Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Ja den analyserar ju saker som redan finns. Och det som finns är stereotypiskt och mestadels snygga personer så...

Har försökt få till en kvinnlig fantasy krigare med en arm på midjoruney, men nope, alltid två armar hur jag än skriver prompten.
Jag hade liknande problem med ett träben. Jag lyckades lägga till träbenet, men det blev i stort sett alltid två vanliga ben och ett träben, ofta med humoristiska resultat.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Blev lite försök på en superhjältinna och en skurk... Lexica.art
 

Attachments

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
I samtliga fall har jag tagit fram 4 bilder med stable diffusion (realisticvision v13) och postat den bästa.

Reese Witherspoon
1) doing yardwork (alla 4 bilderna hade hon solglasögon, vilket tydligen är superviktigt för att jobba i trädgårdar)
2) playing dungeons and dragons (hon har inte riktigt kommit igång än ser det ut som)
3) swordfighting (jag vet inte vad för vapen hon håller i... men övriga bilder hade knepiga ansikten)
4) reading a bedtime story to Olaf the snowman (nightmare fuel)

1680207116108.png1680207346066.png1680207480897.png1680207624303.png

Hur många publika foton på er har en AI övat på tror ni? :)
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,471
Location
Stockholm
Använde lite referensbilder i form av fantasyillustrationer för att göra street style-foton.

Prompt:olika varianter av ”in a Swedish city street. Street style photo, one person posing for the camera, documentary, very realistic”
 

Attachments

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Vilken AI är detta? Ser ju svinsjysst ut. Har du något premium konto eller inte?
Midjourney, betalkonto ja så använde mig av verision5 men man kan få lika snygga med gratisversionen bara att du har ett begränsat antal
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,416
Location
Maastricht
Midjourney, betalkonto ja så använde mig av verision5 men man kan få lika snygga med gratisversionen bara att du har ett begränsat antal
Jag använda upp mitt antal på ca 1 timme för några månader sedan. Men kan man få fram sådär snygga bilder hyfsat enkelt så är det ju hyperintressant att betala för tjänsten.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,466
Location
Helsingborg
Prompt:olika varianter av ”in a Swedish city street. Street style photo, one person posing for the camera, documentary, very realistic”
Haha, så himla stereotypiskt. Långt böljande hår. En magisk rökpuff vid ett stånd. Häst som springer löst på gatan.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,471
Location
Stockholm
Haha, så himla stereotypiskt. Långt böljande hår. En magisk rökpuff vid ett stånd. Häst som springer löst på gatan.
Bilderna jag använde som referens, EDIT nu i rätt ordning.
 

Attachments

Last edited:

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,266
Bilderna jag använde som referens, i ordning.
Vilken / vilka AI kan man mata in specifika referensbilder för? Om man skulle vilja lägga in krav på ett specifikt ansikte, tex? Är det bara bakom betalvägg man kan testa sånt?
 
Top