Varulv #Patterns #Patterns #Patterns Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Störttråkig den där regel: §2a tycker jag @Vimes

Det finns ju lite blandat som borde lyftas om man är intresserad.

Tex:
Nattmordsgate:
Ulvarna vill ju få byn att missförstå spelupplägget.
Tex hur det är med chiffer å låsa upp nattmordsfömågan: hade de nattmord från början och vart det en begränsnin eller ej iom Hallen-chiffret.
Först å främst vill de få övriga att misstolka Basses regelpost att varulvarna kan nattmörda från början.

Vilka har lyft detta lite?
Det försöker dessa vilseleda oss med: Empi, Rasmus,

Dock skulle jag om jag vore i ett ulvlag på tot 3st agitera för att en av oss skulle låssas ha en avvikande åsikt.

För globalt nattmord från början: Martin, Vimes, Impetigo, Sidd, Xyas (tror jag).

Jag har säkert missat nån men jag saknar Yem och Stövelkatten här?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
En liten grön/gul/röd lista då:
När jag nu kollar igenom första rundan i spökhuset och vad ”magkänslan” tycker om hur vi skött oss när vi strosar runt i Hallen:

Jag tror nog ulvarna inte var nöjda med att Rasmus var pg att utröstas.
Därav blev det lite röstmoves på tis-fm. Gissar att nån av Empi (drog vidare först) och/eller Impetigo (drog från ett dött drev) är bus.

Gröna lirare so far ur mitt perspektiv:
- Sidd. : grön : började som vanligt famlande med att tom missa regelposten och slänger iväg en skitröst på Rasmus bara för att jag var lack från senaste spelet. Jag ville ju bara ha mer aktivitet och hade ju egentligen tänkt släppa Rasmus. Reaktionen var dock intressant, det tog lite larvigt fyr.

Annat: Jag läser Basses startregelpost som att ulvarna hade 1 fritt nattmord från start varje runda. I och med Hall-chiffret har vi begränsat det just nu men det finns antagligen ett chiffer där fritt obegränsat nattmord kan lösas upp igen. Jag tro att vi har 3 varulvar i spel som inte vill ligga på samma drev.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
GrönGula:
- Martin3. : gröngula : löser Hall-chiffer och autar det, det antar jag inte en ulv gjort, behöver gräva mer tack

- Stövelkatten : gröngula :hittade Basses Hounted House och lyfte att vi kan återaktivera Hallen-chiffret för att begränsa nattmord, det hade inte en ulv lyft. Behöver hjälpa till mer tack.

- Vimes. : gröngula : logiskt behjälplig, snackar Ceasar-chiffer men missar +8 vilket är mysko, försöker stadigt driva byn rätt, vettig analys på Rasmus/Sidd-dansen, #106 jag håller ju med MEN kan det vara så att Vimes försöker få bybor att ta ställning så han och övriga ulvar kan förhålla sig till det, hjälper i alla fall mig att förstå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Gula svåra som ger alldeles för lite för oss andra att utvärdera:
- Xyas. : gul : logiskt rätt, håller med om att Hallen-chiffret är dåligt för ulvarna, alldeles för lite att utvärdera vilket är dåligt för byn

- Yem86 : gul??? : röstar på Rasmus, för lite bidrag

Dessa kan ju vara vart som…
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
@Rasmus tjatade ju mig nästan ur spelet ang att jag skulle ge 3 röda namn.
Nu är det väl på tiden: Rasmus, Impetigo, Empiricus👹👿☠
Visst såg du att jag lämnade tre namn i den här posten? Då var det du, Yem och Martin3, men nu är det väl snarare RasmusL som är mest rosaaktig, och det är snarare minst sämsta valet än ett klockrent val. Martin3 känns fortfarande också ulvig, M har inte skrivit något sedan i går kväll och känns som att han undviker hela det här rundslutet.

Also, vad menar du med detta:
Det försöker dessa vilseleda oss med: Empi, Rasmus,
Nu vill jag bestämt påpeka att det inte sker nåt försök till vilseledande här, mister klister.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
- Stövelkatten : gröngula :hittade Basses Hounted House och lyfte att vi kan återaktivera Hallen-chiffret för att begränsa nattmord, det hade inte en ulv lyft. Behöver hjälpa till mer tack.
Jag försöker :p
Kollar så ofta jag kan och skriver när jag har nåt. Tyvärr är man ju inte sådär överdrivet snabbtänkt så jag behöver läsa och luska rätt mycket för att hitta något nyskapande.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag är nöjd som det är med rösten. Angående nattgate så kan jag se båda sätt så varken eller.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Rödichaste dårå:
Dessa tre tycker jag röstar konstigt på de i mitt tycke gulgröna, argumenterar konstigt ang nattmord från början och har hittils inte hjälpt byn framåt.

- Impetigo : rödich : #24 läs den som om denne var ulv, lågflygande, röstar väldigt billigt på mig, #104 jättepost som inte gav nåt konkret

- Empiricus. : rödich : gömmer sig bakom (vettiga) #23 regeldiskussioner men argumenterar mot globalt nattmord från start, vettigt ang chiffer&lösa upp förmåga

- Rasmus : röd. : #33 drar härmed igång ett konstigt luftmoln -drev, vevar vilt efter vad? Jag tycker denne jagar efter nått på mig som bara är taget ur luften (att jag SKA krysta fram 3 ulvar på magkänsla redan första dagen), denne reagerade alltså helt opropneligt i början tycker jag. Ni som spelat med Rasmus mer: är det här en vanlig Rasmus-stil? Att jaga utan att egentligen ha nåt mest för att se reaktioner eller är denne lurvigt stressad?, #70 magkänsla utan konkreta exempel, #89 snackar 3 röda (SK, Martin, Imp) men röstar Sidd?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Visst såg du att jag lämnade tre namn i den här posten? Då var det du, Yem och Martin3, men nu är det väl snarare RasmusL som är mest rosaaktig, och det är snarare minst sämsta valet än ett klockrent val. Martin3 känns fortfarande också ulvig, M har inte skrivit något sedan i går kväll och känns som att han undviker hela det här rundslutet.

Also, vad menar du med detta:

Nu vill jag bestämt påpeka att det inte sker nåt försök till vilseledande här, mister klister.
Du argumenterar för att ulvarna inte skulle ha nattmord från början vilket jag tror är snömos
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Visst såg du att jag lämnade tre namn i den här posten? Då var det du, Yem och Martin3, men nu är det väl snarare RasmusL som är mest rosaaktig, och det är snarare minst sämsta valet än ett klockrent val. Martin3 känns fortfarande också ulvig, M har inte skrivit något sedan i går kväll och känns som att han undviker hela det här rundslutet.

Also, vad menar du med detta:

Nu vill jag bestämt påpeka att det inte sker nåt försök till vilseledande här, mister klister.
Du har ju inget konkret på dessa tre
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
STOPP!

Resultat från röstning mm kommer, jag ska bara sammanställa allt!
 
Top