Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 1

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Ramlar yrvaket ur soffan.
Vad tusan är det här? Quiz innan man ens vaknar? Nej det får för tusan vara tills det är nån slags parcermoni.
Kom ihåg alla att jag ligger lika lågt som jag flyger.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det skadar väl inte att beapara alla lite googletid så här på söndagkvällen:

1. Arno
2. Nohstril
3. Tyros
4. Stockholm
5. Orkovia
6. Ekeborg
7. Khaanikel
8. Kaphalt
9. Tricilve

Just det, Anthrox har ju skrivit i klartext att de sämsta får stå upp…
Felstavat Nidlands huvudstad Impe!
Inga mer drinkar till dig.
Jag skickade alltså in rätt svar först @Anthrox
Jag utmanar Impe på gyttjebrottning i poolen på öfre soldäck!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Felstavat Nidlands huvudstad Impe!
Inga mer drinkar till dig.
Jag skickade alltså in rätt svar först @Anthrox
Jag utmanar Impe på gyttjebrottning i poolen på öfre soldäck!
Produktionsbolaget önskar meddela att ni deltagare gärna INTE häller sand i hotellets pool.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Att ordna en fejk-röstning och tvinga alla att följa överenskommelsen verkar vara en rimlig go-to-lösning, så jag är positiv till det initialt.
Hur...hur hänger det ihop med det här att sitta ner och stå upp?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Hallå alla! Brädspelskväll så var sen på bollen, gluttade på Impertigos svar men tydligen inte snabbt nog. Jag är iaf en hyvens kille som är här för att hitta kärleken! :love: Hör av dig om du vill bli ett par med mig så står jag bakom dig hela resan 2000%
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag har precis bara skummat tråden, behöver tänka lite men tror att jag hajjar grundmekaniken. Greppar inte riktigt hur en sätter sig ner men det kanske är PM first come first serve eller något? Hur som helst så är jag bekväm med att stå :)

Jag gissar att vi får lagtillhörighet när någon åker ut?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Greppar inte riktigt hur en sätter sig ner men det kanske är PM first come first serve eller något?
Det är ju ett tidigt kunskapstest, i det här fallet rollspels-geografi.

Sedan tänker jag att vi borde vara något mer aktiva väl? Jag skulle vilja se att vi berättade lite om oss så vi får "känna" lite på varandra. 😍😍😍

Själv gillar jag trä!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Så fruktansvärt otaktiskt att både bli först på frågesporten och sedan bråka om vem som var först. Känns ju som att några straffat ut sig på en gång som oattraktiva nördar. Alla vet att man vinner Paradise Ulvtell och publiksiffror på sexpack, putande tighta byxor och rajtan-tajtan framför nattkameran. D v s sådant som jag excellerar i.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Sedan tänker jag att vi borde vara något mer aktiva väl? Jag skulle vilja se att vi berättade lite om oss så vi får "känna" lite på varandra. 😍😍😍

Själv gillar jag trä!
Vet inte riktigt vad det finns att diskutera för tillfället? Antalet ulvar? Vem ni som sitter ner ska välja av oss stående? De sexuella undertonerna i citatet ovan?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Det är ju ett tidigt kunskapstest, i det här fallet rollspels-geografi.

Sedan tänker jag att vi borde vara något mer aktiva väl? Jag skulle vilja se att vi berättade lite om oss så vi får "känna" lite på varandra. 😍😍😍

Själv gillar jag trä!
Nämen tjenixen på dig.
Vad kan du tänka dig att trä på dådå😉

Du kan forfarande ge upp din sittplats å ge dig in i skocken som står bakom mig å kivas om vem som ska få massera mina axlar😍😍😍
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Kul att vara i gång igen! Kul tema!

Åtta spelare borde väl i vanliga fall innebära 2-3 ulvar mot 5-6 bybor? Jag har svårt att på rak arm säga om upplägget gynnar ulvar eller bybor mest, inget nattmord och utröstningen har en lite ocanlig form. Ett siande varannan runda som ulvarna har chansen att knipa känns svagt.

Om vi ska närma oss det hea som ett klassiskt spel bör vi väl ordna en inofficiell röstning enligt konstens alla regler (med @Martin3 s app och allt) och så får vi ställa oss på ett sätt så att det resultatet gäller i parceremonin (den med flest röster och den med näst flest ställer sig bakom den meat grönade sittande tänker jag spontant).

Det borde väl bli en immun siare, tre par och en utröstad nu i r1

Tre par, en utröstad i r2 (temarunda, alltså kanske inget siande)

1 immun siare, två par, 1 utröstad i r3

Två par, 1 utröstad i r4 (temarunda, inget siande)

1 immun siare, ett par, 1 utröstad i r5

Ett par, 1 utröstad i r6 och sen final

Då vill vi ha två bybor eller i nödfall två ulvar i final. Två ulvar är kångsökt iom att en ulv i så fall måste sitta med antingen två unvar bakom sig eller ennulv och en bybo där ulven i te vet vem som är vem och sen också väljer fel. Så vääldigt långsökt. Vi behöver alltså få ut alla ulvar. Vi har 6 försök och tre sianden. I bästa fall.

När jag säger det på det viset tror jag på 2 ulvar, det låter tillräckligt svårt. 3 hade varit för tufft.
Bra genomgång @Impetigo

Jag håller med om antalet ulvar. Tre ulvar känns spontant för svårt för byn att klara av. Särskilt som de enda som kan bli utröstade under vanliga rundor är de två som står bakom en stol. Det är inte alldeles osannolikt att det hamnar två bybor bakom stolen i R1 när vi inte har någon information att gå på (den rent slumpmässiga fördelningen att det är två bybor bakom stolen med en fördelning på 6/2 är väl 54% om jag inte alldeles glömt bort all matte).

Dessutom borde väl ulvar i gemen vara lite mer heta på gröten när rundan startar för att få chansen att sitta ned (och en möjlighet att välja) vilket nog ytterligare lite ökar sannolikheten för att det är bybor som står upp.

Som spelupplägget ser ut verkar det som att det är rätt tunt på information som vi kan agera på, åtminstone under de vanliga rundorna. Så jag tror att siarmöjligheten är ovanligt viktig om man använder den rätt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Det skadar väl inte att beapara alla lite googletid så här på söndagkvällen:

1. Arno
2. Nohstril
3. Tyros
4. Stockholm
5. Orkovia
6. Ekeborg
7. Khaanikel
8. Kaphalt
9. Tricilve

Just det, Anthrox har ju skrivit i klartext att de sämsta får stå upp…
Varför gjorde du såhär @Impetigo ?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Varför gjorde du såhär @Impetigo ?
Håller med om att det var ett förvånande beslut av Impetigo men egentligen så gör det väl ingen större skillnad iom att denne redan vunnit tävlingen.

Tolkar det som att han vill få de som är aktiva i tråden där å då att få större chans att sätta sig ner.
Ergo: de som är på i spelet ska lyckas klara sig i R1.

Vilka är vanligast mer på i Varulvsspel?

Jag tycker @Impetigo ska Sia nån av oss 3 so sitter ner👍
Sia gärna mig så kommer du finna ditt livs sanna kärlek för livet😍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Alltså hörrni, är det 2 ulvar i finalen så förlorar ulvarna. Ulvarna vinner bara om det är 1 bybo och 1 ulv. Så, "3 ulvar är för svårt för byn" vet jag inte alls om det stämmer, det kan till och med vara så att 3 ulvar är obalanserat till ulvarnas nackdel.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Alltså hörrni, är det 2 ulvar i finalen så förlorar ulvarna. Ulvarna vinner bara om det är 1 bybo och 1 ulv. Så, "3 ulvar är för svårt för byn" vet jag inte alls om det stämmer, det kan till och med vara så att 3 ulvar är obalanserat till ulvarnas nackdel.
Bra analys av spelmekaniken. Tänkte på samma sak. Men om det är färre än 3 ulvar så blir det ju också ganska lätt.

Håller med om att det var ett förvånande beslut av Impetigo men egentligen så gör det väl ingen större skillnad iom att denne redan vunnit tävlingen.

Tolkar det som att han vill få de som är aktiva i tråden där å då att få större chans att sätta sig ner.
Ergo: de som är på i spelet ska lyckas klara sig i R1.

Vilka är vanligast mer på i Varulvsspel?

Jag tycker @Impetigo ska Sia nån av oss 3 so sitter ner👍
Sia gärna mig så kommer du finna ditt livs sanna kärlek för livet😍
Håller med att det är bra att kolla på de som sitter ner om de är ulvar eller ej. Men då vi inte har något sätt att egentligen rösta ut dem så kommer det bli svårt att göra något med informationen mer än att om de sätts i en situation mellan att rösta ut en osiad person med en ulv, att ulven då kan röstas ut.

Så ni som sitter på stolarna vilka vill ni ligga med / ha stående bakom er?
Tänk på att ni får dma med oss som står upp efter cermonin och kan gräva mer på djupet, både i byxorna och i vårt allra hemligaste!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Alltså hörrni, är det 2 ulvar i finalen så förlorar ulvarna. Ulvarna vinner bara om det är 1 bybo och 1 ulv. Så, "3 ulvar är för svårt för byn" vet jag inte alls om det stämmer, det kan till och med vara så att 3 ulvar är obalanserat till ulvarnas nackdel.
Jag är forfarande kvar från Jesus-spelet i mitt mindset att ALLA ni är ”kulkastare” typ utan att nån av oss vet om hur hela upplägget är med antal bybor/ulvar så jag kommer inte komma med några felaktiga förutsägelser.

@Anthrox har visat att han inte har några betänkligheter med att lura upp oss alla på läktaren och det skulle inte förvåna mig det minsta att han skulle göra nåt liknande igen.

Men visst: det är i alla fall nåt att klura på👍
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Alltså hörrni, är det 2 ulvar i finalen så förlorar ulvarna. Ulvarna vinner bara om det är 1 bybo och 1 ulv. Så, "3 ulvar är för svårt för byn" vet jag inte alls om det stämmer, det kan till och med vara så att 3 ulvar är obalanserat till ulvarnas nackdel.
Nu vet vi inte hur mekaniken i specialrundorna ser ut än, så det är lite svårt att avgöra balansen. Men det känns ju som att den enda riktigt stora risken med att ha tre ulvar är om det rätt osannolika skulle hända att de kommer till R6 (tre spelare kvar) och det bara är ulvar kvar så att de således autoförlorar. Å andra sidan ökar tre ulvar sannolikheten för att de har två ulvar i R6 så att ulvsidan i praktiken automatiskt vinner om de inte alldeles klantar till det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Alltså hörrni, är det 2 ulvar i finalen så förlorar ulvarna. Ulvarna vinner bara om det är 1 bybo och 1 ulv. Så, "3 ulvar är för svårt för byn" vet jag inte alls om det stämmer, det kan till och med vara så att 3 ulvar är obalanserat till ulvarnas nackdel.
Skarpt Vimes!

Så nu mot denna analys, hur ser du på Impetigos post där han lägger upp en strategi med röstning etc?
 
Top