Nekromanti [Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
Jag förstår charmen med BRP (då jag är uppväxt på det). Det är intuitivt och enkelt att modda med nya förmågor, släkten, magier osv.

?Men, det är så seegt och klunkigt för strid. Vi hade en strid med 4-5 bad guys i ett fort mot 4 RP utanför. Det tog ca 2,5 timmar. Då finns det snabbare och smidigare system, som för den skull inte tappar taktiska val och krunch. Vi körde en annan gång en strid i Savage Worlds (fantasy setting) med 3 RP, som hade typ 3 medjälpare var, mot ett hyfsat stort orkgäng (ca 15 st) ledda av en orkboss. Det tog ca 1 timme.

?Förutom att vara utdaterat, har BRP ingen koppling till MUA-världen i sig. Det skulle gå att ersätta med vilket generick system som helst (GURPS, Savage Worlds). Eller ännu bättre något som hjälper till med att förstärka det man tycker att världen ska fömedla. Då antar jag att ett tweekat MYZ skuylle funka bättre. Tweekiningar skulle tex vara att mutationer är mer stabila än i grund-MYZ och att men inte behöver hålla på så mycket med ren överlevnad (röta och krubb). (en del av detta har redan nämnts i kickstartern)

Förstå mig rätt. Jag tycker det är jättebra att vi får tillgång till MUA-prylar, men PDFer hade räckt. Samt att lägga energi på att få in MYZ-saker i BRP är bortslösade resurser. Man borde snarare gå åt andra hållet.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor
900K är spräckt! Miljonen lär gå av bara farten nu med ny bok att köpa. Jag blir sjukt besviken om nästa töjmål blir typ "Nytt Yrke: Bagare". Jag förväntar mig minst "Vi skriver hela grundboken på skrofmål!" eller nått minst lika hemult!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
McAber;n308019 said:
Samt att lägga energi på att få in MYZ-saker i BRP är bortslösade resurser.
Men det finns uppenbarligen ett stort intresse för BRP bland Mutant-fansen. Om Ligan då lägger resurser på en bra BRP-konvertering blir fansen glada, köper mer prylar och Ligan tjänar mer pengar. Det är inte slöseri utan marknadsekonomi.
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
417
Location
Linköping, Sverige
luddwig;n308028 said:
Men det finns uppenbarligen ett stort intresse för BRP bland Mutant-fansen. Om Ligan då lägger resurser på en bra BRP-konvertering blir fansen glada, köper mer prylar och Ligan tjänar mer pengar. Det är inte slöseri utan marknadsekonomi.
?Attans! Det har du rätt i. Jävla marknadsekonomi :p

?Då får jag väl muttra över att många Mutant-fans är ute och cyklar istället :rolleyes:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,719
Måns;n308020 said:
900K är spräckt! Miljonen lär gå av bara farten nu med ny bok att köpa. Jag blir sjukt besviken om nästa töjmål blir typ "Nytt Yrke: Bagare". Jag förväntar mig minst "Vi skriver hela grundboken på skrofmål!" eller nått minst lika hemult!
Åh, jag håller tummarna för Yrke: Bagare nu!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,557
McAber;n308029 said:
Då får jag väl muttra över att många Mutant-fans är ute och cyklar istället
Du kan även hoppas på en bra BRP-konvertering. En som behåller de bra delarna av BRP, till exempel det smidiga och tydliga med att slå T100, men skalar bort det som segar ner systemet och samtidigt knyter ihop reglerna ordentligt med världen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,001
Location
Ereb Altor
Måns;n308020 said:
900K är spräckt! Miljonen lär gå av bara farten nu med ny bok att köpa. Jag blir sjukt besviken om nästa töjmål blir typ "Nytt Yrke: Bagare". Jag förväntar mig minst "Vi skriver hela grundboken på skrofmål!" eller nått minst lika hemult!
En fullfjädrad nähä-upplevelse :(

(Ps. Men jag förstår :) )

"Det var det sista stretchgoalet vi hade. Vi vill inte lova mer saker till Mutant: Hindenburg nu som vi inte är säkra på att vi kan hålla utan att försena projektet. Vad gäller nytryck av fler böcker till MUA är det inte uteslutet att vi kan göra fler i framtiden, men vi kan inte lova fler nu i Kickstartern."
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,083
Tror ni dem nytryckta böckerna från Undergångens Arvtagare kommer att gå att inhandla i butik eller på hemsidan i framtiden?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Hmm... synd att det inte blir några Ulvriketböcker i denna vända, men förstårligt.

Ärligt talat så tycker jag att det är bra när en kickstarter har faktiska gränser på detta sätt. Det är en jäkla strechgoalhets annars, och jag hade hellre sett att fler crowdfunders hade en färdig lista men genomtänkta strechgoals från början och "that's it". När de är upplåsta så är de, men de representerar en av skaparna ordentligt genomtänkt arbetsbelastning som rimmar med deras tidsplan.

Å andra sidan är achivements roligt... oh well =)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,083
Rymdhamster;n308060 said:
Hmm... synd att det inte blir några Ulvriketböcker i denna vända, men förstårligt.

Ärligt talat så tycker jag att det är bra när en kickstarter har faktiska gränser på detta sätt. Det är en jäkla strechgoalhets annars, och jag hade hellre sett att fler crowdfunders hade en färdig lista men genomtänkta strechgoals från början och "that's it". När de är upplåsta så är de, men de representerar en av skaparna ordentligt genomtänkt arbetsbelastning som rimmar med deras tidsplan.

Å andra sidan är achivements roligt... oh well =)
Tycker riotminds senaste kickstarters har varit föredömliga i detta avseenden. Alla strethgoals presenterade redan från början, med ganska få och substantiella stretchgolas (inga yrke: bagare)
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
Evokee;n308061 said:
Tycker riotminds senaste kickstarters har varit föredömliga i detta avseenden. Alla strethgoals presenterade redan från början, med ganska få och substantiella stretchgolas (inga yrke: bagare)
Oj, här tycker jag precis tvärtom. De har lagt upp en massa stretchar, men inget som beskriver innehållet utan bara ”en äventyrskrok till...”. Känns helt ogenomtänkt och dåligt (precis som jag uppfattar deras produktlinjen överlag, givetvis bortsett den fantastiske Paul Bonner.
 
Top