Nekromanti [Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Välkomna tillbaka till Pyrisamfundet. Kickstartern för Mutant: Hindenburg är har startat!

Mutant: Hindenburg utspelar sig cirka 25 år efter händelserna i kampanjen Undergångens arvtagare och knyter även an till händelserna i Mutant: Elysium och nyligen släppta Den grå döden till Mutant: År Noll. Mutant: Hindenburg är det första gemensamma spelprojektet för de sammanslagna spelförlagen Järnringen och Fria Ligan.

Och skynda er, kickstartern pågår bara en dryg vecka! :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Klä mig i skal och kalla mig lobobster! Det var svin-äte-mig något av det vackraste jag har sett! Backat!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Att UA finns som stretchgoals torde locka många att backa. De gamla utgåvorna går ju i nuläget på helt sjuka summor.
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
548
Location
Uppsala
"[FONT=&quot]Vi överväger att även inkludera BRP-regler (det system som fanns i [/FONT]Undergångens arvtagare[FONT=&quot]och tidigare Mutant-utgåvor)."

Kan man räkna med det?

/C
[/FONT]
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
luddwig;n307114 said:
Att UA finns som stretchgoals torde locka många att backa. De gamla utgåvorna går ju i nuläget på helt sjuka summor.
Jag tror också många kommer hata det (som lagt dessa helt sjuka summor på att införskaffa ett par av böckerna).

Får hoppas att altruismen tar överhanden dock =)

Om Ulvriketböckerna dyker upp som framtida strechgoal kommer nog till och med jag att backa.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Då är frågan om det är värt 400 spänn extra för att få en häftigare bok.

Jag lutar åt nej, tyvärr inte.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Backat :)

Fantastisk omslagsbild!

Tror väl ändå de gamla UA-böckerna fortsatt kommer gå för rätt höga belopp. Eller ska de göra identiska böcker med loggor och allt så de ej går att särskilja på något sätt?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan 1a och 2a upplagan av M:UA?

Har en gammal förstaupplaga nämligen, bläddrad i men aldrig spelad. Och jag tänker att om jag någon gång kör de gamla äventyren (som jag definitivt tänker skaffa från denna KS) så kommer jag ändå antagligen att modda reglerna rätt hårt...
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Bolongo;n307128 said:
Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan 1a och 2a upplagan av M:UA?

Har en gammal förstaupplaga nämligen, bläddrad i men aldrig spelad. Och jag tänker att om jag någon gång kör de gamla äventyren (som jag definitivt tänker skaffa från denna KS) så kommer jag ändå antagligen att modda reglerna rätt hårt...
Enligt Fria Ligan ska det bli ett nytryck rakt av enligt kommentarerna på kickstarter men känns väl som en "Fria Ligan"logga borde hamna på boken.

Edit : Eller tänker du på reviderade regelboken från Järnringen?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Bolongo;n307128 said:
Är det någon som vet hur stor skillnad det är mellan 1a och 2a upplagan av M:UA?

Har en gammal förstaupplaga nämligen, bläddrad i men aldrig spelad. Och jag tänker att om jag någon gång kör de gamla äventyren (som jag definitivt tänker skaffa från denna KS) så kommer jag ändå antagligen att modda reglerna rätt hårt...

Ingen stor skillnad. Jag har för mig att det mest är på nivån att lite priser justerades i utrustningslistan, och de kanske stoppade in lite mutationer från spelarböckerna.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,512
Rymdhamster;n307116 said:
Jag tror också många kommer hata det (som lagt dessa helt sjuka summor på att införskaffa ett par av böckerna).
Säkert så, men dom har bara sig själva att skylla. Ingen har då så vitt jag vet någonsin lovat att UA aldrig skulle komma i nytryck.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Synd att kickstartern är på så kort tid - inte en chans att jag hinner göra utrymme i min ekonomi nu.

Jaja, jag tänker hoppas på att PDF:erna går att köpa, separat, senare.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
krank;n307135 said:
Synd att kickstartern är på så kort tid - inte en chans att jag hinner göra utrymme i min ekonomi nu.

Jaja, jag tänker hoppas på att PDF:erna går att köpa, separat, senare.
Finax? :)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Fy satan vad coolt med nytryck av de gamla UA-böckerna! Ska backa som bara den när alla stretchgoals är upplåsta :)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Ligger tre Pirit-böcker uppe på Tradera just nu (450-750kr), men ingen är budad på. Finns en Hindenburg-bok med bud på 1600 och en Nordholmia-bok med bud på 1700.

Undrar om man skulle passa på att sälja sina böcker redan nu? (har inte Nordholmia, men de andra två). :)
 
Top