Projekt 2021

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Mina planer:
  • Skriva mer äventyr till "The Troubleshooters".
  • Göra lite korta äventyr till mitt bidrag till 1000-ordsspelet som var 2019.
  • Ev reskinna spelet till andra settings.
  • Fortsätta med korrläsning om det dyker upp fler saker.

Hur har det gått..
  • Skriva äventyr till The Troubleshooters har gått sådär. Fick klart ett bidrag till ett-blads-scenariotävlingen.
  • Gjort 1 kort äventyr till Halloweenia (bidraget i 1000-ordsspelet). Har utökat spelet med mer critters och gjort lite förtydliganden också.
  • Korrläst saker till Call of Cthulhu Sverige, Chock - Åter från Graven, Kutulhu, Kopparhavets Hjältar

Så än så länge relativt bra. Och året är ju inte färdigt än, så kan bli antingen mer äventyr till Halloweenia, eller en reskin till annan setting. Jag vet vad jag vill ha där, men har inte skrivit det än, och mina försök att göra samma typ av illustrationer till den settingen jag tänkte där, gick inte så bra, så back to the drawing board...



Reply
Report
 
Last edited:

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Jag hade inga uttalade projekt under 2021, men har lyckats fylla på Alexandria med nytt material (oftast konventsscenarion) fem dagar i veckan hittills hela 2021. De två sista dagarna kör vi throwback thursday och flashback friday med material som fanns på sajten sedan tidigare.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,523
Location
Fallen Umber
Jag vill få klart Haragada 2, åtminstone texten, så att vi sedan kan besluta vad vi ska göra med det, hur det ska ges ut etcetera. Eventuellt kan det bli helt färdigt med layout och sådant också.

Det skulle också vara trevligt att komma så långt med vårt namnlösa OSR-rymdspel så att det går att speltesta, och det borde vara görbart.
Det här var rätt beskedliga mål ändå, med tanke på hur många saker jag har igång. Haragada är skrivet och relativt igenomgånget, om än layout inväntar beslut om hur det ska ges ut. Rymdspelet har jag bara småfixat med, men det ser rätt bra ut. Sedan har jag förstås påbörjat och fixat med diverse andra mindre och större projekt under året. Samt lagt lite tid på att hitta en grundmekanik för nya Terone vilket är väldigt roligt. Inte så illa trots allt.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
”Säkra” grejer
  • Vindsjäl. Äventyrsrollspel i en färgstark och främmande värld, med fokus på frihet, upptäckarglädje och kamratskap. Släpps i april.
  • Vindsjäl-grejer. Kortlek för förmågor, några utlovade pamflettäventyr, block för rollfoldrar och bandfoldrar, några lite mer omfattande äventyr.
  • Blood Feud. Ett story-rollspel om heder, makt och toxisk maskulinitet. Inte skrivet av mig, men jag är med i teamet som ser till att det blir släppt. Kickstarter i februari, släpp under sommaren.
Förhoppningar
  • Ett ännu inte utannonserat story-rollspel. Kickstarter i höst, släpps sent i år eller tidigt nästa år.
  • Vindsjäl-häfte med communitymaterial. Upplägget stulet från MBC. Det har redan kommit in lite material, får se om det kommer in mer när spelet väl släpps. Sen har jag en bunt småartiklar, tabeller och äventyr som kan färdigställas och slängas med. Förhoppningsvis får vi ihop något innan året är slut.
Nämen, var visst redan klar med allt! Då går jag i idéide till nästa år.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,308
Location
Enköping
Av mina många mål har det väl gått sådär.

Scanna in 3 konventsscenarion.
Mål: Att vara klar nu i januari. Jag tror detta blev klart, dock behövdes bara 2 scannas in.

Rita/göra klart 6(?) bilder till en forumits rollspel. 2 är ritade och håller på att få gråtoner. En är skissad och en har en idé. Mål: att vara klar i första halvan av året. Det har blivit 7 bilder och 4 är klara och jag/vi håller på med designen av en art just nu. Kommer troligen bli klart nån gång nästa år.

Scanna in, färglägga och publicera ca 300 rollspelsbilder för allmän användning. Ungefär 20 klara. Mål: Att ha nått 300 bilder i december. Bara 25 bilder klara och 23 (slp/RP-porträtt) av dem har skickats till Magnus Seter för uppläggning på Scenariobanken. Istället för att ha ett specifikt antal som mål så kommer jag fortsätta och när det finns tillräckligt skicka nya uppdateringar till Magnus. Jag tänker ta mig tid och fixa till en bunt till av detta och kartorna nedan till årets WRNUkalender.

Scanna in, färglägga och publicera ca 100 rollspelskartor för allmän användning.
4 klara. Mål: Att vara klar med 100 kartor i december. 18 klara. Som ovan.

Översätta eller skriva klart 1 D&D-kampanj och tillhörande värld för användande i klassiska D&D, AD&D och D&D5E. (Och spelleda äventyren som ingår i den kampanjen.) Mål: att vara klar med allt i december. Detta har jag ägnat mycket tid åt och förutom några illustrationer är första äventyret klart. Jag ska köra en korrektursväng genom det innan jag ber om hjälp från andra att kolla efter fel, otydligheter, speltesta och sånt. Äventyr två (av 6) är påbörjat. Själva världen är ungefär 10% klar när det gäller texten, som skrevs på svenska men nu översätts till engelska. Nu när jag vet ungefär vilken tid det tagit så är en mer realistisk deadline för projektet december 2023.

Göra iordning hemsidan så att man kan komma åt de tre sakerna jag nämner över denna mening.
Mål: att öppna den i slutet av februari med det som är klart då, vilket jag hoppas är kanske 50 bilder, några kartor, några monster, några magiska artefakter och ett äventyr. Jag har bara påbörjat ett utkast för sajtens upplägg då jag inte kommit så långt i mängden material än.

Skapa några seriesidor och en bild till mitt klubbfanzin. Ingen specifik deadline.

Göra klart Yuletomten's Guide to etc. Klart i december.

Ovan två nämnda saker blev klart, den som följde WRNUs julkalender förra året kunde se en bunt av mina alster. Förutom det jag publicerade här så digitaliserade jag nästan 20 nummer av min klubbs fanzin så nya medlemmar kan se mer av vår historia. Lite positivt är att jag inte lagt till några projekt till listan i alla fall.

Det är för mig väldigt uppenbart varför vissa projekt inte kommit längre. Jag är periodare i alla mina intressen och under året gick det från rollspel i början till serieskapande och figurspelande i mitten till tv-spelande nu på sistone. Jag spelar i stort sett rollspel året om, men mängden övrig tid jag ägnar åt det varierar.

Slutrapport i slutet av december.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,236
Skriva. Här är det projekt där jag ska färdigställa och skriva råtext som ska skickas in. Detta täcker upp vad jag jobbar med till och med februari ungefär, sedan är min skrivkalender tom på bestämda projekt.
  • Chock – Fridhems pensionat: En Ond plats, en plats med äventyrsfrön du kan stoppa in i en kampanj som utspelar sig på ett pensionat.
  • Miniäventyr till Sagospelet Rymd: Ett av Kickstarter-målen var några miniäventyr från mig som ska bli klara.
  • Ett äventyr på engelska: Inte annonserad än, men jobbar på ett spännande äventyr på engelska som jag suttit med senaste veckan som nu mest bara ska läsas igenom och skickas.
Färdigställa och ge ut. Det här är sådant som jag har skickat in, men som kan kräva en del textbearbetning av mig beroende på återkoppling. En hel del av detta ska förhoppningsvis ges ut i år.
  • Kutulu – Mardrömmar i Amerikat: Fyra äventyr till Kutulu, som @krank skrev om ovan, som nu börjar närma sig att ges ut!
  • The Troubleshooters – Fabulous: Ett quickstart äventyr i Swinging Sixties London som lär bli helt fab!
  • Ett annat äventyr på engelska: Inte heller utannonserat, men ett som har varit en long time coming, men där jag skickade in ett nytt utkast innan julen, så får vi se hur det rör på sig.
Utöver det har dessutom ett internationellt förlag bett mig att pitcha en grej till dem, så planen är att skicka en pitch till dem i nästa vecka. Filar också på en kampanjidé till ett annat spel jag jobbat med där det ska filas och kanske börja skrivas på, men det återstår att se.
Det som skulle skrivas:
  • Chock – Fridhems pensionat: Inte bara färdigskrivet, utan även utgivet!
  • Miniäventyr till Sagospelet Rymd: Skrivna och inskickade.
  • Äventyr på engelska: Klart och inskickat i början av året.
Det jag hintade om:
  • Internationella förlaget gillade min pitch och jag har börjat jobba med det projektet, men kommer främst jobba med det nästa år.
  • Kampanjen var då till Call of Cthulhu Sverige och den jag skriver med Micke och Gunilla, som vi jobbar på flitigt med.
Utöver det hann jag också med att skriva två till äventyr för två andra spel!

Det som skulle ges ut:
  • Mardrömmar från Amerika: Går snart till tryck, så kommer i år!
  • Troubleshooters: Jobbas på!
Det sista som var longtime coming har jag inga uppdateringar på.
 
Last edited:
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,397
Location
Maastricht
Ja, hur har det gått 2021!? Bra fråga.

Mitt spel Messiah står still. Det behöver omarbetas. Jag skulle behöva en samarbetspartner. För likt Dune sades det, sen kom filmen, jepp, för likt Dune.
Boken som skall kickstartas ligger fortfarande färdig. Kickstartas förhoppningsvis 2022, det ligger tyvärr inte i mina händer.
Arbetet med de andra modulerna gick ett litet steg framåt, men är långt ifrån att färdigställas.
Jag är helt insnöad på The One Ring nu, och funderar att lägga allt fokus på att skriva en kampanj om Arnors fall. På inget sätt något officiellt, utan något främst för eget bruk. Kanske kan det delas i en snygg PDF, vem vet?
 
Top