Projekt 2021

chrull

Stockholm Kartell
  • Cy Borg - Arbetet går raskt framåt.
  • SKR - Få upp tempot här så det faktiskt går att släppa. Det är mest andra personer som behöver göra saker just nu och jag har tappat bollen lite. Skärpning.
  • Pamflett #3 och #4 - väntar egentligen bara på att jag ska komma igång med firman så jag har nånstans att hantera pengarna. Behöver lista ut hur jag sköter sånt.
  • The Tower Hollow - samma som P3+4.
  • 1-2 andra äventyr som ligger och pyr.

ÅkeZorkh

Fiskhandlare från Bretagne
Förhoppningen är att skriva klart Zanguinas feta magimodul samt prångla ut gratis kampanjmaterial och äventyr.
Vi får se om vi lyckas ro det i hamn. Det går bra, men långsamt.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Jag hoppas få redaktöra/layouta två äventyr till Kuf. Men det är inte jag som skriver dem.

Jag skall skriva ikapp på Köpman i Röd Zon, men om det går att avsluta projektet som sådant beror på hur försäljningen av PDF:erna går. (Eftersom jag skriver först efter att det sålt i mitt crowdfundingsexperiment.)

Jag vill skriva något äventyr till Kuf själv också.

Jag sitter och småprogrammerar på ett datorspel, kanske blir det en digital release från Wilhelm's Games under året. Kanske. Det stora nöjet där är att småpyssla med små programmeringsproblem som jag behöver lösa för att lägga till nästa funktion. Om spelet blir roligt, eller ens klart är väldigt underordnat mitt eget nöje.

Dimfrost

Misantrop
Jag vill få klart Haragada 2, åtminstone texten, så att vi sedan kan besluta vad vi ska göra med det, hur det ska ges ut etcetera. Eventuellt kan det bli helt färdigt med layout och sådant också.

Det skulle också vara trevligt att komma så långt med vårt namnlösa OSR-rymdspel så att det går att speltesta, och det borde vara görbart.

PhilArt

Warrior
Jag hoppas kunna närma mig en speltestningsbar version av Kål & korruption (arbetsnamn), mitt ännu knappt nedskrivna kalla krigetpolisspel som ska få Sjöwall/Wahlöös Roman om om ett brott-svit att möta Delta Green, med en hyfsat minimalistisk OSR-motor.

Måns

Duck Champion
Vore fantastiskt kul om vi kunde förgylla Kopparhavets hjältar med inte mindre än två Kickstart-kampanjer under 2021:
  • Sirenens klagan
  • Kaparen från Krilloan (del 1 i Kopparhavskrönikan)
SK bör hinna ges ut om vi inte får typ en pandemi eller så, och vi bör hinna sjösätta KfK på Kickstarter.

Förhoppningsvis så kommer åtminstone en modul att kickstartas till rollspel X och jag hoppas även blir klar med ytterligare två moduler som sedan kan kickstartas nästa år eller senare.