Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 7

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Spelet hade ju inte avbrutits om alla var gröna. Något par måste ju vinna ändå. Jag tror inte det är helt omöjligt att alla ni tre är gröna. T ex kan Impe ha siat någon röd i runda 1 och sedan bara chansgrönat någon annan.
Och Sidd siade dessutom två gånger i rask takt där jag undrar om han faktiskt hade två sianden.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Spelet hade ju inte avbrutits om alla var gröna. Något par måste ju vinna ändå. Jag tror inte det är helt omöjligt att alla ni tre är gröna. T ex kan Impe ha siat någon röd i runda 1 och sedan bara chansgrönat någon annan.
Minst ett siande (av tre gröna) har varit en lögn. Alltså är minst en av oss ulv.

Jag tror både WH och Basse är ulvar och önskar att jag blir utröstad. Lagseger ftw.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Jag tror både WH och Basse är ulvar och önskar att jag blir utröstad. Lagseger ftw
Eller såhär: jag vill vinna. Jag har ingen aning om Basse och WH om jag ska vara ärlig. Men det är fan lite wierd att de båda ba "vajms ä gjön" det finns inte mer som grönar mig än någon annan (förutom möjligtvis att jag gör mig bäst i TV). Och det vore fan helt *episkt* om vi rycker köttstycket ur ulvarnas käftar genom rösta ut mig! Risken att både WH och Basse är ulvar är kanske mindre än att bara en av dem är det. Men det är fan omöjligt att reda ut det här på ett vettigt sätt. Jag vinner hellre storartat med er alla än snubblar in i en vinst med en av dem. Har vi fel så har vi fel, men det blir bra TV om inte annat. Rösta ut mig nu.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Pandoras ask:
En av nätterna var det tre spelare som ”sov” i sviten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Det är inte logik! Det är romantik! Storartad, destruktiv och episk romantik!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Spännande! Om man bryr sig om teknisk bybovinst måste man ta ut basse nu. Impes siande är det klart mest suspekta. Jag vet att jag är grön så Sidd verkade tala sanning, han ville stå i final med mig eller Vimes. Vem Impe egentligen siade och vilken färg den personen hade vet bara han och SL.
Det är väl inte ens "teknisk", det är vinst. Om en lever vid vinsten är det lite prestiege +
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Vill du inte vinna, Rasmus? I det "individuella paradigmet" (företrätt av bl.a. Waterhouse, 2023) kan du i nuläget bara vinna om det är två kulkastare i finalen. Alltså borde du rösta ut den du tror är en mest sannolik kulkramare.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,390
@Sidd, rösta med hjärtat nu och inte för någon teknisk ulvvinst, visst vill du se din älskade vattenmus stå i finalen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Sen blir det ju bättre TV. Basse och WH står framför varandra i finalen. Anthrox bah: "och då är det dags att avslöja om ni har kulor i handen!" - Waterhouse: "Sorry Basse, du är en fin kille men jag gillar pengar." - Basse blir helt blek i ansiktet och visar tomma händer, han har också kastat kulan! Alla utslagna deltagare jublar och skrattar åt de fåniga ulvarna. Bra TV helt enkelt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,390
Hade varit kul om både jag och Basse varit kulkastare, men det är jag inte. Din plan ger troligen Basse kulkastarseger.
3 startulvar är det troligaste scenariot imo, en av oss är ulv och mina pengar ligger på Basse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
Problemet är att alla utslagna bara har incitament att satsa på två ulvar i finalen om vi köper det här med individuell seger. Har du övergett den tanken nu eller vad har hänt? Vill Rasmus et al vinna individuellt får de hoppas på två ulvar i final och alltså rösta ut den mest gröne.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,390
@Anthrox vad händer om två spelare får två röster var? Lottning? Den som röstat på någon annan får ändra sig? Basse åker pga regelvidriga beteende under parceremonin?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
@Anthrox vad händer om två spelare får två röster var? Lottning? Den som röstat på någon annan får ändra sig? Basse åker pga regelvidriga beteende under parceremonin?
Om det står mellan två spelare i slutändan så får ni rösta mellan de spelarna. Dvs, om röstläget är 2-2-1 när rundan tar slut tar vi en ny röstning, men bara mellan de två som fått två röster vardera.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Sorry, not sorry.
Sidd tittar djupt ner i botten av glaset 👀Jädrans tur att jag siade impe, fjodde, andersson för säkerhets skull eller vad är dessa drinkar spettsade med egentligen?
Då vet jag ju vad som gäller och alla andra kan lita påt…👍
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Om det står mellan två spelare i slutändan så får ni rösta mellan de spelarna. Dvs, om röstläget är 2-2-1 när rundan tar slut tar vi en ny röstning, men bara mellan de två som fått två röster vardera.
Får man flytta redan lagd röst?
 
Top