Inte hela tiden, men efter 30-40 spelmöten (vilket för min grupp motsvarar ungefär 1,5-2 års spelande) blir jag alltid sugen på något nytt. Det beror inte på att det är något fel på det vi spelar utan på att det är kul med variation.
Det kan jag köpa. Men 30-40 spelmöten så måste ni hinna med 3-4 extra böcker, kanske en äventyrsbok, någon bok som bygger ut världen och något extra om hur spelarna kan utveckla sina karaktärer?
Jag gillar inte att ha igång mer än 3 rollspel i taget.
Som nu t.ex. spelar jag ToR, Dune AITI och EON.
3 (i min mening) helt olika spel.
Är dom perfekta? Nej, men jag tror inte ett nytt regelsystem skulle fixa det.
Då husreglar jag hellre för att bättra det som kanske saknas eller behöver ändras.
För att olika regler ger olika upplevelse? För mig finns ett värde i det då olika regelverk ger olika utfall vid spelbordet. Så sökandet efter nya upplevelser. Men jag kan bara tala för mig själv. Ändå faller jag tillbaka på att så lite system och regler som möjligt är bäst i slutet, men jag söker ändå efter det där regelverket/systemet jag kan förälska mig helhjärtat med.
Så är det, olika regelsystem ger olika upplevelser.
Jag tror nog att skillnaden är att jag väljer spel utifrån världen.
Mina 2 absoluta favoriter är Dune AITI och ToR.
Två världar jag absolut älskar.
Sen är EON jäkligt bra också. Jag gillar generellt sett inte high fantasy, men magireglerna i EON är i min mening mycket mer intressanta än än D&D där det är mer "cast and forget".
Sen behövs det såklart nya system, ofta förbättrar man äldre system, tar bort och lägger till.
Men för mig personligen är utbudet så enormt stort att jag hellre tar färre spel med fler expansioner även om det innebär att jag kanske inte får exakt den mekaniken jag vill ha.