Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Skarpt Vimes!

Så nu mot denna analys, hur ser du på Impetigos post där han lägger upp en strategi med röstning etc?
Ja, jag vet inte. Jag är ju alltid pro-Spela Vanligt Varulvsspel så min initiala tanke var att Impetigo tänkte rätt. Men i ljuset av mekaniken där ulvarna faktiskt inte vill bli ensamma kvar, och där byborna inte nödvändigtvis måste döda alla ulvar tycker jag det är ett lite tamt mekanik-inlägg av Impetigo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag är forfarande kvar från Jesus-spelet i mitt mindset att ALLA ni är ”kulkastare” typ utan att nån av oss vet om hur hela upplägget är med antal bybor/ulvar så jag kommer inte komma med några felaktiga förutsägelser.
Är du kulkastare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag tror inte vanliga teorier om fördelning ulvar-bybor är relevanta med tanke på att vinstvillkoren är helt annorlunda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Vad det säger om hur VI ska spela är oklart för mig än så länge. Min ändå hyfsat gedigna erfarenhet av varulvsspel är inte till så mycket hjälp här. @RasmusL och @Waterhouse, ni borde ju vara rätt typ av spelare för att kläcka fram ett sätt för oss att arbeta med den här mekaniken. Dessutom riskerar ni båda att kastas ut från hotellet. Vad är era förslag?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag vill veta hur Impetigo tänker kring sitt kommande siande!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
MEN! Det är alltid en spelare mer som står, än som sitter. Så varje parceremoni kommer en sittande spelare att få två spelare bakom sig. Den sittande spelaren behöver då välja en av de två att bilda par med, och den andra spelaren åker ut ur Paradise Ulvtell.
@Anthrox är det publik information hur denne sittande spelare väljs ut?

Förlåt om jag tjatar om sådant andra frågat om!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Anthrox är det publik information hur denne sittande spelare väljs ut?

Förlåt om jag tjatar om sådant andra frågat om!
Hen väljer direkt i tråden, så fort det framgår att en har två spelare bakom sig.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Varför gjorde du såhär @Impetigo ?
Som jag skrev: För att bespara alla googletiden.

Jag tänkte först tagga alla i inlägget för att få in folk i spel men den planen byggde på att det fanns en ulvchat där mab kunde tänka sig att facit redan höll på att spridas.

Finns ingen ulvchat finns ingen anledning att tagga folk, det blir bara en fråga om vilken ordning folk loggar in.


Jag vill veta hur Impetigo tänker kring sitt kommande siande!
Jag tänker att jag läser allt som skrivs i r1 och siar baserat på det helt enkelt.

Både att hitta ulvar och att gröna bybor är guld värt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Vet inte riktigt vad det finns att diskutera för tillfället? Antalet ulvar? Vem ni som sitter ner ska välja av oss stående? De sexuella undertonerna i citatet ovan?
Jag tänker mig att vi kan försvåra för nesliga ulvar genom att pressa dem på info. Anar att det kommer ljuga ganska friskt i det här spelet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Både att hitta ulvar och att gröna bybor är guld värt.
Kanske framför allt att gröna bybor tänker jag nu…

Om jag grönar en bybo till r2 kan ju nästa siare gröna mig till r4. Med två gröna bybor är det väldigt svårt för ulvarna att vinna.

En sittande ulv nåste aktivt välja bort en grönad bybo i parceremonin vilket är ett självmotdsuppdrag och dessutom måste vi haft max otur eller blivit saboterade för att ens tvingas ställa grönade bybor ”dubbelt” bakom nån.

Så det känns ju rätt vattentätt. Kanske kommer ”temarundorna” ställa allt på ända.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Sedan, en metagrej: jag fattar att vi i byn ska konkurrera mot varandra så ett par vinner etc.

Men vet ni, min lojalitet ligger hos byn. Jag bryr mig inte om jag röstas ut, bara byn vinner.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Vad det säger om hur VI ska spela är oklart för mig än så länge. Min ändå hyfsat gedigna erfarenhet av varulvsspel är inte till så mycket hjälp här. @RasmusL och @Waterhouse, ni borde ju vara rätt typ av spelare för att kläcka fram ett sätt för oss att arbeta med den här mekaniken. Dessutom riskerar ni båda att kastas ut från hotellet. Vad är era förslag?
Jag har inga bra förslag riktigt. Siande är rysligt starkt för både kärlekskranka och kulkastare, och man hittar hellre en bybo än en ulv (båda vill ha en bybo brevid sig i slutet).

Funderar på kommande parchattarna och vad våra hemligheter har för funktion.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Kanske framför allt att gröna bybor tänker jag nu…

Om jag grönar en bybo till r2 kan ju nästa siare gröna mig till r4. Med två gröna bybor är det väldigt svårt för ulvarna att vinna.

En sittande ulv nåste aktivt välja bort en grönad bybo i parceremonin vilket är ett självmotdsuppdrag och dessutom måste vi haft max otur eller blivit saboterade för att ens tvingas ställa grönade bybor ”dubbelt” bakom nån.

Så det känns ju rätt vattentätt. Kanske kommer ”temarundorna” ställa allt på ända.
Bra tänk här.
@Impetigo Då ser du till att INTE vinna racet om Siare nästa runda.
Och förslagsvis siar den nya Siaren Impetigo för att säkerställa Impetigos siande nu i R1👍

Ok på det allihopa?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Bra tänk här.
@Impetigo Då ser du till att INTE vinna racet om Siare nästa runda.
Och förslagsvis siar den nya Siaren Impetigo för att säkerställa Impetigos siande nu i R1👍

Ok på det allihopa?
Låter som en bra plan!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Kanske framför allt att gröna bybor tänker jag nu…

Om jag grönar en bybo till r2 kan ju nästa siare gröna mig till r4. Med två gröna bybor är det väldigt svårt för ulvarna att vinna.

En sittande ulv nåste aktivt välja bort en grönad bybo i parceremonin vilket är ett självmotdsuppdrag och dessutom måste vi haft max otur eller blivit saboterade för att ens tvingas ställa grönade bybor ”dubbelt” bakom nån.

Så det känns ju rätt vattentätt. Kanske kommer ”temarundorna” ställa allt på ända.
Det här låter vettigt särskilt som upplägget ju gör att det potentiellt sett är en ulv som är siare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Det här låter vettigt särskilt som upplägget ju gör att det potentiellt sett är en ulv som är siare.
Hur menar du då Andersson? Den som vinner quizzet blir diare, eller trodde du något annat?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Hur menar du då Andersson? Den som vinner quizzet blir diare, eller trodde du något annat?
Jag fattar upplägget som sådant att den som vinner quizet också siar? Siandet är ju isf inte alls kopplat till vilken roll man har utan bara till hur man presterar i tävlingsmomentet.
 
Top