Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 5

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Vimes, hur ser grön/röd-listan ut just nu?

För mig är den såhär om sianden bekräftas:

Grön
Vimes - Waterhouse
Sidd
Basse

Varför? Det är något i Basses krampaktiga hållande i Vimes som skaver.

Om sianden är falsk:
Grön
Vimes
Basse
Waterhouse
Sidd

Ja, då har ju Sidd ljugit och jag är fortfarande lurigt inställd till Waterhouses antaganden som jag redogjort för i förra rundan.
Det är dock tight till kram-Basse.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Är det något som grönar basse utöver spel?
Tja, ulv-Impetigo har grönat mig, men det är ju ingen säker garanti så att säga.

Jag har resonerat förut om det, men vi kan köra igen:

En ulv-Impetigo skulle aldrig aldrig aldrig "gröna" en ulv eftersom det både innebär att han 1) går miste om att ge sig själv grön status och 2) totalsegern. Tror ni Impetigo skulle "ge bort" ulvsegern till en ulv-basse, känd för att ständigt hamna i spotlighten?

Nej, han siade mig, fick grön status och hoppades inte bli utröstad (eller bortvald i det här spelet).
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ni är ju roliga gubbar, varför ska ulvarna rädda varandra?
Säg att Basse och Sidd är ulvar, Basse vore väl överlycklig om Sidd åkte, då är chansen större att han får stå i finalparet med någon grön lirare. Och chansen att han får göra det ökar om Sidds siande av mig och Vimes blir mindre pålitligt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Ah du menar att om Basse är röd och Sidd grön är Basse rädd att Sidd åker, ok check på den
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Basse har tidigare i tråden låtit som han vill ha ut Sidd, det är nästan grönande då?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Eller bara smart för att han hela tiden planerade att "råka" ställa sig upp
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Men var det innan eller efter att Vimes gjorde det tydligt att vi får två gröna om Sidd åker ut och är grön?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Absolut, jag misstänker att ingen kommer ställa sig upp frivilligt.

Vimes, Basse och X står, konsensus verkar vara att byn vinner mest på att ta ut Sidd, men om det är jag eller Rasmus som får stå, vem ska ut då?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det finns helt klart en värld där du och Sidd är ulvarna men jag tror inte riktigt på den just nu. Bättre att jag åker än du,men vi kan ju inte stå samtidigt
 
Top