Sömniga Isaac
Rollspelsinkvisitor
Grejen är att vi i tråden är en väldigt liten del av marknaden och dessutom endast representerar en viss ålderskategori.marknadskrafterär ju representerade av oss här i tråden.
Grejen är att vi i tråden är en väldigt liten del av marknaden och dessutom endast representerar en viss ålderskategori.marknadskrafterär ju representerade av oss här i tråden.
Det har förekommit frekvent bland de spelare jag känner.vem köper supplementer utan reglerna
Du menar FORUMGUBBAR istället för Tik Tokkers?Grejen är att vi i tråden är en väldigt liten del av marknaden och dessutom endast representerar en viss ålderskategori.
De som skriver här är inte det minsta representativa för den breda rollspelsmarknaden, nej.marknadskrafterär ju representerade av oss här i tråden. det är vi som köper, ingen obestämbar marknad som på börsen.
Det var därförjag skrev kommentaren om att tråden inte verkar representativ för de påstådda marknadskrafterna...
Mer material, men marknadskrafterna belönar nya rollspel i stället, och då blir det så.
Nä, det tror jag inte. Däremot behövs en viss mängd moduler för att stödja spelet så att folk faktiskt köper grundspelet, där pengarna finns.Är det inte lite risk feltänk att säga att grundregler säljer bättre än spel.
Historiskt var GURPS-moduler ofta så välresearchade att man kunde köpa dem som bakgrund till annat i samma genre, som ett exempel.Det har förekommit frekvent bland de spelare jag känner.
Varför det? Med den premissen kommer folk aldrig att köpa nya spel som Dragonbane.Däremot behövs en viss mängd moduler för att stödja spelet så att folk faktiskt köper grundspelet, där pengarna finns.
Finns ju många fler grupper än dessa två. Inte så intressant att diskutera extremer när marknaden är mer nyanserad än så.Du menar FORUMGUBBAR istället för Tik Tokkers?
De kan anta att det kommer support. Spelet skulle ha sålt mycket sämre annars.Varför det? Med den premissen kommer folk aldrig att köpa nya spel som Dragonbane.
Och att spelare köpte "sin" klanbook till Vampire även om de inte hade spelet var väl en del av hela upplägget?Historiskt var GURPS-moduler ofta så välresearchade att man kunde köpa dem som bakgrund till annat i samma genre, som ett exempel.