Nekromanti [Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
luddwig;n307133 said:
Säkert så, men dom har bara sig själva att skylla. Ingen har då så vitt jag vet någonsin lovat att UA aldrig skulle komma i nytryck.
Det har sagts, har jag för mig, i ganska tydliga underlag att det inte skulle hända. Förut. Innan ihopslagningen. Jag tror detta faller under force majeur =)

Men jag håller med i grund. Priserna hade aldrig skenat om inte folk varit villiga att betala så galna priser. Poetisk rättvisa för att de har drivit upp priserna på begagnade spel överlag =D

Förutom Regnbågens slut, då. Den har sagts uttryckligen att den aldrig skulle tryckas igen, eftersom den gjordes som en begränsad utgåva.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Rymdhamster;n307143 said:
Det har sagts, har jag för mig, i ganska tydliga underlag att det inte skulle hända. Förut. Innan ihopslagningen.
På så vis. Den diskussionen har jag missat, men så har UA heller aldrig riktigt varit min kopp te.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
luddwig;n307145 said:
På så vis. Den diskussionen har jag missat, men så har UA heller aldrig riktigt varit min kopp te.
Jag kan självfallet också minnas fel. Eller så har det sagts av någon som varken hört till Järnringen eller Fria Ligan. Eftersom jag hade så gott som alla böcker (utom ulvriket) så har det aldrig varit något jag fäst särskilt mycket vikt vid.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Rymdhamster;n307146 said:
Jag kan självfallet också minnas fel. Eller så har det sagts av någon som varken hört till Järnringen eller Fria Ligan. Eftersom jag hade så gott som alla böcker (utom ulvriket) så har det aldrig varit något jag fäst särskilt mycket vikt vid.
Men tänkt så kort och tråkig den här tråden skulle vara om vi båda hade koll och kunde säga "så här är det" istället för att komma med diverse ogrundade uttalanden som vi sedan mer eller mindre dementerar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor
luddwig;n307147 said:
Men tänkt så kort och tråkig den här tråden skulle vara om vi båda hade koll och kunde säga "så här är det" istället för att komma med diverse ogrundade uttalanden som vi sedan mer eller mindre dementerar.
Är också ganska säker på att FL sagt att de inte har något intresse av att ge ut MUA. Eller att se inte fick. Minns inte riktigt, men det var ju innan sammanslagningen.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
Måns;n307154 said:
Är också ganska säker på att FL sagt att de inte har något intresse av att ge ut MUA.
Fullt förståeligt i så fall. UA var ju inte Ligans spel så det måste ha känts roligare för dom att jobba på egna grejer och se framåt hellre än bakåt.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
De har pratat om det i sin pod (kan ha varit avsnittet med tema nostalgi om jag minns rätt) och var då myclet riktigt rätt tydliga med att de inte var sugna på att ge ut MUA-böckerna igen. Detta var innan sammanslagningen. Diskussionen där handlade mest om att de tyckte det var tråkigt att bara ge ut gammalt och hellre lägger tiden på att utveckla nytt material.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
666
Location
Nibiru
Det stämmer att vi före sammanslagningen hade varken förutsättningar eller intresse att trycka om MUA-böckerna. Men saker och ting förändras, som bekant. :)
Något direkt löfte att aldrig trycka om böckerna minns jag dock inte att vi givit. Det vore heller inte möjligt av oss att göra ett sådant löfte, eftersom det är Cabinet Entertainment och inte vi som äger Mutant-licensen. Vi bara lånar den. :)
 

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Kan man få bumpa frågan om BRP som det står i kickstarern?

Det avgör det liksom för min del.

/C
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,429
Som en som har varenda lunta och produkt som gavs ut till MUA, förutom VRS, måste jag sägs att jag tycker det är grymt kul och välkommet att de görs tillgängliga igen! Grymt kul
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Henke;n307141 said:
Ligger tre Pirit-böcker uppe på Tradera just nu (450-750kr), men ingen är budad på. Finns en Hindenburg-bok med bud på 1600 och en Nordholmia-bok med bud på 1700.

Undrar om man skulle passa på att sälja sina böcker redan nu? (har inte Nordholmia, men de andra två). :)
4 Pirit uppe nu inom samma spann. En Nordholmia för 1950:-. 3 Hindenburg (895-1200:- )

Notera nytrycket som ger alla tre för 750:- :)
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Då jag missade hela Mutant:UA-tåget, hur är det jämfört med Mutant 2? Som jag tolkat det är rätt närbesläktat, men att man utvecklade settingen vidare i och med alla böcker.
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,004
Det är bättre, större och mer vuxet. Fast om man inte gillar att skurkar heter cappuccino eller stroganoff kanske det inte är ens kopp te.
Jag var dock mellan tio och fjorton när jag spelade mutant 2 och 26 år utan barn när jag började spela mutant ua så det kanske beror på det
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor

Papi

Veteran
Joined
22 Feb 2014
Messages
12
crilloan;n307260 said:
Kan man få bumpa frågan om BRP som det står i kickstarern?

Det avgör det liksom för min del.

/C
Instämmer i denna
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
afUttermark;n307276 said:
Det är bättre, större och mer vuxet. Fast om man inte gillar att skurkar heter cappuccino eller stroganoff kanske det inte är ens kopp te.
Jag var dock mellan tio och fjorton när jag spelade mutant 2 och 26 år utan barn när jag började spela mutant ua så det kanske beror på det
Jag kanske skall skippa äventyren... :eek:
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,142
Eftersom jag mest är intresserad av Gryningens beskyddare och helst som PDF får jag vänta till den dyker upp på DTRPG.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Ser ut som att det blivit dags att hitta på en ny lista med stretch goals...

(nytryck av ulvriket, nytryck av ulvriket, nytryck av ulvriket, nytryck av ulvriket, nytryck av ulvriket)
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Rangertheman;n307284 said:
Eftersom jag mest är intresserad av Gryningens beskyddare och helst som PDF får jag vänta till den dyker upp på DTRPG.
Jag kan inte minnas att det går att köpa PDF.er utan att köpa fysiska böcker (via webbshopen), när det rör Mutant och Fria Ligan. Men kan ha fel.

Har sett gamla UA-böcker säljas för dyra pengar i dagarna, känns nästan som blåsningar (även om det givetvis är upp till köparen att fatta beslut). Man vill nästan kapa annonserna och skriva: "du vet väl att du kan köpa hela trilogin för 750kr just nu, istället för en bok för 900kr".
 
Top