Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Bing(!) gjorde några fantasifulla krigare åt mig. Båda är från samma "batch", första försöket.
Wow! Läskigt att utvecklingen går så fort nu! De där skulle jag tänka "jäklar vilken cool stil" om jag sett dem i en rollspelsprodukt. Och inte tänkt tanken att de skulle vara AI-genererade av Bing av alla motorer.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,109
Location
Stockholm

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Testade Lexica.ai som körs direkt i webbläsaren. Man får 100 gratisbilder, sedan måste man betala för fler.
 

Attachments

mardak

Veteran
Joined
6 Feb 2023
Messages
149
En sak som jag upptäckt är att det är svårt att skapa bilder av kvinnor som inte ser "standard snygga" ut. Antar att det säger nåt om vår samtid.

Här var jag tvungen att lägga till, Strong och Old för att få det här resultatet. Hon ser rätt stark ut men inte speciellt gammal.

matra_full_body_portrait_happy_female_journalist_strong_old_vik_82745ccd-efeb-4af3-abd4-648fab...png
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
En sak som jag upptäckt är att det är svårt att skapa bilder av kvinnor som inte ser "standard snygga" ut. Antar att det säger nåt om vår samtid.
Bad en kompis innan försöka generera en bild på min Scion-karaktär, det gick sådär. Vi kan väl säga som så att de bilder han fick fram var alldeles för kurviga med tanke på att karaktären är en ung späd kvinna som är professionell ballerina till vardags...(Ja, det var henne jag försökte få fram bättre bilder på, när jag testade)
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
6,047
En sak som jag upptäckt är att det är svårt att skapa bilder av kvinnor som inte ser "standard snygga" ut. Antar att det säger nåt om vår samtid.

Här var jag tvungen att lägga till, Strong och Old för att få det här resultatet. Hon ser rätt stark ut men inte speciellt gammal.

View attachment 12095
Bra bild dock - den ser inte lika AI:ig ut som en del andra i tråden. Ja, förutom fel antal fingrar, då…
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Såg att jag skrev fel adress på mina första bildposter. Skall ju vara lexica.art inte lexica.ai.

Kunde inte nöja mig med de 100 första gratisbilderna, så gick in på billigaste prenumerationen. fler bilder kommer senare. Btw, upptäckte att den är lite kinkig med vissa ord som den inte tycker är safe-for-work. Intressanta att på söksidan kan man hitta bilder med de orden i sina prompter...

Testade även instantart.io men den gav inga bra bilder och de tog väldigt lång tid tyckte jag.
 
Last edited:

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Visar tillämpningarna för AI - snabba upp 3D-skanning, lösa problem i medicin, rendera ut 3D-miljöer, skapa layout-mallar, hitta i videor utifrån beskrivning av vad som sker i videon, generera körbar kod (tack och lov - de mantimmar folk har spenderat att skriva samma sak...).

 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
En sak som jag upptäckt är att det är svårt att skapa bilder av kvinnor som inte ser "standard snygga" ut.
Ja, samma här. På Midjourney behöver jag ofta lägga till "ugly" "bland" "average looking" "everyday" eller liknande för att få kvinnor som ser helt vanliga ut. Inte mega-normsnygga. Den här till exempel.

1680096525577.png
Prompt: early documentary 1990s digital camera personal photo, showing an ugly 30-year-old exhausted woman dressed in a suit, sitting on the pavement outside a deli. --ar 9:16
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Vi har väl redan konstaterat att både AI och teknik är rasistisk (rörelsedetektorer som inte funkar för folk med mörk hy, etc.), så jag är inte det minsta förvånad att AI:s dessutom är sexistiska. Jag är också lite ledsen eftersom det ju bara speglar vårt samhälle. Skit in - skit ut.

Och det är därför vi under inga omständigheter kan "hålla politiken borta från rollspel"!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Ja den analyserar ju saker som redan finns. Och det som finns är stereotypiskt och mestadels snygga personer så...

Har försökt få till en kvinnlig fantasy krigare med en arm på midjoruney, men nope, alltid två armar hur jag än skriver prompten.
 
Top