Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag fattar upplägget som sådant att den som vinner quizet också siar? Siandet är ju isf inte alls kopplat till vilken roll man har utan bara till hur man presterar i tävlingsmomentet.
Ja, så därför blev jag paff när du skrev:

"Det här låter vettigt särskilt som upplägget ju gör att det potentiellt sett är en ulv som är siare."
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo Då ser du till att INTE vinna racet om Siare nästa runda.
Nästa runda blir det nog inget wuiz iom att vi är ojämnt antal spelare. Hade blivit fel i parceremonin om nån var immun då.

Det blir i r3 som nästa quiz äger rum och jag tänker nog att det bästa är att jag är med i quizet då också. Katastrof om ulvarna vinner quizet, då är det bättre att jag vinner quizet (i värsta fall är vi 4-2 då inklusive mig (förutsatt 2 ulvar från start))även om vi inte kan få en ”hrönad kedja).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Orutinerat. Man ska spara de mer avancerade grejerna till senare avsnitt. Publiken ska alltid vara hungrig för mer.
Basse går alltid ut hårt å ökar.
Sitt kvar i mitt knä nu Andersson, ja ja Basse får plats också👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Obs! Sjukt kort runda, slut om två timmar!

Vi har nästan ingenting att gå på i en utröstning känns det som, det är väl fortfarande upp till de som står att försvara sig om de inte vill riskera att ryka antar jag.

Jag känner mig inte redo att lägga en ”röst” och skulle gärna läsa lite mer inlägg innan jag beslutar. om mitt siande också.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Nästa runda blir det nog inget wuiz iom att vi är ojämnt antal spelare. Hade blivit fel i parceremonin om nån var immun då.

Det blir i r3 som nästa quiz äger rum och jag tänker nog att det bästa är att jag är med i quizet då också. Katastrof om ulvarna vinner quizet, då är det bättre att jag vinner quizet (i värsta fall är vi 4-2 då inklusive mig (förutsatt 2 ulvar från start))även om vi inte kan få en ”hrönad kedja).
Kanske det vad gäller par nästa runda och vilka som sätter sig först men nu snackar vi ju Siar-kedja.
Det kanske blir chans att bli en Siare nästa runda också?
Om nån annan ska bekräfta ditt kommande Siande så bör du överlåta förmågan Siare till en annan i alla fall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Obs! Sjukt kort runda, slut om två timmar!

Vi har nästan ingenting att gå på i en utröstning känns det som, det är väl fortfarande upp till de som står att försvara sig om de inte vill riskera att ryka antar jag.

Jag känner mig inte redo att lägga en ”röst” och skulle gärna läsa lite mer inlägg innan jag beslutar. om mitt siande också.
Ska inte de 4 som forfarande står ställa sig bakom en av oss 3 sittande nu innan deadline?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Nästa runda blir det nog inget wuiz iom att vi är ojämnt antal spelare. Hade blivit fel i parceremonin om nån var immun då.

Det blir i r3 som nästa quiz äger rum och jag tänker nog att det bästa är att jag är med i quizet då också. Katastrof om ulvarna vinner quizet, då är det bättre att jag vinner quizet (i värsta fall är vi 4-2 då inklusive mig (förutsatt 2 ulvar från start))även om vi inte kan få en ”hrönad kedja).
Om du är ulv är det total katastrof för byn om du vinner två quizz i rad. Nej avstå och låt siarkedjan fungera.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Ska inte de 4 som forfarande står ställa sig bakom en av oss 3 sittande nu innan deadline?
Var det en invit? :love: Tror SL skrev att han skulle skapa en separat tråd för parcermonin.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Var det en invit? :love: Tror SL skrev att han skulle skapa en separat tråd för parcermonin.
Jaha.
Här sitter jag på en stol i parcermonirummet glatt viftandes med segermedaljen från Bachelor 1988 medans ni andra tar för er av buffen…
…spara lite åt mig också…
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om du är ulv är det total katastrof för byn om du vinner två quizz i rad. Nej avstå och låt siarkedjan fungera.
Tveksam på om det är bra. Om jag avstår kan det betyda 3 bybor mot 2 ulvar. Alltså 40% att ulvarna kniper siandet och immuniteten.

Men det kan vi iofs träta om i r2 eftersom det är först i r3 det är quizrunda.

Om du lever i r2 förstås… kom loss och ge oss era tankar nu @RasmusL @Andersson @fjodorsenuba

One hour til midnight!
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alltså jag är här för att slappa. Den som hånglat med mig kommer åka på Covid-23 och bli liggandes med mig (jäkla skolbakterier som tar en hårt). Dvs Basenaji kan förvänta sig att jag släpar mig över till honom vid ceremonin. Om jag minns att logga in vid 20.00 :/
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Alltså jag är här för att slappa. Den som hånglat med mig kommer åka på Covid-23 och bli liggandes med mig (jäkla skolbakterier som tar en hårt). Dvs Basenaji kan förvänta sig att jag släpar mig över till honom vid ceremonin. Om jag minns att logga in vid 20.00 :/
Ingen reflektion över spelupplägget du vill dela med dig av? Nån som osar katt i dina anosmiska snok?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
40 minuter kvar till rundans slut och parceremonin drar igång! Har ni koll på vilka ni vill stå hos?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
STOPP!
Där var rundan slut och inom kort är det dags för parceremoni.
Och glöm aldrig bort att vad som helst kan hända i paradiset!
 
Top