Nekromanti [Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
P.eLL.e;n307316 said:
Man vill nästan kapa annonserna och skriva: "du vet väl att du kan köpa hela trilogin för 750kr just nu, istället för en bok för 900kr".
Eller hur! Jag har fått bita mig i tungan flera gånger. Vet inte riktigt vad som känns "rätt" i frågan.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,296
Location
Kullavik
Henke;n307266 said:
4 Pirit uppe nu inom samma spann. En Nordholmia för 1950:-. 3 Hindenburg (895-1200:- )

Notera nytrycket som ger alla tre för 750:- :)
Nu är det intressant. En Nordholmiabok ligger uppe för 450:- vilket måste vara det lägsta ingångspriset på flera år. Även Hindenburg ligger uppe för 450:-
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
Rymdhamster;n307318 said:
Eller hur! Jag har fått bita mig i tungan flera gånger. Vet inte riktigt vad som känns "rätt" i frågan.
Kan ju vara så att samlare vill ha första utgåvan. Så resonerar jag ibland.

/M
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Magnus Seter;n307340 said:
Kan ju vara så att samlare vill ha första utgåvan. Så resonerar jag ibland.

/M
Sure, jag får bita mig i tungan ibland för att inte ha åsikter om det också ;)

Såg nyligen någon som försökte sälja ett fortfarande orginalinplastat Drakborgen för 4500 spänn. Jag avstod från vidare frågor.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Rymdhamster;n307348 said:
Såg nyligen någon som försökte sälja ett fortfarande orginalinplastat Drakborgen för 4500 spänn. Jag avstod från vidare frågor.
Jag blir irriterad av folk som har inplastade spel. Spel är till för att spelas. Sådetså! Och med det sagt, varsågoda att återgå till att diskutera Hindenburgs förträfflighet och hur mycket Ligan kommer att tjäna på nytryck av Undergångens Arvtagare.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Jag skulle gärna få en uppskattning på vad de fysiska volymerna av nytrycken skulle kosta, så jag kan peta in det i kickstarten som bonus.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Henke;n307330 said:
Nu är det intressant. En Nordholmiabok ligger uppe för 450:- vilket måste vara det lägsta ingångspriset på flera år. Även Hindenburg ligger uppe för 450:-
Ett paket med reviderad regelbok, zonernas zoologi, samt tre av de små spelarböckerna gick just för 800 spänn. 600 om köparen tänkte hämta upp personligen och betala kontant.

Fortfarande inget Ulvrike i sikte =( Men 200 000 kr till bör väl inte vara något problem, så jag håller tummarna för nästa veva med töjmål.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,361
Khan;n307354 said:
Jag skulle gärna få en uppskattning på vad de fysiska volymerna av nytrycken skulle kosta, så jag kan peta in det i kickstarten som bonus.
De har släppt priserna på dem.

Nytryck revidaerade regelboken 350:-
Nytryck av del 1-3 i kampanjen 300:-/styck eller 750:- för alla tre.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Rymdhamster;n307318 said:
Eller hur! Jag har fått bita mig i tungan flera gånger. Vet inte riktigt vad som känns "rätt" i frågan.
Jag lät bli att bita mig i tungan och postade i stället, men då var det någon som skulle ha 4000 för kampanjen.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Paal;n307380 said:
De har släppt priserna på dem.

Nytryck revidaerade regelboken 350:-
Nytryck av del 1-3 i kampanjen 300:-/styck eller 750:- för alla tre.
Tack för det. Nu har jag petat in ett helt gäng extra pengar i kampanjen. Hoppas de når ZZ också, för då ska det firas med att jag kastar ännu fler pengar på dem.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
Khan;n307425 said:
Tack för det. Nu har jag petat in ett helt gäng extra pengar i kampanjen. Hoppas de når ZZ också, för då ska det firas med att jag kastar ännu fler pengar på dem.
Ja det är väl bara att inse att det är lika gott att kasta in pengarna nu. Innan var det ju helt orimligt att köpa UA-kampanjen men nu finns det inte riktigt någon ursäkt längre. Och så klart den nya kapanjen i tryck. Usch det blir dyrt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Hehe, nästa strechgoal kommer ju redan vara upplåst innan ni ens hinner avslöja vad det är =P
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,296
Location
Kullavik
Rymdhamster;n307707 said:
Hehe, nästa strechgoal kommer ju redan vara upplåst innan ni ens hinner avslöja vad det är =P
Tippar på något extra yrke (Upptäcksresande, Läkare, Aristokrat och Administratör saknas sedan tidigare) och skulle gissa på Upptäcksresande. Eventuellt en SL-skärm (men det blir klurigt när man lovat både MYZ och BRP-regler. Blir inte speciellt behändigt att ha båda i skärmen. Skulle tippa att högsta nya stretchen blir ett nytryck av VRS, Spelarboken eller kanske kanske Ulvriket DEK/DLM.

Vore dock kul om det blev något mer överraskande.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,993
Location
Ereb Altor
Lirarn;n307712 said:
Jag hoppas på nytryck av VRS eller DEK/DLM. =)
JFAB var missnöjda med VRS och lovade (lite av den orsaken) att aldrig trycka upp den igen. Läget är ju ett helt annat nu men jag tror Ulvriket ligger bättre till. Inte minst då Thomas (som jag skrev Ulvriket med) är med på Hindenburg-tåget.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Känns som om själva spelet M Hindenburg hamnar i skuggan av sin föregångare.

Vad tror ni om Hindenburg, vad hoppas ni på? Blir det en ny UA kampanj med hemligheter och meta-grejer? Vad går ni igång på? Jag är nyfiken lite ur perspektivet att inte vara en Mutant fanboy, även om jag haft otroligt kul med År noll och första versionen av spelet (och beundrat UA utan att ha fått till det när vi spelat det). Är alltså själv inte exakt målgruppen men lite grann, om man kan säga så.... Vad krävs av det här för att det inte ska bli upprepning? Eller är det vad folk är ute efter, samma sak igen?
 

afUttermark

Swashbuckler
Joined
17 Oct 2011
Messages
2,004
Nä, men det skulle vara skoj att köra med sina gamla karaktärer 25 år senare.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Ok nu är jag lat... Misslyckades med att googla Mutant vrs och och DEK. Någon som pallar skriva ut vad det är?

Edit: Nu hittade jag det Vid regnbågens slut och Den eviga Marschen/ kriget - alltså ulvriket
 
Top