PBS ettbladsscenariotävling Vinterskräck!

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,945
Jag gillar hur du anspelar på den upplevda känslan i delar av scenariot, även detta med hur en bild upprätthålls när den väl har sats. Coolt scenario.
Tack så jättemycket!! 😊
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Här är mitt scenario, där man kanske absolut inte får reda på varför bygget av tunneln genom Hallandsåsen pausades i sex år. Icke speltestade regler, och en brist på kännedom om vad ett samhällsbyggnadskontor gör, ingår!
Här är en korrläst och något utökad version. Jag tror man kan spela detta utan spelledare?
 

Attachments

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jahaja, här kommer ett försök då.

Det blev ju lite längre än jag tänkt mig, så jag fick ta till det ärevördiga knepet "mickla med fontstorlek och marginaler", men förhoppningsvis är det ingen som klagar.

Edit: Fixade några senfärdigt upptäckta typos i filen.
 

Attachments

Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,945
Jahaja, här kommer ett försök då.

Det blev ju lite längre än jag tänkt mig, så jag fick ta till det ärevördiga knepet "mickla med fontstorlek och marginaler", men förhoppningsvis är det ingen som klagar.

Edit: Fixade några senfärdigt upptäckta typos i filen.
Riktigt trevligt scenario!!! Som gammal Barcelonabo blev jag en smula nostalgisk under läsningen 🙂
 

hedmeister

Kollegiemagistrat
Joined
15 Oct 2021
Messages
324
Jahaja, här kommer ett försök då.

Det blev ju lite längre än jag tänkt mig, så jag fick ta till det ärevördiga knepet "mickla med fontstorlek och marginaler", men förhoppningsvis är det ingen som klagar.

Edit: Fixade några senfärdigt upptäckta typos i filen.
Wow, så himla bra! Vill verkligen köra detta! Alla som varit på Erasmus eller liknande känner igen samtliga SLP-arketyper. Jag tänker också på Ola Söderholms otroligt roliga prata om Erasmusengelskan i avsnitt 91 av podden Stormens Utveckling.

Förresten, NU fattar jag ditt användarnamn, genialt!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,524
Jahaja, här kommer ett försök då.

Det blev ju lite längre än jag tänkt mig, så jag fick ta till det ärevördiga knepet "mickla med fontstorlek och marginaler", men förhoppningsvis är det ingen som klagar.

Edit: Fixade några senfärdigt upptäckta typos i filen.
Wow! Bara… Wow! Det här är helt fantastiskt bra. Det är så mycket känsla, ett så häftigt monster och tekniken där man går vänster med vad karaktärerna vill ha och sedan får svaret varför de inte kan få det kommer jag sno till varenda gång karaktärerna är ungdomar från och med nu!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Wow! Bara… Wow! Det här är helt fantastiskt bra. Det är så mycket känsla, ett så häftigt monster och tekniken där man går vänster med vad karaktärerna vill ha och sedan får svaret varför de inte kan få det kommer jag sno till varenda gång karaktärerna är ungdomar från och med nu!
Tack för de vänliga orden! Just denna teknik snodde jag från nåt indiespel som jag inte minns nu.
 
Top