Nekromanti [Promotion] Nordnordost är död, länge leve Nordnordost.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Jag är verkligen ingen expert på Facebook. Men den här säsongen har jag iaf ett personligt konto på Facebook, vilket jag inte hade sist.

Vad skulle en sådan sida göra?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
wilper;n263400 said:
Jag är verkligen ingen expert på Facebook. Men den här säsongen har jag iaf ett personligt konto på Facebook, vilket jag inte hade sist.

Vad skulle en sådan sida göra?
Tänker att den skulle funka ungefär som bloggen, och superlätt att dela vidare och slänga in småkommentarer. Alla andra poddar (förutom kryptan) har ju en sida, alla dom kan ju inte ha fel :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Rent allmänt tycker jag att Facebook är katastrofalt för genuin kommunikation. Saker bara rinner bort ur flödet. Den här tråden skulle varit en omöjlighet på Facebook.

Men, jag tror vi kan se det som att det faller under "Mys" att ge dig möjlighet att bli vän med Nordnordost även på Facebook. Så, var så god: https://www.facebook.com/groups/1927588330901857

Gilla vår Facebook, sponsra vår Patreon, ratea på iTunes, prenumerera på YouTube, tatuera vår logo på ett smakfullt ställe.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Björn Wärmedal;n263491 said:
Jag visste inte att ni har en patreon :)
Vi är en podcast i tiden. Lyssnarna kan betala sitt tionde även via patreon. ????
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,144
Jag är fortfarnade sugen på att höra lite tankar om sättet du fick ihop M77 på. Jag tänker på den öppna förfrågan om hjälp på ett forum. Vilka var dina förväntningar då projektet startade, gick de i uppfyllelse? Vad fungerade bra, vad fungerade mindre bra? Vad, om något, hade du gjort annorlunda? Tips till dem som funderar på att göra samma sak?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,144
Jag är fortfarnade sugen på att höra lite tankar om sättet du fick ihop M77 på. Jag tänker på den öppna förfrågan om hjälp på ett forum. Vilka var dina förväntningar då projektet startade, gick de i uppfyllelse? Vad fungerade bra, vad fungerade mindre bra? Vad, om något, hade du gjort annorlunda? Tips till dem som funderar på att göra samma sak?

Edit: som önskemål till podden alltså.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Tant Ragnar;n263646 said:
Jag är fortfarnade sugen på att höra lite tankar om sättet du fick ihop M77 på. Jag tänker på den öppna förfrågan om hjälp på ett forum. Vilka var dina förväntningar då projektet startade, gick de i uppfyllelse? Vad fungerade bra, vad fungerade mindre bra? Vad, om något, hade du gjort annorlunda? Tips till dem som funderar på att göra samma sak?

Edit: som önskemål till podden alltså.
Jodå, det blir en making of vad tiden lider. Men det får vänta tills jag har gjort klart det. Om inte annat så att min medvärd kan ha kikat och sett vad vi pratar om.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,585
wilper;n263489 said:
Rent allmänt tycker jag att Facebook är katastrofalt för genuin kommunikation. Saker bara rinner bort ur flödet. Den här tråden skulle varit en omöjlighet på Facebook.
Exakt så. Jag lämnade nyligen en diskussionsgrupp för bräd- och rollspel av just den anledningen. Att det var en grupp med väldigt många skrivsugna medlemmar gjorde bara saken värre.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Jag tror jag vet vilken grupp du pratar om. :) Jo, den har så mycket trafik att saker och ting bara rinner bort.

Men, du kan ju hänga i Nordnordost-gruppen. I enlighet med vårt värdeord Norrland så sitter folk där och håller tyst. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
[h=1]AVSNITT 39 – SJUNG GILLESTUGANS LOV[/h] Anders gästar studion. Vi tar ansats att prata om konventsrollspel, men fastnar i introsnacket tills tiden tar slut. I stället får ni en värdefull diskussion om gillestugornas förträfflighet.
Ladda ner avsnittet här.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Kanske det minst fokuserade avsnittet hittills :) En del matnyttigt ändå, naturligtvis. Jag har lite punkter att fylla på med:
- Queens & Quests finns på svenska och heter då Grottor och Gravkummel.
- I Blood and Bronze går en upp i level genom att donera stadiga summor till sitt tempel. Det är lite samma tankesätt som i Mörka hål.

Sen är väl inte jag så hemskt intresserad av matlagningssnacket, men hur gick det med soppan?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
Björn Wärmedal;n264066 said:
Kanske det minst fokuserade avsnittet hittills :) En del matnyttigt ändå, naturligtvis. Jag har lite punkter att fylla på med:
- Queens & Quests finns på svenska och heter då Grottor och Gravkummel.
- I Blood and Bronze går en upp i level genom att donera stadiga summor till sitt tempel. Det är lite samma tankesätt som i Mörka hål.

Sen är väl inte jag så hemskt intresserad av matlagningssnacket, men hur gick det med soppan?
Coolt. Nu när du säger det så har jag hört talas om Grottor och Gravkummel tidigare, men inte gjort kopplingen att det var samma spel som Q&Q.

Jepp, snarlikt! På det hela taget är Blood and Bronze coolt (Men grundboken hade gärna fått ha tio sidor till, det var en del rätt stora vita områden för spelledaren att fylla i själv som jag minns det från recensionen på bloggen.).

Jepp, hyffsat ofokuserat. I anteckningarna inför inspelningen stod det till och med "Avsnitt 39 - Att spela på konvent", men vi hann aldrig dit. :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,927
Location
Nordnordost
ceruleanfive;n265089 said:
... eller pratar ni gillestugor och pastasås igen...?
Dåligt med båda ämnena i dagens avsnitt. Jag tror dock vi kommer att få anledning att återvända till gillestugorna inom kort.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,736
Location
Eskilstuna
wilper;n265094 said:
Dåligt med båda ämnena i dagens avsnitt. Jag tror dock vi kommer att få anledning att återvända till gillestugorna inom kort.
Vi fick åtminstone lite prat om matporr och soppor. Trevligt avsnitt i övrigt också – blev sugen på att åka på konvent!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,735
ceruleanfive;n265105 said:
Trevligt avsnitt i övrigt också – blev sugen på att åka på konvent!
Vad roligt. Det låter som ett toppenbetyg i mina öron!
 
Top