Nekromanti [Promotion] Nordnordost är död, länge leve Nordnordost.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Mmm, jag är inte heller någon storkonsument. Men det är ju kul att det finns bredd.

Undrar om det finns någon korrelation att sällanlyssnarna som grupp över lag är mindre intresserade av radioteater än de som lyssnar mycket.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
luddwig;n284100 said:
Jag sällar mig till minoriteten som inte gillar hårt redigerade AP-poddar. Inte för att jag lyssnar särskilt mycket på AP över huvud taget, men om jag väl gör det vill jag ha helheten - inklusive bläddrande, tärningsrullande och flum - inte "radioteater". Jag gissar att det har med varför man lyssnar att göra, om det är i studie- eller underhållningssyfte.
Jag är precis tvärtom och orkar inte med AP-poddar som tar med allt som händer kring spelbordet, särskilt om det flyter iväg. Lite regelsnack och tärningsrullande är ok om det hjälper mig att förstå hur spelet fungerar, men jag tycker att många AP-poddar blir fattiga på innehåll eftersom det är så stor fokus på allt runt omkring, att berättelsen rör sig framåt i snigelfart.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Rangertheman;n284106 said:
...berättelsen rör sig framåt i snigelfart.
Då lyssnar vi sannolikt med olika syfte. Jag gissar att du vill bli underhållen. Själv vill jag lära mig saker. Hur funkar reglerna i skarpt läge? Har gänget några bra husregler? Vilka knep använder spelledaren för att reglera tempot, bygga stämning eller fördela rampljuset? Och så vidare. Därmed är berättelsen i sig hyfsat oviktig för mig.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
wilper;n284104 said:
Undrar om det finns någon korrelation att sällanlyssnarna som grupp över lag är mindre intresserade av radioteater än de som lyssnar mycket.
Jag har en helt färsk teori om att sällanspelare är mer intresserade av radioteater, då som substitut för faktiskt spelande, men jag har haft fel förr.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Som jag skrev annanstans, mycket bra avsnitt Ni är förbannat bra. Men ni är fasen bäst när ni snackar Krigsspel, helst äldre sånna då. Det vill jag ha mer av.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Det där påminde mig om för några år sedan när vi hade trådar med recensioner av icke-existerande rollspel här på forumet. Jag minns särskilt att jag skrev en negativ recension om ett spel som någon annan sedan försvarade med att jag missuppfattat syftet med spelet. Det var roligt.

Och krigsspel? Vem mer än Hans bryr sig om sådana? Jag vill höra mer om te! Det ingår ju till och med i er tagline för bövelen!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,504
Det pratas om Axis Mundi våning 4! :D Lär er om hur ni kommer dö ????
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
ceruleanfive;n291331 said:
Haha, härligt att ni startar beef med Fummelpodden! Och kul ämne, bra snack, bra avsnitt!
Så det var bara en ensidig tävling alltså? ???? Jag tyckte det lät som något båda sidor var med på.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Jaha, då får väl det här bli nästa podcast jag binge-lyssnar på. Återkommer om en vecka eller så! Detta ska ju räcka till 50 promenader med pälsmonstret. Ja, hunden alltså ... om nu någon trodde nått annat.

/M
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Björn Wärmedal;n291337 said:
Så det var bara en ensidig tävling alltså? ???? Jag tyckte det lät som något båda sidor var med på.
Nu är det det. Handsken är kastad. Nordnordost har skitit i det blå skåpet!
 
Top