Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 4

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Finns det en sk siarförmåga finns det garanterat något sätt att fucka up den. Jag tror att den finns i matsalen och att stövelkatten löst chiffrerat och använt förmågan på sig själv alternativt vimes beroende på hur den ser ut. Vi vet att vimes hade förmågan det är ingen hemlighet och baserat på hur vimes jagat stövelkatten så borde de varit klart hur den skulle användas. Det skapar också en bra syndabock i mig då jag och stövlis inte röstade ut impetigo.
Jag önskar verkligen att jag löst det, men tyvärr så kan jag inte ha den fjädern i kattmössan.

Av oss som är kvar så ser jag egentligen bara du och Martin3 som någon nyans av rött.
Jag tror att Vimes är grön. Varför skulle han gröna mig annars liksom? Och Sidd, ja, jag blir fortfarande inte klok på hur han funkar, men det är ett mer grönt spel.

Vi börjar så här:

Röst: @Yem_86
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Finns det en sk siarförmåga finns det garanterat något sätt att fucka up den. Jag tror att den finns i matsalen och att stövelkatten löst chiffrerat och använt förmågan på sig själv alternativt vimes beroende på hur den ser ut. Vi vet att vimes hade förmågan det är ingen hemlighet och baserat på hur vimes jagat stövelkatten så borde de varit klart hur den skulle användas. Det skapar också en bra syndabock i mig då jag och stövlis inte röstade ut impetigo.
Vore bra för byn om vi lyckas offentligt lösa matsalens chiffet 👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Med mindre än fyra timmar kvar av rundan ser röstläget ut så här:

Yem86 2 Vimes Stövelkatten
Stövelkatten 2 Martin Yem86
Vimes 1 Sidd

Glöm inte att skicka in vart ni ska förflytta er osv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Vimes står i Arbetsrummet.
Där bland massa arbetsgrejjer finns en enorm vit flygel! På notstället står följande muntra melodi. Det måste vara ett chiffer!

Arbetsrummet.png

Framgångståget insprerar:
Stora C är den första och ta det piano med klaven!
Hörrni! Om någon löst detta: berätta. Jag fick hjälp av notationen av en kollega, men har fan inte haft tid att sitta och knäcka det. Är det en bybobra förmåg är det bara att skriva ut den i tråden, är det en ulvgrej är det bara att skriva "löst det, tänker fan inte skriva ut, fukital 1000 mg".
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Då misstolkade jag Vimes.

Röst: @Yem_86

@Vimes kan du delge notationen? Jag är inte bra på noter.

Ledtråden på vinterträdgården är basenanji vilket fick mig att tro på en base64 encodning men det ledde ingenstans. Jag har iaf väktarförmågan som Impetigo försökte gröna sig med förra rundan.

Basenanji är också japanska för ”Vad är klockan” men det säger mig inget.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Om det inte är stövelkatten så tror jag Sidd framför vimes. Just pga av att ingen nattmord skedde.(Martin har jag räknat bort.) Om det nu inte är en långcon av vimes men jag orkar inte övertänka allt igen.

Första dagen när Rasmus åkte var både impetigo och rasmus bekräftade ulvar i toppen.

Fem timmar kvar till rundans slut!

Just nu är röstställningen så här:

Rasmus 3 Sidd Yem86 Martin
Impetigo 3 Vimes Stövelkatten Xyas
Sidd 1 Rasmus
Yem86 1 Empiricus
Xyas 1 Impetigo

Säg till om något inte stämmer!
Jag postade nästan direkt efter den sammanställningen och hade goda möjligheter att flytta min röst allfall försöka styra bort lynchen från två ulvar.
Den sista ulven är uppenbart listig men jag vill tro på en seger för byn!
Jag finns här en stund om ni har några frågor.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
@Vimes kan du delge notationen? Jag är inte bra på noter.
Nja. :gremblush:

Alltså jag fick hjälp med "såhär funkar noter", men jag har inte typ översatt noterna till bokstäver. Dessutom är det ju g-klavar och f-klavar eller vad det heter, taktbyten och grejer...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Som jag läser spelet är Sidd mest misstänkt efter Yem. Att Martin ska vara ulv förutsätter ett supercoolt ulvstunt i förra rundan, och sånt tror jag ju inte på.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Som jag läser spelet är Sidd mest misstänkt efter Yem. Att Martin ska vara ulv förutsätter ett supercoolt ulvstunt i förra rundan, och sånt tror jag ju inte på.
Glöm nu för guds inte Stövlis. Kan du åtminstone vara öppen för att din information inte var korrekt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Glöm nu för guds inte Stövlis. Kan du åtminstone vara öppen för att din information inte var korrekt?
Hur är den inte korrekt? Jag säger egentligen bara en sak: min förmågeanvändning visar att Stöveln inte har en förmåga. Med tanke på formuleringen i reglerna tänker jag att det är lite så att bevisbördan ligger på dem som vill få det till att Stövlis kan vara ulv ändå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Just nu blir vi ju inte klokare än att regnet faller neråt.
Tycker det är konstigt röstat av Martin

Röst: @Yem_86
Martin postade precis innan mig.
Jag såg ej dennes röstbyte.
Jag menade konstigt att Martin röstade på Stövelkatten.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Som jag läser spelet är Sidd mest misstänkt efter Yem. Att Martin ska vara ulv förutsätter ett supercoolt ulvstunt i förra rundan, och sånt tror jag ju inte på.
???
Efter att stadigt röstat ut 2 ulvar!
Jag inledde tom de rösttågen.
Jag skrev flera ggr att jag tyckte de var skumma med olika motiveringar.

Vidare var jag en av få som EJ röstade ut en bybo även fast det kliade i fingrarna.

Du Vimes och Yem rusar fram för att hutta nya förmågor tex låsa upp nattmordsnerfen.

Å värst av allt: Rasmus den ulven försökte ju dreva ut mig😱 och jag lovar Impetigo hellre villa nattmörda mig men jag vek smart undan faran👍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Nä, Sidd. Så säkert sitter du inte om Yem är bybo.

Din och Rasmus clinch i R1 kan vara ett alibibråk (det pratade vi om redan i R1 och R2)

Det är förstås på ditt grönkonto att du inte räddade Impetigo fast du kunde, men tolkningen att du fegade ur är inte helt långsökt.

Jag tror Yem är sista ulven. Röstmönstren tyder på det. Är hon inte det, har ulvarna agerat på ett avvikande sätt. Och i så fall är du den som ligger närmast för mig.

Att du går igång så på det här är inte grönande. Vet du att Yem inte är ulv eller?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag har löst mitt i vinterträdgården men ej fått bekräftelse av basse Du kan sia fraktion
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
vad var den exakta svaret på din förmåga vimes? att vi skulle ha massa av sior utan något sätt att kontra verkar konstigt.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
det är ett vinegere chiffer om någon vill kolla
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
vad var den exakta svaret på din förmåga vimes? att vi skulle ha massa av sior utan något sätt att kontra verkar konstigt.
Vilket av dem? Det där jag fick en förmåga? Egentligen var det typ "Du ser om någon har makt"
 
Top