Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 1

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Ni är alla kärlekskranka, hormonstinna runt20nånting-åringar, med en fäbless för att bli kända med alla tillåtna medel. Därför har ni sökt, och kommit med, till den nya säsongen av Paradise Ulvtell! I X dagar framöver kommer ni att kämpa, backstabba, spela, dricka, festa, partaja, sola och leva loppan i ett lyxhotell i norra Sibirien. I slutet på varje runda kommer ni få välja vem ni vill gå till sängs med (Kanske till och med för lite hanky panky?). Och varje morgon börjar karusellen om igen.
Målet är att till slut hamna i finalen, tillsammans med en annan spelare som inte kommer kasta kulan.
Ni har inga gränser.
Ni har inga hämningar.
40000 rollspelsmiljarder står på spel. Och även den sanna kärleken (Med viss definition).

Det här är Paradise Ulvtell (18+).

Varje runda kommer ni att spendera inne på hotellet, och när den avslutas blir det så dags för parceremoni. Hälften av spelarna kommer att sitta (och därmed vara säkra till nästa runda) men den andra hälften kommer behöva ställa sig bakom någon av de sittande spelarna. MEN! Det är alltid en spelare mer som står, än som sitter. Så varje parceremoni kommer en sittande spelare att få två spelare bakom sig. Den sittande spelaren behöver då välja en av de två att bilda par med, och den andra spelaren åker ut ur Paradise Ulvtell. Till slut finns det bara två spelare kvar, och då inträffar finalen och kulceremonin. Om ingen kastar kulan vinner paret som står i finalen (tekniskt sett bybovinst, men fram för allt så vinner ju det lyckliga paret). Om en av spelarna kastar kulan vinner den spelaren (tekniskt sett ulvvinst, men fram för allt så vinner ju den skickliga ulvspelaren). Om båda kastar kulan vinner alla som åkt ut (tekniskt sett bybovinst). Programledaren kommer sporadiskt under rundan säga vilka som står/sitter när något fastställts, så ni bör veta innan parceremonin vilka som står/sitter.

Par som bildats får under nästa runda prata med varandra i PM. Skapa en PM-grupp med er partner, men glöm inte bort att vi har kameror i hela huset och alltid hör det ni säger (dvs bjud in mig i gruppen med!)

Varje runda kommer även ha ett speciellt tema. Antingen är det en quiz-runda, där ni får svara på ett test (den som svarar mest, bäst och snabbats blir immun i kommande parceremoni och får även se ansökan från en annan spelare, för att avgöra om de är här för kärlek eller pengar (dvs sia)), eller så har rundan någon speciell regel som alla deltagare måste förhålla sig till.

I övrigt gäller vanliga ulvspelsregler: inga diskussioner utanför spel (om ni inte är i par, inte ens ulvarna får prata med varandra), inget jidder om onlinestatus/Last seen etc, inte radera eller redigera inlägg, när jag postat ”STOPP!” i slutet av en runda får inga fler inlägg postas i tråden osv.


Ulvmail:
Du är en kulkastare. Du är inte här för att hitta någon fjantig kärlek. Du är här för att supa, slåss och vinna pengar. Men inga pengar vinns givetvis av att visa upp sin ondska, så låtsas att du är här för att bli kär. Låtsas att du uppskattar att dela säng med de andra. Låtsas att du bryr dig om deras känslor. Och se för guds skull till att du har fler än en möjlig partner att stå med, annars är du rökt.
Och när finalen väl kommer. Kasta kulan. Ta alla pengar ensam.


Bybomail:
Du sökte till Paradise Ulvtell (18+) för att finna kärleken. Testa lite bland de olika partners som finns där för att se om ni klickar eller ej. Dela säng med någon. Kanske håller sig era känslor även utanför programmet? Så se till att finn den här speciella personen och spela med denne. Det är ni två mot världen. Och när finalen väl kommer kan ni stå starka, och vinna alla pengar tillsammans. För inte kommer väl din partner att kasta kulan?


Vill även passa på att påpeka att produktionsbolaget KOMMER klippa ihop programmet på sätt som inte visar er i bästa dager. Vi kommer göra allt för att framställa er så dåligt som möjligt.
No hard feelings, det är bara content.

@Basenanji
@Sidd
@Vimes
@Impetigo
@RasmusL
@fjodorsenuba
@Andersson
@Waterhouse
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Välkomna in på hotellet. Häll upp en drink till er (eller två) och börja mingla. Se om ni klickar med någon som ni kan tänka er att spela med, för snart är det dags för parceremoni.
R1 är världsrundan, så vi har förberett ett geografitest till er alla!

Skicka in svaren på PM till programledaren. Mest korrekt test (med snabbast som tie-breaker) blir i första hand immun (och singel) i kommande parceremoni, men får även fördelen att kolla på en annan deltagares ansökan till PU (sia). Efter det vinner en en sittplats i kommande parceremoni, tills de är fyllda. De som presterar sämst på testet får stå upp.
Rundan slutar om 24 timmar, måndag klockan 20.00, sen är det dags för parceremoni.
Simma lugnt i okända vatten!


Geografitestet:
Nämn följande länders huvudstäder:
  1. Caddo
  2. Erebos
  3. Felicien
  4. Sverige
  5. Hynsolge
  6. Kardien
  7. Nidland
  8. Ransard
  9. Trakorien
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Impetigo har med full pott svarat snabbast på geografitestet och är därmed immun (och singel) i rundans parceremoni. Impetigo kommer därmed att sitta ner i parceremonin, men ingen kommer kunna ställa sig bakom.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Sidd kommer att sitta ner i rundans parceremoni.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Kul att vara i gång igen! Kul tema!

Åtta spelare borde väl i vanliga fall innebära 2-3 ulvar mot 5-6 bybor? Jag har svårt att på rak arm säga om upplägget gynnar ulvar eller bybor mest, inget nattmord och utröstningen har en lite ocanlig form. Ett siande varannan runda som ulvarna har chansen att knipa känns svagt.

Om vi ska närma oss det hea som ett klassiskt spel bör vi väl ordna en inofficiell röstning enligt konstens alla regler (med @Martin3 s app och allt) och så får vi ställa oss på ett sätt så att det resultatet gäller i parceremonin (den med flest röster och den med näst flest ställer sig bakom den meat grönade sittande tänker jag spontant).

Det borde väl bli en immun siare, tre par och en utröstad nu i r1

Tre par, en utröstad i r2 (temarunda, alltså kanske inget siande)

1 immun siare, två par, 1 utröstad i r3

Två par, 1 utröstad i r4 (temarunda, inget siande)

1 immun siare, ett par, 1 utröstad i r5

Ett par, 1 utröstad i r6 och sen final

Då vill vi ha två bybor eller i nödfall två ulvar i final. Två ulvar är kångsökt iom att en ulv i så fall måste sitta med antingen två unvar bakom sig eller ennulv och en bybo där ulven i te vet vem som är vem och sen också väljer fel. Så vääldigt långsökt. Vi behöver alltså få ut alla ulvar. Vi har 6 försök och tre sianden. I bästa fall.

När jag säger det på det viset tror jag på 2 ulvar, det låter tillräckligt svårt. 3 hade varit för tufft.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Er lycko-Prins Sidd glider in som på en räkmacka och väl framme vid baren kliver han upp och vickar på höfterna samtidigt som han skriker ”Baren är härmed öppnad å jag bjuder er alla på rediga drinkar!” Skååål🕺🍾🍻🎉🎈💚🤍

För övrigt så håller jag med Impetigo (mot bättre vetande) då jag alltid varit väldigt attraherad av de smartaste i rummet… mina likar och självfränder liksom👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Känns som att det kan vara ordningen för inlämnat tips som ger vilka som sitter denna rundan.

Jag gissar att Sidd har lämnat in alla rätt näst snabbast.

Så lämna in era tips och se till att få alla rätt! Fast jag vet inte riktigt vem jag vänder mig till nu för det finns väl knappast nån ulvchat så varken vi eller ulvarna har nåt informationsövertag så här i r1.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det skadar väl inte att beapara alla lite googletid så här på söndagkvällen:

1. Arno
2. Nohstril
3. Tyros
4. Stockholm
5. Orkovia
6. Ekeborg
7. Khaanikel
8. Kaphalt
9. Tricilve

Just det, Anthrox har ju skrivit i klartext att de sämsta får stå upp…
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Bu! Jag trodde det här var en cool dokusåpa för solbrända snyggingar med tribaltatueringar och läppfillers och så BAM! nörd-quiz rakt i plytet.

Nå, jag tror jag fattar mekaniken, men jag har inte riktigt hunnit tänka igenom hur jag tänker att vi ska spela. Att ordna en fejk-röstning och tvinga alla att följa överenskommelsen verkar vara en rimlig go-to-lösning, så jag är positiv till det initialt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ja tycker att de här spelet e jättesvårt.

Ok, jag ska skärpa mig och inte rollspela så mycket, men jag är som vanligt ganska akterseglad i trixigt spel!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Alright, en av Rasmus, Fjodor, Andersson och Waterhouse kommer alltså ryka. De behöver komma in och flörta upp oss tillräckligt mycket för att inte bli yxade.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Fråga till @Anthrox: är det de stående spelarna som väljer vem de ska ställa sig bakom? Hur väljer de det? Dolt? Kan fler än två hamna bakom en sittande spelare?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Frankenbite kameraklippning från geografitestet som visar Basenanji klia sig i huvudet och fundera på om Erebos ligger i Afrika eller på Tatooine. Basse är ganska säker på fråga fyra i alla fall. Det måste vara Ekeborg va?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Fråga till @Anthrox: är det de stående spelarna som väljer vem de ska ställa sig bakom? Hur väljer de det? Dolt? Kan fler än två hamna bakom en sittande spelare?
När parceremonin öppnar (gör en ny tråd för varje parceremoni strax efter att rundan avslutats) så sitter ni som sitter ner ner. De som står skriver i den nya tråden vem de vill ställa sig bakom, efter first come first serve-principen. Den som väljer sist torde således bli tvingad att välja någon som det redan står någon bakom och då får den sittande spelaren välja vem hen vill bilda par med och vem som åker ut. Om några råkar skriva samtidigt och välja samma person så får den senaste posten korrigera sitt val om hen vill. Det är okej att välja att ställa sig bakom någon som redan har någon bakom sig, men det är ju taktiskt väldigt osmart.
 
Top