Nekromanti Paradox köper White Wolf

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
Då kanske vi får nått annat än ihjältrampade produktlinjer, nedlagda mmos och jubileumsböcker. Jag är för.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Jag tror att CCP games i mångt och mycket egentligen inte hade någon plan för rollspelen, utan mer ville utnyttja kompetensen i företaget för DUST514/EVE Online. Vet inte hur det blev med det, men jag hoppas att Paradox lägger fokus på själva rollspelen.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
My god vilken överraskning. Undrar om rollspel kommer att finnas med i bilden. Troligen med tanke på vilka som driver Paradox.

/M
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Oj oj oj. Undrar vad som kommer hända med detta nu då. Vad innebär det för rollspelstitlarna? Vad innebär det för nya world of darkness 2.0 som håller på att utvecklas just nu?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det är än så länge oklart vad som kommer hända med bordsrollspelen, som ges ut på licens av Onyx Path (och har pågående WoD-crowdfunders as we speak). White Wolf skriver att:

Our goal is to centralize all aspects of the universe to manage it with the love and care it deserves. We’re now focusing on re-evaluating our business relationships to make sure we’re working with the best creators, developers and artists on the planet!
Med ganska lite ond vilja kan man tolka "our goal is to centralize" och "re-evaluating our business relationships" som att de tänker ge Onyx Path foten. Det tycker jag personligen vore hemskt synd eftersom Onyx Path är väldigt sympatiska och har gjort otroligt bra och progressiva grejer.
 

Jimmy

The One Ringkvist
Joined
23 Jul 2000
Messages
640
Location
.
Som jag alltid har sagt - Rollspelen är Sveriges nya skiftnycklar, Skype, Abba, dynamit och Linné. Oavsett om rollspelen skapas här eller utomlands så vet en nordbo hur ett rollspel bäst bör behandlas. Nu ser vi till att hela befolkningen fattar grejen va?!
 

Mattis

Swordsman
Joined
23 Feb 2002
Messages
508
Location
Uppsala
Pepp! Vad kul! Hoppas det trillar ut nya rollspel eller åtminstone rollspelsintresse ur detta :D
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Ymir;n126646 said:
Det tycker jag personligen vore hemskt synd eftersom Onyx Path är väldigt sympatiska och har gjort otroligt bra och progressiva grejer.
Vissa saker. Andra saker de gjort, speciellt när det gäller regelbeskrivningar och karaktärsskapande så är det inte så bra gjort.
Kom ihåg att jag och tre andra personer som spelat rollspel i över femton år vardera satt och gnuggade oss i hårbotten för att förstå hur de ville man skulle göra relationskartor.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Lupus Maximus;n126677 said:
Så... det här är primärt ett steg i att säkerställa publiceringskanaler då Noir skall lanseras engelska? :grin:
Uppenbart. Han skriver tillochmed på Engelska.
 
Top