Posta era (och andras) AI-bilder här! (bilder och tips)

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Vette attan om detta blir rätt tråd.... Men om någon pysslar med AI bilder, så har jag ett tiggeri.... Skulle någon kunna hjälpa mig att AI generera en bild som jag kan ha på bordet på SM i hembryggning? Det är alltså helt ickekomersiellt...
Jag är själv HEEEELT fllkomligt grafiskt inkompetent :)
Några försök. Jag antar att det handlar om ölbryggning, inte kaffebryggning.

Sidofråga: Om man köper en öl av dig, kan man häva köpet då?
 

Attachments

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Vette attan om detta blir rätt tråd.... Men om någon pysslar med AI bilder, så har jag ett tiggeri.... Skulle någon kunna hjälpa mig att AI generera en bild som jag kan ha på bordet på SM i hembryggning? Det är alltså helt ickekomersiellt...
Jag är själv HEEEELT fllkomligt grafiskt inkompetent :)
Körde på lite rollspelstema. Tror du får beskriva lite mer vad du är ute efter.

ThomasU_a_beer_glass_shaped_like_a_sword_b015ae8a-6636-45ac-9962-f3eae049c55f.pngThomasU_a_d20_dice_on_a_beer_glass_d7c75d52-df94-4666-91e9-dc28c286e455.pngThomasU_a_beer_glass_filled_with_dice_21a838a3-ffeb-4eeb-9b31-5a03bc1a3e37.pngThomasU_a_fantasy_dwarf_carrying_a_beer_keg_be989522-294b-4c77-a8a3-29291d1532ed.pngThomasU_a_goblin_brewing_beer_9e79c43f-d303-4940-97fe-5cbfe660e119.pngThomasU_a_goblin_brewing_beer_3b53efd2-c450-43e7-8bb0-0ac8b6e369f6.png
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
Några försök. Jag antar att det handlar om ölbryggning, inte kaffebryggning.

Sidofråga: Om man köper en öl av dig, kan man häva köpet då?
Ölen heter "Frejas Fröjd"... jag har tidigare använt den här heeelt stulna bilden... jag är väl i princip på jakt efter en schysst bild på freja med hennes stridsvagn/chariot som drasav 2 lokatter..... klädvalet är ointressant...utan det är mer denmytologiska/"fantasy" känslan jag är ute efter
1681918510669.png
EDIT:Min öl är inte till salu.... jag BJUDER på den ;)
Har du bara en biljett så du kommer in på SM, så är det bara att komma och smaka :D
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
Jäklar vad snygga!!

Ölen heter "Frejas Fröjd"... jag har tidigare använt den här heeelt stulna bilden... jag är väl i princip på jakt efter en schysst bild på Freja med hennes stridsvagn/chariot som drasav 2 lokatter..... klädvalet är ointressant...utan det är mer denmytologiska/"fantasy" känslan jag är ute efter
1681918510669.png


EDIT: Hade jag kunnat döpa om ölen så här i efterhand hade den fått heta ngt med Goblin och tagit bilden på din goblin i tunnan med glas :D
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Nu postade du precis lite mer information, för jag visste inte i vilken stil så jag drog några generiska ölglas från från olika stilar. Säg till om det är någon som är intressant så kan jag förstora den.
 

Attachments

Last edited:

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
Nu postade du precis med lite mer information, för jag visste inte i vilken stil så jag drog några generiska ölglas från från olika stilar. Säg till om det är någon som är intressant så kan jag förstora den.
Hej... njaa... ölglas i sig är inte jätteintressant, utan jag är mer på jakt efter ngt som speglar själva ölnamnet (Frejas Fröjd).....trodde inte folk skulle svara med bilder så snabbt :)
Jag har verkligen inte ett grepp om hur snabbt det gick med AI uppenbarligen....
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Jäklar vad snygga!!

Ölen heter "Frejas Fröjd"... jag har tidigare använt den här heeelt stulna bilden... jag är väl i princip på jakt efter en schysst bild på Freja med hennes stridsvagn/chariot som drasav 2 lokatter..... klädvalet är ointressant...utan det är mer denmytologiska/"fantasy" känslan jag är ute
Min yngsta dotter heter Freja så nu blev jag engagerad:p

Testar lite olika stilar

ThomasU_logo_of_a_happy_viking_woman_drinking_beer_692d5769-83dc-43d0-b73b-1cd6be687e10.pngThomasU_logo_of_a_happy_viking_woman_drinking_beer_b684d1dd-b0c3-4dba-9553-cf8c46fa2c1f.pngThomasU_logo_of_a_happy_viking_woman_drinking_beer_d020d3f7-7bd4-4597-8919-2b69fe6888ff.pngThomasU_female_viking_warriors_drinking_beers_59c8fb4b-2a5a-4704-8314-2e0db485530a.pngThomasU_azer_god_freya_drinking_beer_pencil_drawing_5ac8061f-e96c-450a-a6bc-cc18836e4107.pngThomasU_azer_god_freya_drinking_beer_pencil_drawing_582794da-7e46-4975-ba4d-7ca00cb18966.pngThomasU_azer_god_freya_drinking_beer_pencil_drawing_3c9a0ab2-ff92-4e10-bdc0-0b6d081c2783.png20230419_193501.png
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
338
Location
Fruängen
Stort tack för hjälpen! Jag har nu två snygga bilder att ha vid mitt bord på SM! "Frejas Fröjd" har aldrig varit så vackert representerad innan!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Testade ChatGPT lite mer:

Jag:
Write a good explanation of what a role playing game is and how it is played. Include examples of Swedish RPGs.

ChatGPT:
A role-playing game (RPG) is a type of game where players take on the roles of characters in a fictional world, and work together to tell a story. In an RPG, players make decisions based on their character's abilities and personalities, and these decisions affect the course of the story.

There are many different types of RPGs, but most share some basic elements. These include a fictional setting or world, a set of rules that govern character actions and abilities, and a game master or facilitator who guides the players through the story.

To play an RPG, players typically create their own characters, choosing a name, background, and set of abilities or attributes that define who their character is. They then work together with other players to explore the world, interact with non-player characters (NPCs), and overcome challenges and obstacles.

The game master, sometimes called a dungeon master or storyteller, is responsible for setting the scene, describing the world and NPCs, and presenting challenges for the players to overcome. The game master also acts as a referee, enforcing the rules and ensuring a fair and balanced experience for all players.

There are many different RPGs available, each with their own unique settings and rules. Some examples of Swedish RPGs include:

1. Drakar och Demoner (Dragons and Demons) - One of the oldest Swedish RPGs, first published in 1982. It is set in a medieval fantasy world and features a wide range of character classes and skills.

2. Mutant: Year Zero - A post-apocalyptic game set in a world where most of humanity has been wiped out by a mysterious plague. Players take on the roles of mutants with special abilities, struggling to survive and rebuild society.

3. Eon - A fantasy RPG set in a world of magic and mythical creatures. The game is known for its detailed world-building and intricate magic system.

In an RPG, the focus is on storytelling and collaboration, with players working together to create a memorable and immersive experience. The game can be as serious or as silly as the players want, and can be adapted to fit a variety of settings and themes.
Rätt OK beskrivning, tycker jag. Kanske inte exakt vad jag skulle skrivit, men rätt OK.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
Här är en genomgång för hur man kan använda ControlNet till Stable Diffusion inte bara för att kopiera poser, utan även saker som hur håret faller ur en originalbild. Går också in på hur man kan använda inpainting för att bevara ansiktet på personen i bilden.

 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,135
Location
Stockholm
ursprungligen här ifrån - Sidious, Snoke and Salacious B Crumb’s Sarcastic and Sassy Situation Saloon (Fanfic Social Thread) | Page 359 | Jedi Council Forums (theforce.net) - Jag föreslog promptet "Cyborg Jesus fighting cyborg Siddharta Gautama with energy weapons, in the ruins of Tokyo" - baserat på historien 10 Billion Days and 100 Billion Nights av Ryu Mitsuse (som jag fick reda på genom podden What Mad Universe?!?):

[IMG]

[IMG]

[IMG]


Hon som "gjorde" bilderna skrev "This one was a bit difficult. I think you confused the AI. lol!"
 
Top