Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 3

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
hur ser röstläget ut?
Tre på Impetigo: Sidd med första röst, Martin och Yem

Två på Martin: Impetigo och Stövelkatten

En på Stövlis: Vimes

… om jag inte misstar mig. Så i nuläget är en röst på alla andra än Martin en röst på mig.

Troligast att bekräftat gröne Empi hindrat Martins förflyttning eller vice versa? Is this thing on??! 🎤😳
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Det stod specifikt att förflyttningsstoppet ägde rum INNAN förflyttning (I r2 fickjag fortfarande facit av Basse när jag löste chiffer i andra rum, har varit sämre med det nu i r3, möjligtvis beror det på villkor/förmåga som låses upp)
Aha, ja, det sätter ju läget i annat ljus. (Men på riktigt hörrni, det är bra om ni är transparenta med sådana här saker - vi är ett lag och det är ont om tid o.s.v.)

Då kan jag vara med på en röst på Martin.

Röst: @Martin3

Vad är röstläget? Nån med koll?

Om caset mot Martin3 är att han kan antas ha cappat Empi, vad är caset mot Impetigo?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
… det är bra om ni är transparenta med sådana här saker …
Det har varit lite oklart om hur mycket information om chiffer vi ska lämna ut. Min uppfattning var att det var typ på förfrågan vi skulle dela med oss.

När jag ville diskutera huruvida vi skulle organisera förflyttningar i r1 var jag en mm från att bli utröstad pga det så det är inte direlkt ett klimat som tillåter taktiksnack…

sen sa jag iofs i början av r3 vad som gällde med ”herrarna i rökrummet” och deras förmåga att stoppa förflyttning. Det är bara att läsa tillbaka.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Sidd @Yem_86

Nu ligger bollen hos er. Köper ni Martins claim att Empi hindrat hans förflyttning? Eller att Sidd gjorde det?

två timmar till deadline.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Om caset mot Martin3 är att han kan antas ha cappat Empi, vad är caset mot Impetigo?
Enkelt förklarat: Impetigo antar att Empi mfl kommer gå framåt och hoppar in i rummet i hoppom att få ett alibi från mig, Sidd, Yem och knäpper Empi. Inte helt orimligt tar hans kumpan och går andra hållet för att säkra ett nattmord.

Jag tänkte gå till biblan men blev fasthållen, troligtvis av Empi som uttryckte skepsis mot mig rundan innan.

Jag är på väg hem till lägenheten efter en full dag men hoppas att vi kan reda ut det här.

För att förtydliga: Impetigo går alltså till ett rum där det med högsta sannolikhet kommer befinna sig minst en medan resten av oss verkar (och bör) ha beröringsskräck.

Jag hade valt att stanna fram till sista sekunden innan jag blev lite för sugen på chiffrerna och valde att gå vidare.

Jag försökte också förklara oredan över starten på rundan men det tyckte Impetigo var att skapa oreda och typiskt ulvigt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
En timme och fyrtio minuter.

Kom igen, @Sidd erkänn att du tycker mitt martincase är bra bortsett från att jag pekar mot dig som ulv nummer tre?

Kom igen @Yem_86 läs mitt case igen och se poängerna jag gör. Läs Martins försvar igen och notera att det är helt ad hoc (han skyller ju på en bekräftat grön och död spelare för guds skull!!)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo går alltså till ett rum där det med högsta sannolikhet kommer befinna sig minst en medan resten av oss verkar (och bör) ha beröringsskräck.
För att förtydliga: Jag stod i mitten och kunde inte välja bågot rum som var tomt så det där är ju bara en ren lögn (missförstånd är när man missuppfattar nån oviktig detalj men nu spelar dubju bara dum). Var snäll och berätta annars vilket rum jag bättreskullegå till för att få vara ensam?


Jag försökte också förklara oredan över starten på rundan men det tyckte Impetigo var att skapa oreda och typiskt ulvigt.
Var snäll och citera inlägget som du pratar om här för jag har inget som helst minne av at detta ska ha skett. Det är ett rent påhitt!

Två lögner och ingenting nytt bortsett från ”Imetigotill bibblan för att mörda empi är det solklara draget”

@Sidd @Yem_86 agera nu för guds skull!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Enkelt förklarat: Impetigo antar att Empi mfl kommer gå framåt och hoppar in i rummet i hoppom att få ett alibi från mig, Sidd, Yem och knäpper Empi. Inte helt orimligt tar hans kumpan och går andra hållet för att säkra ett nattmord.
Ok. Men vem använde "stanna kvar"-förmågan på dig? Om det är som du säger rimmar det ju illa med att ulvarna ville ha med bybor som alibin.

Sen: vem (om någon) är Imps polare?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
@Sidd @Yem_86

Nu ligger bollen hos er. Köper ni Martins claim att Empi hindrat hans förflyttning? Eller att Sidd gjorde det?

två timmar till deadline.
Jag vet inte det här är jättesvårt. Pressen gör mig nervös.
Enkelt förklarat: Impetigo antar att Empi mfl kommer gå framåt och hoppar in i rummet i hoppom att få ett alibi från mig, Sidd, Yem och knäpper Empi. Inte helt orimligt tar hans kumpan och går andra hållet för att säkra ett nattmord.

Jag tänkte gå till biblan men blev fasthållen, troligtvis av Empi som uttryckte skepsis mot mig rundan innan.

Jag är på väg hem till lägenheten efter en full dag men hoppas att vi kan reda ut det här.

För att förtydliga: Impetigo går alltså till ett rum där det med högsta sannolikhet kommer befinna sig minst en medan resten av oss verkar (och bör) ha beröringsskräck.

Jag hade valt att stanna fram till sista sekunden innan jag blev lite för sugen på chiffrerna och valde att gå vidare.

Jag försökte också förklara oredan över starten på rundan men det tyckte Impetigo var att skapa oreda och typiskt ulvigt.
RÖST MARTIN.

Nu när du är här vem tror du i såfall är impetigos partner? Jag läste om Martin och tycker fortfarande han låter grönare än Impetigo men det tyckte jag förvisso att ulv rasmus i förra rundan lät också. Det är vissa frågetecken som behöver rätas ut.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
För att förtydliga: Jag stod i mitten och kunde inte välja bågot rum som var tomt så det där är ju bara en ren lögn (missförstånd är när man missuppfattar nån oviktig detalj men nu spelar dubju bara dum). Var snäll och berätta annars vilket rum jag bättreskullegå till för att få vara ensam?




Var snäll och citera inlägget som du pratar om här för jag har inget som helst minne av at detta ska ha skett. Det är ett rent påhitt!

Två lögner och ingenting nytt bortsett från ”Imetigotill bibblan för att mörda empi är det solklara draget”

@Sidd @Yem_86 agera nu för guds skull!
Nu sprattlarulv-Impetigo som en valp.

Jag ska leta framinlägget du skrev snart. Behöver komma hem först.

Du hade tre bättre alternativ: framåt till köket, det var tomt enligt dim uppenbar-logik (även om Yem nu gick dit)
Du hade stå kvar vilket ingen gjorde.
Du hade kunnat hå österut där Vimes var enda uppenbara risken men du valde hållet dit tre hade en uppenbar väg.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,576
Location
Oktoberlandet
Jag löste chiffret i matsalen i sista minuten i går. Fick en bybovärdelös och ulvvärdefull förmåga som jag inte ser nån poäng med att avslöja eftersom förmågan är en fet ledtråd till chiffret.

Chiffret är löjligt svårt och jag gissade en hel del för att få ihop det vilket nog är bra med tanke på att det inte ger byn något som sagt.

Har du löst ditt chiffer i dag, Vimes? Det är nog många av oss som har löst det och väntar på en eventuell kommentar. Jag har svårt att se att ulvarna inte ska lösa ett så enkelt chiffer.
Kan en annan som löst chiffret bekräfta tack.
Det skulle nämligen sätta @Impetigo i bättre dager.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Du hade tre bättre alternativ: framåt till köket, det var tomt enligt dim uppenbar-logik (även om Yem nu gick dit)
Du hade stå kvar vilket ingen gjorde.
Du hade kunnat hå österut där Vimes var enda uppenbara risken men du valde hållet dit tre hade en uppenbar väg.
Förstår inte alls vad du menar med köket och min logik. Det fanns absolut ingenting som sa att köket skulle vara tomt. Tvärtom är det det stället dit jag spontant ville gå och rknade med att andra skulle tänka på samma sätt. Vill du förtydliga vad du menar?

Stå kvar hade varit smart i korta loppet men matsalen är den mest utsatta rutan på spelplanen. Inte bättre än biblioteket.

Vimes har varit i toppen av min ulvlista sen r1, det kan du väl inte ha missat, jag spammade vimeskritiska inlägg så sent som slutet av r2. Detvar den siste jagville dela rum med vilket jag mycket riktigt fått göra om jag gick österut.

Så biblioteket kanske inte var ett så tokigtval ändå? Du tänkte väk gå dit själv om jag inte missförstått din story?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ok. Men vem använde "stanna kvar"-förmågan på dig? Om det är som du säger rimmar det ju illa med att ulvarna ville ha med bybor som alibin.

Sen: vem (om någon) är Imps polare?
Empi eller möjligtvis en Sidd

Grejen är ju att jag kan bevisa det nästa runda genom att hålla fast någon den här rundan men Impetigo har inget sätt att gröna sig själv
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Förstår inte alls vad du menar med köket och min logik. Det fanns absolut ingenting som sa att köket skulle vara tomt. Tvärtom är det det stället dit jag spontant ville gå och rknade med att andra skulle tänka på samma sätt. Vill du förtydliga vad du menar?

Stå kvar hade varit smart i korta loppet men matsalen är den mest utsatta rutan på spelplanen. Inte bättre än biblioteket.

Vimes har varit i toppen av min ulvlista sen r1, det kan du väl inte ha missat, jag spammade vimeskritiska inlägg så sent som slutet av r2. Detvar den siste jagville dela rum med vilket jag mycket riktigt fått göra om jag gick österut.

Så biblioteket kanske inte var ett så tokigtval ändå? Du tänkte väk gå dit själv om jag inte missförstått din story?
Din logik / utvikning för att rösta på mig innebar bland annat att man måste anta att alla inte gör det uppenbara men sen använder du den logiken för att själv inte göra det som folk förväntar sig minst dvs göra det uppenbara.

Jag hade valt biblioteket om jag fått välja men nu fick jag inte det men jag valde att göra det uppenbara eftersom det skulle vara det minst troliga.

Just nu bygger dina argument på motstridiga påståenden där du applicerar en logik iett fall men inte i ett annat.
Min logik är rak och enkel, sen förstår jag att du försöker hitta krypgropar men du viftar desperat.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Grejen är ju att jag kan bevisa det nästa runda genom att hålla fast någon den här rundan men Impetigo har inget sätt att gröna sig själv
Hur menar du att du ska bevisa det?
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Kan en annan som löst chiffret bekräfta tack.
Det skulle nämligen sätta @Impetigo i bättre dager.
Impetigo får gärna visa hur han löste det för ingen annan har verkar göra det.

Hur menar du att du ska bevisa det?
Det är en engångsförmåga att förhindra någons förflyttning och om jag höll fast Empi kan jag inte hålla fast någon annan…
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Varför skulle de gjort det? Menar du att Sidd är varulv?
Jag har inte uteslutit att Sidd är varulv. Empi uttryckte rädsla för mig i förra rundan och gjorde det troligtvis som försiktighetsåtgärd av den anledningen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,576
Location
Oktoberlandet
Fan vad duktiga ni är på att lägga fram er sak.
Läser jag av den ena så verkar det möjligt och när den andra lägger fram sina förslag så är även det möjligt.

Just nu ser jag det så här:
- Empi nattmördades av 4 möjliga: Martin, Impetigo, Stövelkatten eller Sidd.
- Impetigos upplägg: Martin höll fast Empi och nattmördade denne. Ett säkert nattmord. Dock lätt för riktiga ulvar att lyfta. Vi vet då inget om vem den andra ulven är.
- Martin påstår: att Impetigo och Stövelkatten som ulvpar går till de två rum som Empi kan välja (om nu denne inte väljer att stanna). De har båda Empi som mål och lyckas därmed.
I det här caset får vi faktiskt fast 2 ulvar.

För min del så tror jag det är Impetigo eller Martin så är den första av dem vi röstar ut grön bybo så kommer jag garanterat rösta på den andra nästa runda.

Vart jag tillslut lägger rösten ska jag fundera på ngr poster till.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Min logik är rak och enkel, sen förstår jag att du försöker hitta krypgropar men du viftar desperat.
Som du säger är det min utvikning du kommenterar nu, jag menade det i betydelsen generell princip och ingenting som jag bygger mitt case mot dig på.

Sen hävdar du att ”min plan” bygger på att det kommer vara mycket folk i bibblan och det jag invänder mot är att detta inte var en självklarhet. Verkligheten lärde oss att sannolikheten för att det skulle vara mycket folk i bibblan till sist var 0%.

Men detta är ju hårklyverier. Vilka drag som var de uppenbara eller inte kan man tröta om i all evighet.

Jag hävdar fortsatt att du hindrat empis förflyttning och sen stått kvar irökrummet ich mördat honom. Hundra procent säkert mord och du fick alla (dvs jag) i biblioteket som syndabockar.

Så vi påstår nog båda att den andre ville skylla på folket i bibblan.
 
Top