Nekromanti Pepp och nyheter om OSR produkter.

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Castles&Crusades. Femte versionen C&C Players Handbook finns nu i fyrfärg :gremdrink:. Troll Lord Games
Första OSR spelet med färgillustrationer?

Crypts&Things
Ingen direkt färsk nyhet kanske... Men så pass obskyrt och det förtjänas att nämnas. Swords&Wizardry får S&S behandling. Är det här vad ConanD20 borde ha varit?

Youtube

Lulu

D101Games

Sabres&Witchery
Ännu en Sword&Wizardry variant med riktning mot Van Helsing, 1700-tal och Solomon Kane. Lulu

Woodland Warriors Complete Lulu
Nu finns grundreglerna och alla tre supplement i samma volym. Swords&Wizardry variant men baserd på t6or. Det susar i säven möter D&D. Med subsettings för vilda västern och gnagarpirater. :gremgrin:

Starships & Spacemen från Goblinoid Games med Star Trek inriktning. Lulu
Ännu ett OSR retrosci-fi spel och syskon till Stars Without Number och X-Plorers.

Ancient Mysteries & Lost Treasures RPG. OSR spel med Indiana Jones tema. Också en S&W variant. Lulu

Savage Swords of Athanor. Setting till S&W med planetary romance/Sword&Planet tema! Öken, svärd, dekadenta stadstater, laserpistoler och dinosaurier. Den printade versionen verkar borttagen men finns som e-bok för en spottstyver Lulu

Backswords & Bucklers Book One: Basic Rules. S&W White Box variant i Drottning Elisabeths era med inriktning på dungeocrawl i Londons kloaker och skumma tavernor. Lulu och gratis här Lulu

Realms of Crawling Chaos. Spela old school D&D i lovecraftiansk anda, fast utan Carcosa(eller som extra tillägg). Supplement till Labyrinth Lord. Man kan spela White Apes! :heart:. Visserligen inte Lovecraft utan Barsoom men yadayada men det är ju feature. Innehåller även psioniker för både LL och Mutant Future. Lulu

Ruins&Ronins. OD&D supplement för asienfantasy. Inte mycket setting verkar det som dock utan mer rent regelsupplement. Lulu

Old School Psionics. Ett regelsupplement med ny psioniker klass och minibestiarie med psioniska förmågor(och några frön till kampanjplatser ,såsom en stad i Astral Plane) . Mest klassiska D&D varelser med annat namn för att undvika copyright trubbel. Det som är bra med supplementet att psioniker nu behandlas som magiker/präster rent regelmässigt. Inget något krångel. Skrivet för OSRIC. RPGNOW

Go Fer Yer Gun! Roleplaying in the Wild West
OGL minimalistiskt spel i klassisk vilda västern i OSR anda. Lulu

Medieval Mysteries Role Playing Game . OSR/minimalistisk OGL spel för att spela medeltidsdeckare i stil med I Rosens Namn. Lulu

The Nameless City. Ett äventyr till Swords&Wizardry. Finns två versioner. En för Core/Complete och en för White Box. Ett dungeoncrawl baserat på H.P Lovecrafts novell med samma namn. Sugen på att köra det här i Carcosa. Lulu
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Gillar! C&T verkar kul och Det susar i säven är ju aldrig fel. :gremwink:. Fast mest nyfiken är jag nog på Starships & Spacemen.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Jag vet inte vad jag ska välja :gremcry: . Starships & Spacemen eller Stars Without Numbers(som verkar mer luta åt Traveller)? S&S verkar vara det billigare alternativet då Mongoose version av SWN är tämligen kostsam i jämförelse.

Men annars så är nog min prio Crypts&Things. Kanske funkar bra till att konvertera ConanD20 grejer och Dragonlords of Melniboné.

PS: Det är ju även 20% rabatt på lulu just nu.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
F*n! All den här OSR/OSG-skiten kommer att ruinera mig. :gremsmile:

Jättekul att du bevakar produkter till S&W då jag själv mest är inne på LL och LotFP.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Argh! said:
F*n! All den här OSR/OSG-skiten kommer att ruinera mig. :gremsmile:
+1 !

Och det värsta är att jag samlar på mig "sk*ten" men har ingen att spela det med! Måste köpa Starships & Spacemen!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Starships & Spacemen eller Stars Without Numbers(som verkar mer luta åt Traveller)?"

SWN är Traveller med OD6D-regler, i stort sett.


Storuggla, med en bra sandlådegenerator
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag gillar youtubevideon där han bläddrar igenom C&T och kommenterar saker. "Woah!" och hur ormmännen verkar "Rather cross about the whole thing". Guld.
Sabers & Witchery är nog något jag ska testa, faktiskt.


Storuggla, det borde ju ha hattar
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
lasergreger said:
Argh! said:
F*n! All den här OSR/OSG-skiten kommer att ruinera mig. :gremsmile:
+1 !

Och det värsta är att jag samlar på mig "sk*ten" men har ingen att spela det med! Måste köpa Starships & Spacemen!
I feel your pain:gremcry:. Eller jo jag får ju spela, men inte tillräckligt ofta för att hinna med allt.

Varför kunde inte de här OGL retrospelen kommit direkt när OGL/D20 dök upp? So many wasted years...
Men det är fantastiskt att det ständigt dyker upp nya grejer. Jag börjar känna att OSR snart kommer rymma näst intill alla min rollspelsbehov :gremshocked:.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
EDIT.
Har uppdaterat inlägget i trådstart med ännu mer prylar jag antingen kommit över eller bara funnit intressanta.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Argh! said:
lasergreger said:
har ingen att spela det med!
WUT?
Jag trodde du bodde granne med Debbie och Hans?
Hans vet jag inte vem det är tror jag och Debbie...tja... han är fruktansvärt läskig!

Skämt och sido så är det ju samma gamla dänga med *tid*. Jag lider ju inte så värst, jag spelar massor med Pathfinder just nu, men tyvärr är det bara jag i gruppen som är sådär riktigt kär i OSR spel och det spelsättet.

Dock har man ju tankar på någon form av OSR-kampanj över tex. Fantasy Grounds...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Castles&Crusades. Femte versionen C&C Players Handbook finns nu i fyrfärg . Troll Lord Games
Första OSR spelet med färgillustrationer? "


Hmm, Myth & Magic trodde jag skulle ha färg invändigt, jag vet inte var jag fått det ifrån men det verkar inte som så är fallet. Trollen vinner alltså den titeln!


Storuggla, tonfiskjakt
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
lasergreger said:
Hans vet jag inte vem det är tror jag och Debbie...tja... han är fruktansvärt läskig!
[OT]
Det är inte Debbie som är läskig, Det är Debbies skägg som är läskigt. :gremsmile:
Hans E Magnusson är Debbies siamesiske tvilling - det är ganska svårt att känna till den ene, utan att känna till den andre. :gremsmile:
[/slut på OT]
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Schtajner said:
Castles&Crusades. Femte versionen C&C Players Handbook
Förutom färgen, vad har de uppdaterad/ändrat i 5:e versionen?
När kommer 5:e versionen av "Castle Keepers Guide" och "Monsters & Treasures"?

Schtajner said:
Woodland Warriors Complete
Någon som har mer info om detta spel?
Låter som OSG-versionen av Mouse Guard.

Schtajner said:
Realms of Crawling Chaos.
Stövelkatten använder sig av denna i sin Carcosa-kampanj - vilket visar på OSR/OSGs storhet: det är så lätt att mixa olika supplement.
Du nämnde även Mutant Future i förbigående - ett utmärkt Postapokalypsikt spel, lite i stil med Gamma World. Mina favoriter i det spelet är Spidergoats (som sitter i sina nät och bräker om nätterna), Carnivorous sheep (Black Sheep), Brain Lasher (Mind Flayer).

Schtajner said:
Old School Psionics
Vill även tipsa om OSG Psionics
Sedan har, som redan nämnts, Realms of Crawling Chaos psionics.
Och så har Carcosa världens enklaste psionics-system.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Förutom färgen, vad har de uppdaterad/ändrat i 5:e versionen?"

"No rules changes at all. I think we have to clarify the SR rule and are pondering the encumbrance. But your 4th printing will be good to go. No need to get the new book."


Storuggla, säger inget eget
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Någon som har mer info om detta spel?
Låter som OSG-versionen av Mouse Guard.
Det är faktiskt vad det brukar beskrivas som. Fast med grävlingar, ekorrar och andra skogsdjur. Vet inte om det finns med möss.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Broodmother Skyfortress. En del har nog redan hört om Raggi´s experiment till Lamentations of the Flame Princess att slänga upp 19 äventer på Indiegogo. Med fyra dagar kvar så befinner sig ett av dem 50 dollar från sitt slutmål på 6000. Länk


Starships&Spacemen 2nd Edition finns tydligen på Indiegogo med målet på 5000 dollar uppnått och åtta dagar kvar. Indiegogo

Dragons at Dawn. Ett projekt att försöka återskapa D&D såsom det kanske hade sett ut om rollspelshobbyns upphovsman Dave Arneson inte hade börjat arbeta ihop med med Gary Gygax och TSR. Baserat på Arnesons anteckningar och spelkonventioner från hans kampanj Blackmoor. Ett sorts what if?-projekt. Hur pass historiskt korrekt spelet är får någon esoterisk D&Dexpert analysera och avgöra. Lulu

Engines&Empires. En kampanjvärld till Labyrinth Lord med tema victoriansk steampunk. Gratis version Lulu och det tryckta versionen Lulu . Som till skillnad från många andra OSR produkter verkar ge rätt bra valuta för pegarna i rent sidantal.

Blood & Bullets Old West RPG. Swords&Wizardry i vilda västern. Lulu

Retro Phaze. OSR spel med tema på gamla 80-tals JRPG till konsoll. Lulu och gratis Lulu
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Storuggla said:
"Castles&Crusades. Femte versionen C&C Players Handbook finns nu i fyrfärg . Troll Lord Games
Första OSR spelet med färgillustrationer? "


Hmm, Myth & Magic trodde jag skulle ha färg invändigt, jag vet inte var jag fått det ifrån men det verkar inte som så är fallet. Trollen vinner alltså den titeln!


Storuggla, tonfiskjakt
Visserligen så lyckades jag glömma bort att Lamentations of the Flame Princess, som ju faktiskt står i min bokhylla, har ett par glassiga helsidor färgbilder. Så LotFP vinner kanske.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
BLOOD & TREASURE:pLAYERS TOME
Här

Gillar starkt det är vad det låter som. Att ta 3.5 och dra alltihop båkåt. Inte bara något SRDmonster här, eller en extra klass/ras där utan som komplett spel i OSR anda(jag erkänner mig skyldig till att jag avskyr de ras/klass tabun som finns nedärvda i OSR).
TREASURE KEEPERS TOME är dock ej släppt än. Verkar som att författaren faktiskt anställt någon att måla bilder till spelet så det verkar finnas en viss (om än pessmistisk) ambition. Gillar starkt att författaren verkar vilja satsa på att så ett så komplett spel som möjligt.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Frog God Games har startat en Kickstarer för ny hårdpärmad version av Swords&Wizardry Complete. Med massa bonusar. Vid 40 dollar-nivån får man även nyversionen av S&W Monsters Book med nya bilder och monster. Så de så.
Kickstarter
 
Top