du menar.
OK hjälp mig här. WH är också på min lista iom bråket med Anth och jag behöver lite ammunition för att byta (och inte bli hängd i R2 p g a bytet ifall det är fel). Vad är din tolkning av like-diskussionen med WH i morse?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Waterhouse

Mindre än två timmar till deadline och det ser mörkt ut för dig.

Vilka tankar har du om andra spelare? Det har som sagt varit mycket ”vad jag än gör är det tydligen rödande” och därmed ganska vilt fäktande från din sida, men vilka är rödast på banan i dina ögon? Varför? Vilka är grönast och varför?

På vilket sätt var Anderssons plan om gemensam förflyttning den bästa? Jämfört med mitt resonemang om alternativ A/alternativ C till exempel, på vilket sätt var Anderssons plan bättre?
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Okej ny lista efter ytterligare 24 sidor av genomläsning... varför gör jag detta mot mig själv? :(

biobunker - konkreta inlägg men få, undviker lågflygning, känns inte skum
impetigo - jobbar med alternativa spår och vågar ställa folk mot väggen och agera
anthrox - fortsätter med textväggar och nålstick, läser som grön
hägerstrand - på defensiven från vimes, inte riktigt kommit in i spel, svårt att lägga dig i grönhögen men du är knappast rödast
brynolf - håller jämt med byn. sticker inte ut. "mellanmjölk", väldigt försiktig
sidd - lågflygare delux. Tror han kommer undan med låg närvaro denna runda men jag förväntar mig mer från dig i nästa

vimes - inte mycket ändrats förutom att jag läser dig något mer grön än i min tidigare lista. tror du är DTF fortfarande
waterhouse - tar i från tårna med att maxa antalet inlägg. nästan så att jag vill rösta ut dig bara på grund av det men jag vidhåller nog att jag tror att du är DTF. Därför är du inte ett prioriterat mål nu i R1
octagonal- har för mig varit lite av en lågflygare nu till sista stund.
andersson - några få petande inlägg och försöker brunsmeta Anthrox och Waterhouse flera gånger. Hakar gärna på andras ideer. Hade gärna fått bytt röst med motivation lite tidigare för att hjälpa byn med lite drev, fast lite länge på Octagonal.

Av dessa ser jag hellre att andersson åker nu i R1, då Vimes och Waterhouse har hög aktivitet (på gränsen till för mycket) och jag tycker Octagonal jobbat upp sig lite på slutet.

Röst: @Andersson
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Brynolf

Octa och Andersson har blivit mer aktiva, du börjar urskilja dig som lågflygarnas konung nu. Har du några tankar att dela med dig av?
 
Top