Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 4

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Gröna: Sidd, Martin, Stövelkatten,
Osäkra: Vimes, Yem

På Yem har jag tyvärr alldeles för lite poster med bra info att gå på.
Enligt röstmönstret så tycks Yem följt andras drev och där sen legat kvar vilket är tryggt för en ulv.
Rösten på Rasmus förvånar om Yem skulle vara Ulv.
Rösten på Xyas förstår jag verkligen då jag har väldigt svårt själv att hantera Xyas inaktivitet och själv rösta på Xyas.
Röstbytet senast till Martin är problematiskt då det verkligen kan vara en ulv som försöker rädda ulvkompis, dock kommer det ju rätt sent 1 dryg timma innan deadline: kan vara både ock sent ulv move eller följa andra (jag tvekade rejält själv)

Vimes finns det mycket mer att se över på och gräva i.
Jag har sett Vimes som Ulv hela spelet.
Jag har ju oftast feltolkat en byVimes som ulv så vi måste se över denne mer.

Röst: @Vimes
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag börjar mer och mer luta åt Stövelkatten.

Om Vimes är ensam ulv kvar, varförge en annan person alibi, även om det senare visade sig vara ett misstag. Det här kommer troligtvis sluta med att ingen mer blir nattmördad och allt kommer handla om grönande? Då är en grön person ödesdigert när det är 3-4 kvar.

Om Yem är ulv kommer hon troligtvis bli utröstad den här eller nästa runda. Hennes mönsterär inte bra men inte heller en smidig ulv-röst.

Sidd hade kunnat avgöra med sin röst förra rundan med ett röstbyte, nattmord på stövlis ochett snabbt inlägg i den här rundan.

Stövelkatten har varit rätt passiv, också ett suspekt röstmönster.

Röst: @Stövelkatten
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Detta är en jätteviktig information @Vimes

Vi har ett scenario där Empi nattmördades av Ulvparet Impetigo-Stävelkatten som båda gick från matsalen för att på så sett från varsitt håll fånga in Empi om denne gick ut från rökrummet.
Om du kan lova att du kollat om just Stövelkatten har en förmåga (inklusive kunna nattmörda enligt reglerna) och du fått att Stövelkatten inte har nån förmåga så är denne alltså grön.
@Stövelkatten har du nån förmåga från början eller aktiverad från chiffer?

Vimes hur var det mer noggrant med Stövelkatten och status på det här?
Nix! Jag hade (som alla tror jag?) ingen förmåga vid spelstart och har sedan bara varit i matsalen och hallen, där matsalen är det enda rummet med en förmåga (som jag tyvärr inte vet vad den är pga dålig haha!)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Men vilka är ni?

@Sidd - hur stor är sannolikheten att jag skulle byta från gröne Martin på väg till galgen till röde Impetigo 19 minuter innan deadline, och på så sätt tippa över röstningen så att Impetigo blir den som åker ut?

@Martin3 - ingen reaktion alls på att Stövelkatten inte har en förmåga? Tror du att jag också är ulv, eller?

---

Yem är mest sannolikt ulv. Sidd kan vara det, om vi köper att han fegade ur och inte vågade byta till Martin när drevet väl tippade över. Stöveln kan bara vara ulv om jag också är det (vilket ger oss 4 ulvar från start...) eller något form av förmågefiffel (verkar det sannolikt med tanke på att alla förmågor är öppna, om än dolda bakom chiffer?). Jag kan vara ulv om vi köper att jag medvetet offrade Impetigo (och att jag av någon anledning vill gröna Stövelkatten...). Martin kan bara vara ulv om vi tänker oss att ulvarna av någon anledning skapade ett dödsrace mot varandra i R3.

Ta och kamma er nu.
 

Attachments

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag har också indicier på att Martin3 kan ha bluffat i runda ett. Han svarar i R1 på min fråga om någon aktiverat hallens förmåga att ”ja, det har han”.

Nu när Basenanji förklarat det här med sigill har jag skäl att tro att han körde en fuling där. Om jag tolkar det rätt så är det alltså bara en person som kan aktivera förmågan/effekten i ett rum.

Lite senare i R1 tänkte jag nämligen att väl är likabra att skicka in ett svar, för att vara säker sådär. Jag fick tillbaka en klapp på axeln och en bekräftelse att förmågan aktiveras med omedelbar verkan. Tänkte inte så mycket mer på det just då, men nu, efter Basses pedagogiska exempel så får jag känslan av att jag var först.

@Sidd Kan du beskriva vad som hände när du aktiverade den? Även andra som petat på hallförmågan får gärna hojta till.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag är på k eippsbyn vattenland idag men kommer vara nöjd om Stövelkatten eller Yem är dom som åker, de är kategori 1 röda.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag har också indicier på att Martin3 kan ha bluffat i runda ett. Han svarar i R1 på min fråga om någon aktiverat hallens förmåga att ”ja, det har han”.

Nu när Basenanji förklarat det här med sigill har jag skäl att tro att han körde en fuling där. Om jag tolkar det rätt så är det alltså bara en person som kan aktivera förmågan/effekten i ett rum.

Lite senare i R1 tänkte jag nämligen att väl är likabra att skicka in ett svar, för att vara säker sådär. Jag fick tillbaka en klapp på axeln och en bekräftelse att förmågan aktiveras med omedelbar verkan. Tänkte inte så mycket mer på det just då, men nu, efter Basses pedagogiska exempel så får jag känslan av att jag var först.

@Sidd Kan du beskriva vad som hände när du aktiverade den? Även andra som petat på hallförmågan får gärna hojta till.
Jag skickade in rätt svar 10:44 på måndagen och fick svar 1 min senare me Grattis osv…att villkoret trädet i kraft med omedelbar verkan: osv
Det verkar ju vara att det är gjort och om en ulv aktiverar nått chiffer som ändrar nattmordssättet så kan INGEN använda Hallen-chiffret igen.
Därav svarade jag tidigare att det inte funkade som jag hoppats (det var därför jag gick dit)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag är på k eippsbyn vattenland idag men kommer vara nöjd om Stövelkatten eller Yem är dom som åker, de är kategori 1 röda.
Konstigt att du struntar i att Vimes typ grönar katten?
Tror du att Vimes och jag missförstått Vimes förmåga och det här med förmåga=nattmord?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag är på tomtits just nu men kan checka in lite senare.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Jag skickade in rätt svar 10:44 på måndagen och fick svar 1 min senare me Grattis osv…att villkoret trädet i kraft med omedelbar verkan: osv
Det verkar ju vara att det är gjort och om en ulv aktiverar nått chiffer som ändrar nattmordssättet så kan INGEN använda Hallen-chiffret igen.
Därav svarade jag tidigare att det inte funkade som jag hoppats (det var därför jag gick dit)
Ah, ja, då var det inget.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Konstigt att du struntar i att Vimes typ grönar katten?
Tror du att Vimes och jag missförstått Vimes förmåga och det här med förmåga=nattmord?
Han avgrönar ju katten igen med sitt långa inlägg där han medger att han kan ha misstolkat den informationen han fick.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Han avgrönar ju katten igen med sitt långa inlägg där han medger att han kan ha misstolkat den informationen han fick.
Nej. Alltså: Stövelkatten har inte en förmåga. Nattmord betraktas som en förmåga. Jag tolkar det som att Stöveln inte kan vara ulv.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Om du är bybo så hjälper inte frånvaro lex Xyas och riskerar en Ulv-vinst.

Risk att du blir utröstad om du inte styr upp det här mer.
Jag förstår det. Jag borde inte ha ändrat mig men jag var färgad av förra spelet då jag två gånger tvekade att byta min röst men stod kvar och skickade två bybor i döden.

Alla visste tack vare tråden att viames satt på förmågesi. Målet för det var ju också ganska uppenbart. Jag tror stövlis aktiverat den i matsalen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,573
Location
Oktoberlandet
Jag förstår det. Jag borde inte ha ändrat mig men jag var färgad av förra spelet då jag två gånger tvekade att byta min röst men stod kvar och skickade två bybor i döden.

Alla visste tack vare tråden att viames satt på förmågesi. Målet för det var ju också ganska uppenbart. Jag tror stövlis aktiverat den i matsalen.
Så du tror Stövelkatten är Ulv även fast Vimes påstår att Stövlis inte har förmåga=nattmord?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Så du tror Stövelkatten är Ulv även fast Vimes påstår att Stövlis inte har förmåga=nattmord?
Finns det en sk siarförmåga finns det garanterat något sätt att fucka up den. Jag tror att den finns i matsalen och att stövelkatten löst chiffrerat och använt förmågan på sig själv alternativt vimes beroende på hur den ser ut. Vi vet att vimes hade förmågan det är ingen hemlighet och baserat på hur vimes jagat stövelkatten så borde de varit klart hur den skulle användas. Det skapar också en bra syndabock i mig då jag och stövlis inte röstade ut impetigo.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
RÖST :STÖVELKATTEN
( jag kan inte feta på mobilen tyvärr )
 
Top