Varulv #Patterns #Patterns #Patterns Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Yem! Kan du berätta lite mer om dig och din spelstil? Har du några illustrativa exempel från andra spelplatser?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@Sidd

Ok! I det här läget när utgången inte spelar någon större roll så har jag svårt att se hur det kan vara relevant senare men du får gärna upplysa mig!

Sen, förutom mig då, vem har du som din top 3 ulvliga just nu? Magkänsla! Ingen analys!
Noterar dina tillbakakaka hela tiden.
Ger ju inte så mycket för mig i alla fall.

Men för att svara på din fråga om top 3 ulviga:
Magkänsla?
Konkreta motiveringar är väl bättre.
Detta har jag förstås inte på nån än.
Det första jag går på är om spelare deltar konstruktivt och hjälper byn med nåt.
Och det är det ngr som gjort hitills tycker jag vilket i alla fall lite grönar dem tex: @Empiricus, @Vimes och @Martin3.

Själv då?
Hur mås det i spökhuset?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Noterar dina tillbakakaka hela tiden.
Ger ju inte så mycket för mig i alla fall.
Ja men ge mig något att jobba med då! Du ställer ju inga frågor, kastar bara ut en slentrianröst som inte leder någonstans.

Men för att svara på din fråga om top 3 ulviga:
Magkänsla?
Konkreta motiveringar är väl bättre.
Detta har jag förstås inte på nån än.
Det första jag går på är om spelare deltar konstruktivt och hjälper byn med nåt.
Och det är det ngr som gjort hitills tycker jag vilket i alla fall lite grönar dem tex: @Empiricus, @Vimes och @Martin3.

Själv då?
Hur mås det i spökhuset?
Jo tack, bor i nybyggt hus nuförtiden så saknar spökena lite (bodde i Helges Fossmos gamla kåk innan, där var det bättre med hemsökelse!) men det är ju lite mindre underhåll så jag är nöjd!

Varför kan du inte svara på min frågor? Omotiverad röst, vägrar spela boll?

Det jag undrade var:
- Hur är just den här diskussionen om spelupplägg bra för framtida rundor?
- Vilka är dina tre magkänsle-ulvar just nu?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Men för att svara på din fråga om top 3 ulviga:
Magkänsla?
Konkreta motiveringar är väl bättre.
Detta har jag förstås inte på nån än.
Det första jag går på är om spelare deltar konstruktivt och hjälper byn med nåt.
Och det är det ngr som gjort hitills tycker jag vilket i alla fall lite grönar dem tex: @Empiricus, @Vimes och @Martin3.
Det här tycker jag känns lite fattigt, Sidd, du är ju väldigt aktiv i dialogen med RasmusL och svarar sedan på frågan genom att inte svara. Det finns ju inga fel eller rätt svar så här tidigt i spel, men du väljer ju uttalat att inte ge ett svar alls. Jag hänger på Rasmus här för att se om du kan säga tre namn från din magkänsla, det blir kul att testa lägga upp er två mot varandra.

Röst: Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja men ge mig något att jobba med då! Du ställer ju inga frågor, kastar bara ut en slentrianröst som inte leder någonstans.



Jo tack, bor i nybyggt hus nuförtiden så saknar spökena lite (bodde i Helges Fossmos gamla kåk innan, där var det bättre med hemsökelse!) men det är ju lite mindre underhåll så jag är nöjd!

Varför kan du inte svara på min frågor? Omotiverad röst, vägrar spela boll?

Det jag undrade var:
- Hur är just den här diskussionen om spelupplägg bra för framtida rundor?
- Vilka är dina tre magkänsle-ulvar just nu?
Förstår att du flyttade.

Spelupplägg: ju mer vi gräver och som bybor kontinuerligt fattar mer om spelmekaniken (spelupplägget) desto bättre. Ulvarna vet ju initialt mer än oss och förstår mer iom att de vet folks lagtillhörighet. Jag ser det lite som att det är deras (ulvarnas) grej i varulvsspel att lura bort oss i svammeldiskussioner, regeltjafs och tillbakakaka-frågor mm (precis det jag tycker du gör) mer än att konstruktivt försöka hjälpa byn att förstå mer.
När vi i byn fattar galloppen med spelet så får ulvarna det svårare att göra sina ulv-moves tex att nattmörda i samma rum som det verkar nu.
Jag tycker det är konstigt att du inte är intresserad?

Magkänsla3 ulvar: jag svarade ju på det. Läser du igenom mina svar?

Frågor till dig (och alla andra):
- Hur ska på nåt annat sätt hitta varulvar?
- Vad är vettigast för byn med förflyttningar med tanke på nattmord?
- Var det bra att Martin outade första chiffret?
- Vad funkar bäst just nu: Omeprazol eller Resorb?
Kanske @Empiricus kan ge nåt råd här?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det här tycker jag känns lite fattigt, Sidd, du är ju väldigt aktiv i dialogen med RasmusL och svarar sedan på frågan genom att inte svara. Det finns ju inga fel eller rätt svar så här tidigt i spel, men du väljer ju uttalat att inte ge ett svar alls. Jag hänger på Rasmus här för att se om du kan säga tre namn från din magkänsla, det blir kul att testa lägga upp er två mot varandra.

Röst: Sidd
Jag svarar ju på den frågan att det inte går att snacka magkänsla hit å dit.
Man är ju alltid fel ute då ändå bara för att man tycker nån formulerat sig lite tokigt eller nåt.

Vad menar du med magkänsla @Empiricus ?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Förstår att du flyttade.

Spelupplägg: ju mer vi gräver och som bybor kontinuerligt fattar mer om spelmekaniken (spelupplägget) desto bättre. Ulvarna vet ju initialt mer än oss och förstår mer iom att de vet folks lagtillhörighet. Jag ser det lite som att det är deras (ulvarnas) grej i varulvsspel att lura bort oss i svammeldiskussioner, regeltjafs och tillbakakaka-frågor mm (precis det jag tycker du gör) mer än att konstruktivt försöka hjälpa byn att förstå mer.
När vi i byn fattar galloppen med spelet så får ulvarna det svårare att göra sina ulv-moves tex att nattmörda i samma rum som det verkar nu.
Jag tycker det är konstigt att du inte är intresserad?

Magkänsla3 ulvar: jag svarade ju på det. Läser du igenom mina svar?

Frågor till dig (och alla andra):
- Hur ska på nåt annat sätt hitta varulvar?
- Vad är vettigast för byn med förflyttningar med tanke på nattmord?
- Var det bra att Martin outade första chiffret?
- Vad funkar bäst just nu: Omeprazol eller Resorb?
Kanske @Empiricus kan ge nåt råd här?
Ja men nu svamlar du bara generellt om spelupplägg och upprepar sådant som alla här redan vet, det om något är en jäkla ping Sidd! Särskilt när jag faktiskt frågade dig konkret och kursivt om just det här caset!

Du svarade ju på tre stycken du INTE trodde var ulvar eller? Det är väl precis tvärt om mot vad jag bad om? Eller?

- Hur ska på nåt annat sätt hitta varulvar?
Såhär som vi gör just nu, genom att prata med varandra och få varandra att ta ställning. Det blir alltid mycket känsla och indicier och det är det vi måste leta efter.

- Vad är vettigast för byn med förflyttningar med tanke på nattmord?
Jag tror på randomness, det gör det svårt för ulvarna.

- Var det bra att Martin outade första chiffret?
Jo, men det tycker jag nog.

- Vad funkar bäst just nu: Omeprazol eller Resorb?
Resorb för mig, dricker alldeles för mycket kaffe!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag svarar ju på den frågan att det inte går att snacka magkänsla hit å dit.
Man är ju alltid fel ute då ändå bara för att man tycker nån formulerat sig lite tokigt eller nåt.

Vad menar du med magkänsla @Empiricus ?
Kan du peka på en R1 där rösterna fallit på grund av annat än magkänsla?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja men nu svamlar du bara generellt om spelupplägg och upprepar sådant som alla här redan vet, det om något är en jäkla ping Sidd! Särskilt när jag faktiskt frågade dig konkret och kursivt om just det här caset!

Du svarade ju på tre stycken du INTE trodde var ulvar eller? Det är väl precis tvärt om mot vad jag bad om? Eller?

- Hur ska på nåt annat sätt hitta varulvar?
Såhär som vi gör just nu, genom att prata med varandra och få varandra att ta ställning. Det blir alltid mycket känsla och indicier och det är det vi måste leta efter.

- Vad är vettigast för byn med förflyttningar med tanke på nattmord?
Jag tror på randomness, det gör det svårt för ulvarna.

- Var det bra att Martin outade första chiffret?
Jo, men det tycker jag nog.

- Vad funkar bäst just nu: Omeprazol eller Resorb?
Resorb för mig, dricker alldeles för mycket kaffe!
Du fortsätter att försöka få mig att anklaga/brunsmeta 3 pga ”magkänsla”.
Jag svarar igen att jag inte har 3 att peka ut som jag tycker pga magkänsla skulle var ulvar.
Ok- kan du släppa det lite nu?
Hitta nån annan att tjata på👍

Vidare är det ju strålande att du nu är med i matchen. Fortsätt så och lyft blicken lite från just mig kanske.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Du fortsätter att försöka få mig att anklaga/brunsmeta 3 pga ”magkänsla”.
Jag svarar igen att jag inte har 3 att peka ut som jag tycker pga magkänsla skulle var ulvar.
Ok- kan du släppa det lite nu?
Hitta nån annan att tjata på👍

Vidare är det ju strålande att du nu är med i matchen. Fortsätt så och lyft blicken lite från just mig kanske.
lol nej, varför vill du inte svara? Det har ju hänt saker i tråden, du har läst andras inlägg, någon form av magkänsla finns ju där, varför är du så undvikande kring det här?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Yem! Kan du berätta lite mer om dig och din spelstil? Har du några illustrativa exempel från andra spelplatser?
Som jag nämnt i förra spelet så gillar jag att rösta tidigt första dagen när man inte har mkt att gå på för jag anser att det gör det svårare för vargarna att backtracka. Och första rösten anser jag inte att man behöver mkt motivation alls sen är man ju fri att flytta den till en mer lämplig kandidat. Den kan svänga under dagen men föredrar 2 tydliga kandidater i slutet som inte kan manipuleras lika lätt. Jag avskyr när man inte tar ställning och aktivt söker sig bort från dreven (I slutet av dagen.) Mitt måtto är läser snabbt tänker långsamt.
Kan lågflyga ibland men kommer i gång i bland. Det är lite olika.

Jag har spelat på sverok. Det finns inte kvar tror jag.
Spelade på bukefalos men de har lite annorlunda regler jag inte gillade.
Spelat på boardgamgeek. Roligt men föredrar svenska. (Hette Ruga)
Föredrar att vara god framför ond förutom den där gången då jag var outad besvärjare i game 1500 på bgg.
Spelat här också under Ruga finns i nekro forumsdelen.
Du får fråga mer specifikt vad du vill ha illustrerat?😅
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Varför blev du så stressad då och skriver helt plötsligt lika mkt som jag😉
Jag har tid :)

Men du menar alltså att det faktum att jag skriver är rödande, om jag inte hade skrivit så hade det varit rödande? Det händer inte så mycket i tråden annat än det här, du är en av de som är online, självklart skriver jag med dig!?
 
Top