carrot
Veteran

Bild från ett speltest. Gorillan "Oken" och illern "Buster".
19/01 - Uppdaterade dokumentet med Specialförmågor med en komplett lista över Robotoptioner.
Specialförmågor!
16/01 - Nytt Rollformulär.
Mutanter! - Karaktärsblad
14/01 - Uppdaterade dokumentet med Specialförmågor med en komplett lista över Fysiska Mutationer.
Specialförmågor!
Wow, kolla bonus!
Vanliga förmågor/egenskaper!
Originalinlägg:
En julvistelse och ett källarbesök i mitt barndomshem har lett till att jag har rotat fram alla mina gamla Mutant:UA-böcker (Pirit/Nordholmia/Hindenburg-sviten i synnerhet)
Jag har aldrig riktigt satt mig in i orginalreglerna för Mutant:UA (jag köpte dom när jag var yngre och var väl mest intresserad av all lore, äventyrsuppslag, osv). Dessutom har förstått att dom är är rätt sluggish och jobbiga att spela med.
Eftersom Fantasy! är så himla lätt att jobba med så tänkte jag starta en liten tråd i hur man kan kanske använda Fantasy!-reglerna för att köra lite mutant.
Jag har ganska många tankar, idéer och skisser på saker som kanske eller kanske inte skulle funka. Jag kommer att dela upp detta inlägg för att göra det lite lättare att läsa, vilket jag hoppas är ok!
Jag är självklart ute efter konstruktiv kritik, så om ni har idéer på hur man kan göra någonting bättre, om någonting är oklart eller liknande så är det bara att skriva!
Tanken med allt det här är väl att till sist kunna sammanfatta allt som skiljer Mutanter! från Fantasy! och kunna peta ner det i en liten fin pdf.
Vi börjar med de fyra egenskaperna:
Skapandet av sin karaktär fungerar ungefär likadant som systemet i Äventyr!
FYSIK - Smidighet, styrka och, mutations/energi -poäng* osv.
MOTORIK - fingerfärdighet, koordination, förmåga att sikta och skjuta med vapen osv.
INTELLIGENS - Kvicktänkthet, smarts, zonvana, talangpoäng osv.
NÄRVARO - Viljestyrka, självkontroll, PSI-poäng* , PSI-motstånd* osv.
*Mer om detta i nästa post.