Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Röstning från R1 och R2 med bekräftade fraktioner:

8/8
14:07 - Martin3 -> Stövelkatten (1)
14:26 - Sidd -> RasmusL (1)
15:08 - Yem_86 -> RasmusL (2)
15:52 - RasmusL -> Sidd (1)
16:06 - Empiricus -> Sidd (2)
18:00 - Impetigo -> Sidd (3)
19:11 - Vimes -> RasmusL (3)
20:52 - Martin3 -> RasmusL (4) (Stövelkatten 0)

9/8
08:48 - Empiricus -> Yem_86 (1) (Sidd 2)
10:09 - Vimes -> Impetigo (1) (RasmusL 3)
11:23 - Impetigo -> Stövelkatten (1) (Sidd 1)
14:23 - Stövelkatten -> Impetigo (2)
14:47 - Impetigo -> Xyas (1)
15:00 - Xyas -> Impetigo (3)
19:39 - Empiricus -> RasmusL (4) (Yem_86 0)
19:46 - RasmusL -> Impetigo (4)
20:50 - Impetigo -> RasmusL (5) (Xyas 0)
21:00 - STOPP!

9/8
21:46 - Vimes -> Sidd (1)
22:17 - Impetigo -> Vimes (1)
23:56 - Empiricus -> Martin3 (1)

10/8
10:36 - Sidd -> Martin3 (2)
10:40 - Yem_86 -> Xyas (1)
10:45 - Stövelkatten -> Martin3 (3)
10:58 - Vimes -> Stövelkatten (1) (Sidd 0)
11:32 - Sidd -> Empiricus (1) (Martin3 2)
12:36 - Martin3 -> Empiricus (2)
17:09 - Empiricus -> Xyas (2)
17:17 - Sidd -> Impetigo (1) (Martin3 1)
17:32 - Sidd -> Vimes (2) (Impetigo 0)
17:44 - Martin3 -> Xyas (3) (Empiricus 1)
17:53 - Stövelkatten -> Xyas (4) (Martin3 0)
21:00 - STOPP!

Några noteringar:
1. Sidd sitter på sin tidiga röst hela R1, men röstar fyra gånger i R2.
2. Medverkande till utröstningen av Xyas är Yem_86, Empiricus, Martin3 och Stövelkatten. Vilka var argumenten? Påminn mig.
3. I R2 är först Martin3 alternativet först. Gröne Empiricus lägger första rösten. Sedan följer Sidd och Stövelkatten. Sidd och Empiricus lämnar sedan Martin3-drevet tillsammans för att rösta på Empiricus. (Att rösta på Empi och Martin3 i R2 tycker jag tyder på en dålig läsning av R1).
4. Om Martin3 är ulv är det lite en missad chans att inte rösta på mig istället för tyste Xyas mot slutet av R2.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,578
Location
Oktoberlandet
Ok, förvirrat värre blev det och jag misstänker att jag till viss del är orsaken till det. Jag bytte handlingar strax innan tiden var ute. Min tanke var att stå kvar i rökrummet och hålla kvar Vimes i rummet med min förmåga. Tanken var att om han var ulv kunde han inte nattmörda någon eftersom ingen når honom på ett steg och han kunde heller inte bli nattmördad så om han var målet för ulvarna så skulle det misslyckas men sen när jag funderade mer på det så skulle det ju bara ge ulv-Vimes alibi och dessutom med bara 3 i matsalen kvar så var det inte skyhög sannolikhet att han skulle bli nattmördad även om han gick till salongen eftersom det skulle vara uppenbart vem mördaren var och jag misstänker att basse missade det i min uppdatering.

Däremot! Blev jag kvarhållen av Sidd eller Empi. Sidd verkar spela oskyldig men det är nog irrelevant. Jag tror Empi höll fast mig för att han var rädd för mig men istället tog Impetigo honom. Han hoppades på att fler skulle göra samma sak men blev istället själv. Jag tror inte Empi skulle valt att backa och iom att jag vet att jag själv är oskyldig så är Impetigo den enda rimliga kandidaten.

Röst: @Impetigo
?
Ok, jag sväljer det här med den sena ändringen och att det då blev snubbel för rödsvinsBasse.

Men hur ska du ha det med Vimes?
Du skriver typ Ulv eller ej i samma stycke.

Förklara din syn på Vimes förmåga och hur du tänkte med att stoppa denne att använda den?

Vart hade du tänkt gå då?

Nu får du skriva mer poster idag för det var lite luddigt och iom att du ”busade” med Basse kan du som straff få att reda ut detta kaoset mer👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,578
Location
Oktoberlandet
Röstning från R1 och R2 med bekräftade fraktioner:

8/8
14:07 - Martin3 -> Stövelkatten (1)
14:26 - Sidd -> RasmusL (1)
15:08 - Yem_86 -> RasmusL (2)
15:52 - RasmusL -> Sidd (1)
16:06 - Empiricus -> Sidd (2)
18:00 - Impetigo -> Sidd (3)
19:11 - Vimes -> RasmusL (3)
20:52 - Martin3 -> RasmusL (4) (Stövelkatten 0)

9/8
08:48 - Empiricus -> Yem_86 (1) (Sidd 2)
10:09 - Vimes -> Impetigo (1) (RasmusL 3)
11:23 - Impetigo -> Stövelkatten (1) (Sidd 1)
14:23 - Stövelkatten -> Impetigo (2)
14:47 - Impetigo -> Xyas (1)
15:00 - Xyas -> Impetigo (3)
19:39 - Empiricus -> RasmusL (4) (Yem_86 0)
19:46 - RasmusL -> Impetigo (4)
20:50 - Impetigo -> RasmusL (5) (Xyas 0)
21:00 - STOPP!

9/8
21:46 - Vimes -> Sidd (1)
22:17 - Impetigo -> Vimes (1)
23:56 - Empiricus -> Martin3 (1)

10/8
10:36 - Sidd -> Martin3 (2)
10:40 - Yem_86 -> Xyas (1)
10:45 - Stövelkatten -> Martin3 (3)
10:58 - Vimes -> Stövelkatten (1) (Sidd 0)
11:32 - Sidd -> Empiricus (1) (Martin3 2)
12:36 - Martin3 -> Empiricus (2)
17:09 - Empiricus -> Xyas (2)
17:17 - Sidd -> Impetigo (1) (Martin3 1)
17:32 - Sidd -> Vimes (2) (Impetigo 0)
17:44 - Martin3 -> Xyas (3) (Empiricus 1)
17:53 - Stövelkatten -> Xyas (4) (Martin3 0)
21:00 - STOPP!

Några noteringar:
1. Sidd sitter på sin tidiga röst hela R1, men röstar fyra gånger i R2.
2. Medverkande till utröstningen av Xyas är Yem_86, Empiricus, Martin3 och Stövelkatten. Vilka var argumenten? Påminn mig.
3. I R2 är först Martin3 alternativet först. Gröne Empiricus lägger första rösten. Sedan följer Sidd och Stövelkatten. Sidd och Empiricus lämnar sedan Martin3-drevet tillsammans för att rösta på Empiricus. (Att rösta på Empi och Martin3 i R2 tycker jag tyder på en dålig läsning av R1).
4. Om Martin3 är ulv är det lite en missad chans att inte rösta på mig istället för tyste Xyas mot slutet av R2.
Så tänkte jag vad gäller mitt röstmönster:
R1: Jag började med att gå fram som en bakfull till Rasmus å fråga om en dans (röst).
Denne ville aldrig sluta dansa vilket gjorde att jag blev kvar där.
Rasmus körde ju samma veva som spelet innan då denne var Ulv så varför flytta.
Det visade sig vara årets Ulvamiss i en R1 för Rasmus.

R2: Här blir det mer letande för min del med röstandet nu när Rasmus släppt mig.
Jag läser Empis och Martins poster vilket får mig att rösta på dem för att få mer svar från dem.
Eftersom de står i samma rum som mig så är jag lite skrajsen för dem.
Jag landar då i att jag tycker båda svarar upp bra och tittar då vidare mot mina 2 mer huvudmisstänkta: Impetigo och Vimes.
Jag slutlandar i Vimes vilket så här i efterhandsklokhet ju var ett uselt drev då Vimes var typ rätt ofarlig i sitt egna lilla hörn i huset.

Jag skulle förstås försökt få igång ett drev mot Impetigo.
Men det är lätt att vara efterklok.

Så tänkte jag.

@Vimes vad tycker du om Impetigo?
Och vad har du på Stövelkatten som du jagar så mkt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
@Vimes vad tycker du om Impetigo?
Och vad har du på Stövelkatten som du jagar så mkt?
Impetigo tycker jag är lurig. Nu har jag inte riktigt tid att skriva något längre på honom, men jag ska försöka göra det senare under dagen. Men i korthet är hans röstmönster lite "fegt". Vad gäller Stöveln är det två saker: 1. Hans röstmönster i R1 och 2. Att han gått tillbaka till hallen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Sidd verkar spela oskyldig men det är nog irrelevant.
I vilken värld är detta irrelevant ur ditt perspektiv? Ett nattmord har begåtts och vi har fyra potentiella gärningsmän varav du är en och då tycker du inte att det är relevant att en annan av de potentiella gärningsmännen "verkar spela oskyldig"?

Hade du varit en bybo hade du nog tyckt att det var relevant och röstat på Sidd eller åtminstone pressat honom om detta.

Nej, jag tror inte att du har fördelen att kunna läsa spelet med byboögon utan att, som @Stövelkatten skrev, du höll fast Empi och mördade honom, räknade med att lägga skulden på nån i biblioteket (också intressant att både du och Sidd hävdar att rökrummet till bibliotetket är den enda logiska förflyttningen för Empi när ni båda valde att göra ett annat drag...) och sen ljuger du om att nån hindrat din förflyttning för att skapa oreda.

Röst: @Martin3

Jag tycker dock fortfarande att Sidds snabba deklarerande att Empi mördades i biblioteket är superulvig, ska fundera på om Martin och Sidd kan vara ulvar tillsammans. Verkar spontant sådär troligt iom Martins claim att någon hindrat hans förflyttning...
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Röst: @Martin3

Förmågan i Rökrummet har använts och Martin3 är förövaren.
Vad har du rökt och varför?
Har du en förmåga som kan avgöra det här så har du fått den ifrån matsalen och då ljuger du om att du kunde lösa chiffret och bybor ljuger inte.

Har du inte en förmåga så är det en väldigt långsökt plan som jag kan motbevisa nästa runda. Förmågan är nämligen en engångsförmåga så jag kan hålla fast dig nästa runda om det skulle göra dig lugnare. Men du och Impetigo kastar sig besinningslöst efter mig i en teori om att jag hållt kvar Empi och dödat honom men varför skulle jag göra det? Om Impetigo gått någon annanstans hade jag varit den uppenbara mördaren utan då bygger min plan på att någon annan ska göra en slumpmässig händelse vilket känns väl mycket gambling.
I vilken värld är detta irrelevant ur ditt perspektiv?
För att du tar det ur sitt sammanhang. Det är irrelevant om Sidd höll fast mig eller Empi höll fast mig för vi kommer aldrig kunna vara säkra då Empi är död. Den enda lilla relevans som finns kvar är om Sidd har kvar sin förmåga eller ej men det kan vi inte heller avgöra den här rundan.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,578
Location
Oktoberlandet
Vad har du rökt och varför?
Har du en förmåga som kan avgöra det här så har du fått den ifrån matsalen och då ljuger du om att du kunde lösa chiffret och bybor ljuger inte.

Har du inte en förmåga så är det en väldigt långsökt plan som jag kan motbevisa nästa runda. Förmågan är nämligen en engångsförmåga så jag kan hålla fast dig nästa runda om det skulle göra dig lugnare. Men du och Impetigo kastar sig besinningslöst efter mig i en teori om att jag hållt kvar Empi och dödat honom men varför skulle jag göra det? Om Impetigo gått någon annanstans hade jag varit den uppenbara mördaren utan då bygger min plan på att någon annan ska göra en slumpmässig händelse vilket känns väl mycket gambling.

För att du tar det ur sitt sammanhang. Det är irrelevant om Sidd höll fast mig eller Empi höll fast mig för vi kommer aldrig kunna vara säkra då Empi är död. Den enda lilla relevans som finns kvar är om Sidd har kvar sin förmåga eller ej men det kan vi inte heller avgöra den här rundan.
Ännu en bra post från @Martin3

Ni som röstar på Martin får gärna berätta för mig mer om vad som skaver så.
@Stövelkatten : du måste utveckla ditt hugg på Martin👍
Ni som röstar på Martin kommer jag förstås se som scum.

Jag aktiverade chiffer-förmågan från Rökrummet men har inte använt den ännu.
Jag hade inget bra mål och använda det till.
Jag tänkte först använda den på Vimes men tvekar på dennes status.
Om inget av de nya chiffren ”släpper lös” nattmordet så kan alla bybor förflytta sig undan från Impetigo, Yem och Vimes tror jag.
Vilket kan vara vettigt.
Har ni nått önskemål för på vem jag ska använda förmågan får ni höra av er.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Så Empi dog. Om han förflyttade sig så kunde han gå till hallen eller till biblioteket.
Chansen är större att han gick till biblioteket än till hallen .Visst efter diskussionen igår är det möjligt att han gick till hallen men varulvarna måste ju också veta att han ska gå dit.Om inte globalt mord var upplåst men det tror jag inte.
Röst: @Martin3

Förmågan i Rökrummet har använts och Martin3 är förövaren.
Det låter väldigt specifikt!

Min position var i går att xyas gjorde mig osäker så jag ville ha lite press på honom för att förhoppningsvis få lite mer att värdera men det hände inte under dagen .Men jag tycker inte att det fanns bättre alternativ just då. Empi eller martin elelr sidd ville jag inte hänga. Stövel Katten var ett ok alternativ men jag var för feg för att starta ett sistaminuten drev på en person som låg i samma osäkra xyas kategori.. Impetigo vart pressad i runda ett vilket också gjorde mig tveksam att byta till honom i slutet eftersom de vore enkelt att hoppa på av illvilliga personer. Vimes hade jag under stora delen kännt bra om så honom ville jag spara till nästa dag. Sen är jag lite för feg allmänt i varulvsspel och borde väll byta röst lite oftare men det är också lätt att vara efterklok.

RÖST IMPETIGO
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Vad har du rökt och varför?
Har du en förmåga som kan avgöra det här så har du fått den ifrån matsalen och då ljuger du om att du kunde lösa chiffret och bybor ljuger inte.

Har du inte en förmåga så är det en väldigt långsökt plan som jag kan motbevisa nästa runda. Förmågan är nämligen en engångsförmåga så jag kan hålla fast dig nästa runda om det skulle göra dig lugnare. Men du och Impetigo kastar sig besinningslöst efter mig i en teori om att jag hållt kvar Empi och dödat honom men varför skulle jag göra det? Om Impetigo gått någon annanstans hade jag varit den uppenbara mördaren utan då bygger min plan på att någon annan ska göra en slumpmässig händelse vilket känns väl mycket gambling.

För att du tar det ur sitt sammanhang. Det är irrelevant om Sidd höll fast mig eller Empi höll fast mig för vi kommer aldrig kunna vara säkra då Empi är död. Den enda lilla relevans som finns kvar är om Sidd har kvar sin förmåga eller ej men det kan vi inte heller avgöra den här rundan.
Frågan är hur många rundor vi har kvar? Sånt gör mig alltid svettigt.
Yem sidd vimes impetigo martin stövlis en person utröstad en nattmördad. Två eller tre varulvar från start. Jag tror på tre för när jag funderat på det så tror jag ändå varulvarna lider mer av lokala nattmord än byn lider av ingen siare/väktare. rasmus utröstad så alltså två vargar kvar.
Då måste vi rösta rätt i dag eller så blir det snipefest i morgon. Jag gillar inte att sätta min tilltro till att vargarna missar sitt nattmord.
Hitills tycker jag martin varit mer på den gröna skalan är impetigo men jag ska försöka läsa om utan att låsa mig och inte försvinna in i chiffer.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Hur vet du det?

Att förmågan i Rökrummet använts?
Att Martin är förövaren till vad?
Nja, jag baserade det på att Martin står kvar och Empiricus är död. Blockad förflyttning alltså. Reglerna säger iofs att förmågeanvändning sker efter förflyttning, men å andra sidan så får man kompletterande information av Basse när man aktiverar en.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Empiricus är mördad och det finns fyra personer som hade teoretisk möjlighet att mörda honom:

Scenario 1: Empiricus gick till biblioteket. Jag gick till biblioteket och mördade Empiricus. Enligt teorin som framförts av @Martin3 ska jag då ha hoppats på att fler personer skulle gå till biblioteket så att det blev fler misstänkta där. Både @Sidd och @Martin3 har tryckt på att det är självklart att Empiricus skulle gå till biblioteket trots att ingen av de själva, som också stod i rökrummet, gjorde det valet. Sidd skriver omedelbart efter rundans början att han VET att Empiricus mördades i biblioteket, vilket han förstås inte kan veta annat än om han är ulv tillsammans med mig.

Scenario 2: Empiricus gick till hallen. @Stövelkatten eller Sidd gick till hallen och mördade Empiricus. Det har framhållits att det är osannolikt att man skulle gissa rätt på att Empiricus gick till hallen, trots att det ju är allmänt känt sedan trådstarten att hallen är det populäraste stället att förflytta sig till i r3 (det enda stället där det nu står mer än en person).

Utvikning: I allmänhet är folk väldigt dåliga på att se att de har en tydlig bias när de fattar sina beslut inför natfasen: Du är inte den enda som försöker undvika det uppenbara draget! Man planerar lätt utifrån nästa runda som man tänker sig att den kommer bli när folk gör det uppenbara, men hur ofta infrias detta sedan? Och hur ofta väljer folk att undvika det uppenbara draget? Food for thought. Slut på utvikning.

Jag vill lyfta att ulvarna troligtvis inte vill göra klumpiga mord, det är tänkbart att de väljer bort troligt lyckade mord för att i stället chansa på att sätta en hail mary som blir svår att argumentera för som en rimlig chansning i nästa runda. Det kan vara så ulvarna resonerat här.

Scenario 3: Empiricus stannade kvar i rökrummet, antingen av egen vilja eller genom att Sidd eller Martin hindrade hans förflyttning. Martin stod också kvar i rökrummet och mördade Empiricus. I nästa runda (nu) skyller Martin mordet på nån i biblioteket (i det här fallet mig, finns ju ingen annan där) med stöd av att förflyttning till biblioteket var Empiricus givna drag och att han själv skulle gjort samma drag om han bara inte (ack så retligt) blivit hindrad medelst fulspel! :eek: Martin gårsedan vidare med att säga att han misstänker att det inte är en ulv som fulspelat utan med största sannolikhet Empiricus själv pga att han är rädd för Martin. Som alternativ förklaring har Martin att Sidd kan ha hindrat hans förflyttning och sedan ljugit om det men detta är i så fall inte relevant för utröstningen. :oops:

Med Ockhams rakkniv (Martins teori om att bekräftat gröna Empi skulle ha hindrat hans förflyttning pga att han fruktade för sitt liv är den första vi skär bort) som verktyg skär vi oss raskt ner till scenario 3: Martin är den troligaste mördaren, högst troligt är hans kompanjon Sidd (som mycket lägligt valde att avlägsna sig från allt vad både rökrum och bibliotek heter med motiveringen att återaktivera ett chiffer som ännu inte deaktiverats :oops:)

Elementärt!

🎤 👋 *mic drop*
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Så Empi dog... Chansen är större att han gick till biblioteket än till hallen...
Hur stor är chansen att han hindrades från att gå av Martin som vi vet hade den förmågan? Köper du Martins förklaring att han själv hindrats att förflytta sig av bekräftat gröna Empiricus?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,578
Location
Oktoberlandet
Empiricus är mördad och det finns fyra personer som hade teoretisk möjlighet att mörda honom:

Scenario 1: Empiricus gick till biblioteket. Jag gick till biblioteket och mördade Empiricus. Enligt teorin som framförts av @Martin3 ska jag då ha hoppats på att fler personer skulle gå till biblioteket så att det blev fler misstänkta där. Både @Sidd och @Martin3 har tryckt på att det är självklart att Empiricus skulle gå till biblioteket trots att ingen av de själva, som också stod i rökrummet, gjorde det valet. Sidd skriver omedelbart efter rundans början att han VET att Empiricus mördades i biblioteket, vilket han förstås inte kan veta annat än om han är ulv tillsammans med mig.

Scenario 2: Empiricus gick till hallen. @Stövelkatten eller Sidd gick till hallen och mördade Empiricus. Det har framhållits att det är osannolikt att man skulle gissa rätt på att Empiricus gick till hallen, trots att det ju är allmänt känt sedan trådstarten att hallen är det populäraste stället att förflytta sig till i r3 (det enda stället där det nu står mer än en person).

Utvikning: I allmänhet är folk väldigt dåliga på att se att de har en tydlig bias när de fattar sina beslut inför natfasen: Du är inte den enda som försöker undvika det uppenbara draget! Man planerar lätt utifrån nästa runda som man tänker sig att den kommer bli när folk gör det uppenbara, men hur ofta infrias detta sedan? Och hur ofta väljer folk att undvika det uppenbara draget? Food for thought. Slut på utvikning.

Jag vill lyfta att ulvarna troligtvis inte vill göra klumpiga mord, det är tänkbart att de väljer bort troligt lyckade mord för att i stället chansa på att sätta en hail mary som blir svår att argumentera för som en rimlig chansning i nästa runda. Det kan vara så ulvarna resonerat här.

Scenario 3: Empiricus stannade kvar i rökrummet, antingen av egen vilja eller genom att Sidd eller Martin hindrade hans förflyttning. Martin stod också kvar i rökrummet och mördade Empiricus. I nästa runda (nu) skyller Martin mordet på nån i biblioteket (i det här fallet mig, finns ju ingen annan där) med stöd av att förflyttning till biblioteket var Empiricus givna drag och att han själv skulle gjort samma drag om han bara inte (ack så retligt) blivit hindrad medelst fulspel! :eek: Martin gårsedan vidare med att säga att han misstänker att det inte är en ulv som fulspelat utan med största sannolikhet Empiricus själv pga att han är rädd för Martin. Som alternativ förklaring har Martin att Sidd kan ha hindrat hans förflyttning och sedan ljugit om det men detta är i så fall inte relevant för utröstningen. :oops:

Med Ockhams rakkniv (Martins teori om att bekräftat gröna Empi skulle ha hindrat hans förflyttning pga att han fruktade för sitt liv är den första vi skär bort) som verktyg skär vi oss raskt ner till scenario 3: Martin är den troligaste mördaren, högst troligt är hans kompanjon Sidd (som mycket lägligt valde att avlägsna sig från allt vad både rökrum och bibliotek heter med motiveringen att återaktivera ett chiffer som ännu inte deaktiverats :oops:)

Elementärt!

🎤 👋 *mic drop*
Ok vi kollar igenom detta gräv:
Jag följer de möjliga spåren.
Ponera att Martin är Ulv.
Ulvarnas förflyttning:
- Tror du de 2 ulvarna gick till samma rum? Alltså att jag som Ulv skulle gå till samma ställe.
Nej:
- Jag tror Ulvarna spridit ut sig för att öka sina möjligheter till rumsbaserat nattmord.
- Jag tror Ulvarna sprider ut sig så optimalt som möjligt i spökhuset så att de kan leta upp chiffret som ger fritt nattmord.

- Om du håller med mig i det tänket kan du glömma både Martin och mig som Ulvar.

- Likaså borde det bara varit 1 ulv bland er 4 i matsalen i R2.
- Ingen bra teori för Vimes

Är du med @Impetigo ?
 
Top