PBS ettbladsscenariotävling Vinterskräck!

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,332
Borde kunna göra något om Tortyrtunnellen* på Dalaplan, utsedd till Sveriges läskigaste plats!

(*Förr var den utsmyckad med bilder på medeltida tortyrmetoder, som ”tyvärr” är borta nu.)
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,946
Mina idéer har nu pendlat mellan ett ålderdomshem, en fullsatt tunnelbanevagn, ett hemsökt krematorium och en underjordisk militärbas. Men har inte riktigt fastnat för något än.
 

Jarnhand

skriver KRÄL
Joined
26 Jan 2023
Messages
46
Location
Uppsala
Har länge velat göra nåt apokalyptiskt som utspelar sig där jag växt upp mellan Forsmarks kärnkraftverk och Älvkarleby vattenkraftverk. Kanske kan jag äntligen få tummen ur!
 
Last edited:

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
819
Location
Umeå
Oj vad jag är kluven. Bor man i Sävar (Som spännande nog betyder gruset vid havet) som bara har en enda claim to fame så blir det kopplingar till det. Så jag vet scenarios premiss, men det är svårt att betämma setting. Ur Varselklotet eller en mer nutida setting där man är barn. Aaargh alla dessa beslut.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,946
Jag har börjat skriva på mitt scenario nu. Den centrala platsen är en tunnel i området där jag bor. Det verkar bli ett scenario med rätt mycket politiska undertoner 🙂
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
En teaser för mitt scenario som kanske eller kanske inte blir färdigskrivet:

Den kalla döden- Ensidestävling 2023
December 2024. På nyheterna hör ni om vad som händer i andra svenska städer, men det skulle väl inte komma till trygga Mölndal? Parasiten kräver väl kyla? Sedan hör ni en signal, ett högt tjut. Sju sekunder, sedan fjorton sekunders tystnad. En gång till, och ännu en gång.
 
Top