PBS ettbladsscenariotävling Vinterskräck!

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,036
Inledningen: En del som färdas från Skövde och närmar sig Falköping anar under några korta sekunder något helt orimligt. En skyskrapa, där i öster. Eller kanske det är ett skyhögt torn. Eller en omöjligt hög fyr – åsikterna om vad som anats går isär. På natten ser en del istället i samma riktning ett olycksbådande rött sken som lyser upp himlen underifrån. Ingen som försökt har kunnat hitta dit. Till skyskrapan. Eller om det är torn. Eller en fyr. Det som är det röda ljusets källa. Men några ytterst få har oturen att råka hamna på den enda väg som leder dit. En väg som inte finns på någon karta och som ingen som söker den lägger märkte till. Du är en av dessa olyckliga.
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Inledningen: En del som färdas från Skövde och närmar sig Falköping anar under några korta sekunder något helt orimligt. En skyskrapa, där i öster. Eller kanske det är ett skyhögt torn. Eller en omöjligt hög fyr – åsikterna om vad som anats går isär. På natten ser en del istället i samma riktning ett olycksbådande rött sken som lyser upp himlen underifrån. Ingen som försökt har kunnat hitta dit. Till skyskrapan. Eller om det är torn. Eller en fyr. Det som är det röda ljusets källa. Men några ytterst få har oturen att råka hamna på den enda väg som leder dit. En väg som inte finns på någon karta och som ingen som söker den lägger märkte till. Du är en av dessa olyckliga.
Det här är ett så jävla coolt intro!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Här kommer mitt bidrag; ett kortscenario till Call of Cthulhu Sverige som utspelar sig i Stockholm vintern 1917.
Älskar den väldigt historiskt grundade bakgrunden… Och hur det hela brakar loss i en final från helvetet :D Man, ingen kommer överleva den här utredningen!

Känns som ett kul gammaldags CoC scenario!
 

PromeMorian

Veteran
Joined
30 Apr 2014
Messages
6
Älskar den väldigt historiskt grundade bakgrunden… Och hur det hela brakar loss i en final från helvetet :D Man, ingen kommer överleva den här utredningen!

Känns som ett kul gammaldags CoC scenario!
Det har dessutom en extra lokalanknytning i form av delarna som utspelar sig på Kungsholmen, vilket är "min" ö :)
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Här kommer mitt bidrag: Midvinterblod

Jag bestämde mig för att ta ämnet extremt bokstavligt och skriva något i mitt hus med mig som antagonist. Det är meta-komediskräck på kosmisk nivå, som en julversion av In the Mouth of Madness.
Tror inte jag skulle våga komma på glöggbjudning hos dig efter detta....gränserna för vad som är verklighet och vad som är inbillning kanske är sjukt tunna :p
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Mitt bidrag. Fotnot: jag har själv sett byggnaden och ljuset vid några tillfällen, men väldigt sällan (och då kikar jag ditåt nästan varje gång jag åker hem från jobbet). Jag har ofta funderat på vad det kan vara, men har ingen aning. Än så länge har jag inte svängt av och letat.
Jag älskar stämningen! Det känns väldigt Silent Hill!
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
På tal om tunnlar, undrar vad som EGENTLIGEN försenade tunnelbygget genom Hallandsåsen?
Här är mitt scenario, där man kanske absolut inte får reda på varför bygget av tunneln genom Hallandsåsen pausades i sex år. Icke speltestade regler, och en brist på kännedom om vad ett samhällsbyggnadskontor gör, ingår!
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag fuskar och lägger upp ett till scenario, om ett konstverk som uppfördes vid Vivallakullen 2018. Ett scenario om människor som genomgår en personlighetsförändring. Det var svårt att begränsa sig när det dök upp en till idé.
Älskar hur bittert det här är om offentligkonst! :D
 
Top